En dag med mat og tilskudd

Hei dere!

Inneholder adlinker

Jeg får ofte spørsmål om når, hvordan og hva jeg spiser – så her kommer en typisk hverdag i mitt liv.

De fleste av dere vet at jeg hopper over frokost og spiser mer til middag og kveldsmat. Jeg spiser på denne måten fordi jeg ikke er sulten om morgenen, så jeg utsetter det til senere – og vanskeligere er det ikke.
Det er ikke en diett, mirakelkur eller bedre enn noe annet. Det er heller ikke noe jeg anbefaler alle – det er bare veldig passende for oss som trives med å spise større måltider senere på dagen. Noen kaller det periodisk faste, men jeg har spist på denne måten før det i det hele tatt ble et begrep – så jeg vet ikke hva slags regler som følger. Jeg liker som dere vet å følge mine egne.

Her kommer eksempler på matretter, uten klokkeslett og mengde.

Måltid 1
IMG_8986

En salat med karbonadedeig stekt med spinat og krydder, mais, løk, paprika, cherrytomater og cottage cheese.

Måltid 2
IMG_8797

Mager kesam med stevia vanilje, havregryn, sukrin gold, kanel og soyakrem.

eller

IMG_9472

Skyr med pekannøttercashewnøttersukrin og questbar.

Måltid 3
IMG_8773

Brokkoli, laks, nøtter og cherrytomater

Måltid 4

sjokolademuffins

Proteinrike sjokolademuffins.

Jeg spiser ofte sunne desserter, men de er såpass sunne at det egentlig blir misvisende å kalle dem kaker og muffins. Det er fullverdige måltider som veldig ofte er sunnere enn middagen til folk flest.
Når folk spør om det er noe de kan spise hver dag, så er svaret selvfølgelig ja. Alt dette er jo et resultat av at jeg konkurrerte og gikk på diett for første gang for seks år siden, det vil si at jeg har kommet i konkurranseform ved å spise på denne måten. Alt handler om mengden man spiser i forhold til hvor aktiv man er.

Og ja, smågodt og is hver helg.

Over til disse tilskuddene som jeg tar innimellom, det er ikke mye. Proteinpulver bruker jeg kun i baking og matlaging.

Dette er som sagt ikke noe jeg ta hver dag hverken for næring eller energi. Alt ligger i kostholdet, og man er hva man spiser – så vi er vel ganske søte hele gjengen? ;-)

Kosttilskudd
IMG_9630

Fres – oppkvikkende brustablett som smaker godt og er enkel å ha med seg

Omega 3 – veldig viktig, kun til de dagene jeg ikke spiser laks og/eller nøtter

Vitaminbjørner – hver dag fordi de er så gode..

BCAA – blå drink (proteintilskudd) til de dagene jeg ikke rekker/orker å spise før trening

Neste innkjøp på denne fronten blir nyheten vitamin D3 som jeg nevnte for dere på fredag;

Koster 179,- og er drøy i bruk da dagsdoseringen er én dråpe. Det vil si at du har denne i godt og vel over 4 år.
Du finner vitamin-D her.

.
Da er det på tide å nyte denne dagen, god søndag alle sammen!

30 tanker om “En dag med mat og tilskudd

  1. avatarAnna

    Hei, kan du skrive klokkeslett på måltidene? Kan hende du ca ikke spiser på samme klokkeslett hver dag, men sånn ca:-)
    Btw, jeg er en jente som lever veldig sunt og trener gjennomsnitt 5 ganger i uka 1 og halv time hver gang. Noen helger i det siste har jeg hatt veldig behov for mye godteri osv, noen ganger både fredag lørdag og søndag. Fredager blir det som regel noe sunt godis, men lørdag kan jeg ta helt av og fortsatt ha lyst på søndager også. Tror du og skjeie ut 2 dager er veldig ille, når jeg lever veldig sunt i hverdagen? Har ikke planer om og gå ned i vekt, men mere få muskler og stramme opp kroppen.

  2. avatarSusanne

    Hei Kristine!
    Lurer egentlig på akkurat det samme som Anna sitt spørsmål.
    Som hun sier; har INGEN planer om å gå ned i vekt, snarere tvert i mot.
    Er godt trent, og stram men kunne gjerne fått litt «større» muskelmasse.
    Du er en fantastisk inspirasjon, «balansen» er du rå god på!
    Ha en fin søndag videre!

  3. avatarHelene

    Gled deg til D-viamintilskuddet er i kroppen!! Brukt det i vann i over et år, sårt tiltrengt oss stakkelser som knapt får nok sol om sommeren selvom jeg bor på østlandet.. Jeg merker i allefall forskjell.. Superdeilig er det!! Selvom vi har verdens beste vann, lager jeg to flasker filtrert vann hver dag med konsentrert oksygen og d-viamindråpe(r). Hekta… Kan smakstilsettes med VIVATAP, alt kjøpt i norske helsekostbutikker.. Ikke rørt brus her hjemme siden:)) Du er flink!! Klem Helene.

  4. avatarMari Aurora

    Herlig innlegg, og delikate bilder 🙂

    Jeg skal reise en del fremover i forbindelse med ny jobb, og lurer på hvor lenge proteinbarene a la kriweb varer? 🙂 Tanken er at jeg lager de, har de i fryseren før flyreisen, og legger de i kjøleskap når jeg kommer frem. Det lille som er av melk rekker vel ikke å bli sur ila 4 dager?

    Mari Aurora

  5. avatarElisabeth Vega

    Nam, masse godt her! Er en stoooor fan av fres! Blir kanskje litt for hyperaktiv av det, menmen…. Haha :mrgreen: Jeg vil gjerne spise slik som du gjorde da du stilte ifjor, når jeg har tenkt til å stille! Tror ikke jeg klarer brokkoli i 3 måneder….. Har enda ikke gått opp for meg at jeg faktisk møtte deg igår, en helt vanlig lørdag på et kjøpesenter! Du er så utrolig søt og snill!! Og ikke minst utrolig vakker! Super herlig!
    Håper du har hatt en fin helg! :mrgreen:

  6. avatarHanne

    Så fint at du tipser om de D-vitamindråpene! Så enkelt, og så billige da..
    Her knaskes det tabletter hver dag, greit å forebygge mangel nå som sola blir lavere og lavere for hver dag.

    Når det kommer til mat liker jeg veldig godt at du fortsatt holder på ditt, og gjør som du vil og trives med, og så liker jeg minst like godt at du stadig vekk minner leserene på dette!

    Fortsatt god helg 😀

  7. avatarStine - Bakekona

    Ja til dessert hver dag! 😉
    Jeg ble jo veldig fristet av muffinsen jeg da 😆

    Jeg må bare gi deg en liten gresskar»oppdatering». Nam! Hehe. Nå har jeg endelig forstått hvorfor folk sier at det er så godt! Hadde en helt fantastisk frokost i dag hvor jeg brukte hjemmelaget gresskarpuré. Så saftig! 🙂 Jeg måtte samtidig slenge med i dagens innlegg at de måtte komme hit til deg for å få inspirasjon til flere gresskar-oppskrifter. Siden det tross alt er litt din «skyld» for at jeg ikke ga opp 😉

    Ha en fortsatt strålende søndag du også! 🙂

  8. avatarLena

    Hei! Liker bloggen din meget godt!

    Jeg lurte på om du kunne svare på et lite spørsmål ang størrelse på 2xu tights.. Jeg bestilte M i doris 3/4, men den bli litt for stor, så skulle hatt S der. Hvordan er størrelsen på 2xu tigthts i forhold? Kan jeg ha S der også evt? Tenkte å investere i den som er svart og sølv!
    Lena:)

  9. avatarTonje

    Flott innlegg! 🙂
    Jeg har et spørsmål du kanskje ikke vil gi no svar på, men jeg spør likevel. Lurer på om du kan gi en pekepinn på hva slags matbudsjett du/dere har? Jeg prøver hele tiden å lage all den gode maten, med de sunne ingrediensene du bruker. Ender alltid opp på dårligere alternativer da jeg liksom aldri får pengene til å strekke til… oppgitt! Har samboer og en loten jente på 2.
    Tips?
    Hbis du vil svare på dette da! Forstår det er litt personlig

  10. avatarVilde på Eventyr

    Det tok meg 4 år å skjønne at det som passer for andre ikke nødvendigvis passer for meg. Det funket en stund i starten og jeg fikk resultater. Med en gang jeg prøvde å følge alle bloggerne, alle artiklene, alle forumråd og tipsene jeg fant – da gikk det nedover. Resultatene uteble, og motivasjonen var ikke-eksisterende!
    Jeg måtte tilslutt ta en pause, noe som førte til at resultatene hvertfall uteble! Og først nå, etter to uker i Australia har jeg skjønt at det funket for meg, det som gjerne ikke funker for alle andre, og jeg har besemt meg for å gå tilbake til det. Endelig! 😀 Gleder meg til å komme ordentlig i gang med MITT kosthold og MIN trening igjen, isteden for å følge ANDRES kosthold og ANDRES trening. Vi er ikke like, og hvem liker vel å følge andre regler og system uansett?

    Håper du får en superduper sunn og fin uke Kristine! 😉

  11. avatarTina

    Flott innlegg, gode bilder og fristende mat som alltid 🙂 Jeg syns det er BRA at du ikke legger ut eksakt antall kcal eller klokkeslett for måltidene dine! Du har et avslappet forhold til mat samtidig som du lever sunt 😀

  12. avatarTattoogl

    Kjempefin blogg, er innom hver dag for å bli inspirert..
    Men lurer på om du har tips til niste? Jeg jobber lange dager og spiser 4 måltider på jobb (hver 3. time) Har fryst ned mange middagsporsjoner på jobben, og spiser som regel to sånne om dagen. Ellers så blir det skyr, havregrøt, knekkebrød eller rundstykke de andre måltidene. Noen ganger lager jeg meg en caffe latte med proteinpulver i. Jeg vil helst holde meg mest mulig unna brød og knekkebrød, men måltidene må være raske å lage og spise når jeg kun har 40 minutter totalt i løpet av dagen..
    Hvor mange ug er det pr dråpe av den D-vitaminen?
    Ha en fortsatt fin dag 🙂

  13. avatarKathrine

    Trengte virkelig litt mer kosttilskudd så nå er nye varer på vei ;P

    Nydelig mat laget av en nydelig dame <3

    Du er en fantastisk dame : )

    Håper du får en fantastisk uke 🙂

  14. avatarKristine

    @Philly: Oi, det vet jeg ikke.. jeg veier jo ikke maten min. Tipper 1800 – 2400 på hverdagene og opp mot 4 – 5000 på lørdagene 😳

    @mona elin: Hei! Tar det som regel før eller under trening 😀

    @Anna: Jeg spiser etter sult og ikke etter klokka, så det varierer hver dag egentlig 😀 Første måltid kan være alt fra kl 12 til kl 16.
    Det kommer helt an på hva «å skeie ut» betyr – det er helt individuelt når det gjelder hva og hvor mye, så det er vanskelig å si. Men, å spise noe usunt et par ganger i uka er ikke ødeleggende når det gjelder å bygge muskler.

    @Susanne: Da er det to ting som er viktige;
    1. Styrketrening som er bevisst i forhold til muskelkontakt og tyngde
    2. Proteinrikt kosthold med nok mat
    😀

    @Helene: Oi! Gleder meg allerede 😀 Håper jeg opplever det samme, klem

    @Mari Aurora: Takk for det! Det tror jeg går helt fint 😀

    @Elisabeth Vega: Det var superkoselig å møte deg ♥ Du er knallsøt! Ha en fin mandag videre!

  15. avatarKristine

    @Hanne: Ja, jeg gleder meg til å teste de ut selv!
    Håper du får en fin uke frøken (snart fru) 😀

    @Vikki: Nei, det tror jeg ikke. Det jeg linker til her er pulver, og det smaker veldig godt 😀

    @Stine – Bakekona: Hør, hør! 😆
    Å, så glad jeg er for at du knakk gresskarkoden! Tusen takk for det, håper du får en fin mandag videre 😀

    @Solvor: Ja! Tusen takk 😳

    @Lena: Hei Lena! 2xu er veldig mye trangere, så ingen fare for at den blir for stor uansett hva du velger 😀
    http://www.x-life.no/products/2xu-compression-tights-silver

    @Tonje: Hei! Det er litt vanskelig å si, for jeg har ikke full oversikt på det 😳 Mitt budsjett slår alt av mat, hygieneartikler, vask, kattemat o.l. sammen. Dessuten blir jeg sponset med proteinpulver og alt av smartmat (sukrin, mandelmel osv) – jeg er med andre ord veldig heldig der.
    Mine tips er å handle frukt og grønt på Kiwi, nøtter i løsvekt, first price/coop-produkter og matplaner slik at man ikke kaster mat.

    @Lovelyliller.com: Takk for det 😀

  16. avatarKristine

    @Linda Marie Stuhaug: Tusen takk! Og jeg er helt enig 😉 😀

    @Vilde på Eventyr: Amen til det!
    Ha en super uke du og ♥ 😀

    @Tina: Tusen takk for det! 😀 Ha en fortsatt fin dag!

    @Tattoogl: Synes du hadde mange fine tips der allerede jeg da men 😀
    Kanskje du finner flere her:
    http://www.kriweb.no/2012/11/08/sunne-lunsjtips-2/

    10 mcg vitamin D per dråpe

    Ha en super dag!

    @Kathrine: Håper du blir like fornøyd med det som meg 😀
    Tusen takk ♥ Ha en fantastisk uke du også!

  17. avatarKristine

    Hei! Har akkurat fått FRES-tabletter, vet du hvor mye koffein en inneholder? Drikker ikke kaffe, men mye grønn te. Har du noen erfaring med frenzy fat loss? Når bør man ta det (før trening?) og er det dumt å kombinere det med FRES siden det også inneholder mye koffein? Takk på forhånd for svar 🙂

  18. avatarMartine

    HEI! 🙂 Har du noe bestemt rekkefølge på måltidene? Lurer på om du spiser f.eks. karbohydratene til kvelds eller på morgen? Syns alle sier forskjellige også lurer jeg litt på hvordan du gjør det og evt. hvorfor? 🙂

  19. avatarVeronica

    Hei! har du lagt ut oppskrift på de muffinsene i måltid nr. 4 noen sted? de ser sykt gode ut! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *