En sunn og proteinrik lørdagsmeny

Hei!

Jeg har satt sammen litt forskjellig som er blitt spist her hjemme de siste dagene, tenkte det ville passe i dag;

Frokost

IMG_8079

Brødskiver med leverpostei & sylteagurk, makrell i tomat & majones.

Middag:

Kikertpizza med pepperoni
IMG_8972

 

En sunn og proteinrik lørdagsmeny
Skrive en omtale
Skriv ut
Ingredienser
  1. 100 g kikertmel
  2. 100 g sesam-mel
  3. 200 g grovt sammalt mel
  4. 50 g fiberfin
  5. 1 ts salt
  6. 1 pose tørrgjær
  7. 3 dl lunkent vann
Sunnere Livsstil http://www.kriweb.no/
Bland alle tørrvarene og deretter vann – pass på at det er fingervarmt. Sett på et varmt sted til heving i 60-90 minutter.
Kikertmel er lett å jobbe med, og ikke minst proteinrikt.

IMG_8965

Som fyll hadde jeg en pakke karbonadedeig stekt med krydder, ketchup u/sukker, og et par skjeer tomatpuré ristet ut i litt vann.
Deretter revet ost, en halv pakke med pepperoni, og selvfølgelig oregano.

IMG_8973

Servert med en enkel salat til. Du kan også lage din egen hvitløksdressing med mager kesam, presset hvitløk, salt og pepper.

Dessert

Proteinbarer
IMG_8915

Jeg lagde med både sjokolade og jordbær.

IMG_8943-horz

Hvilken er din favoritt?

IMG_8930

Oppskrift: (2 proteinbarer)
50g proteinpulver (sjokolade eller jordbær)
20g kokosmel
15g sukrin gold
noen dråper melk/vann

Jeg er blitt en ihuga Nanox-fan, så det er proteinpulveret jeg bruker i disse – blir perfekt seige og søte.

IMG_8927

Bland til en passe tykk røre, husk at hver dråpe teller, så ikke ta for mye væske av gangen.
Legg i kjøleskap (eventuelt fryser i noen minutter) og smelt litt sukkerfri sjokolade som du har over.

IMG_8920

Men det er tross alt lørdag, og da er ekte godis (i tillegg) helt på sin plass her i huset.
.

Gratulerer med dagen mamma ♥

17 tanker om “En sunn og proteinrik lørdagsmeny

  1. avatarcharlotte mariell

    Ååhh jeg må få prøvd meg på de protein barene dine en dag. Men du jeg bare lurer hvor har du kjøpt det grå sølv fatet med stjerner på? Det protein barene ligger på? Det var jo aldeles nydelig 🙂

  2. avatarElisabeth Vega

    NAM LEVERPOSTEI!!! 😯 jeg er altfor glad i leverpostei med majones på… Det er så utrolig godt 😀 tror du jeg kan lage de proteinbarene med et annet proteinpulver? 😀 jeg bruker et som heter «5-phase» 🙂 ønsker deg en fin lørdsg videre <3

  3. avatarM

    Ååh så mye godt 😀
    Kan jeg bruke bakepro i stedet for kokosmel? evt mandelmel? i proteinbarene? Har prøvd dem før, og de var suuper gode, men nå har jeg ikke kokosmel..
    Takk for alle de gode tipsene, og gleder meg til neste bok kommer ut!!

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Susanne: Jeg kjøper det på e-bay 🙂

    @Solvor: Synes du skal prøve dem i løpet av helga 😀 I like måte!

    @SweetCandyDreamer: Hjemmelaget pizza er jo så godt! 😀

    @charlotte mariell: Takk! Du, det fant jeg faktisk på Europris – de har mye fint der!

    @Linda Marie Stuhaug: Det synes jeg høres ut som en plan 😀
    Takk i like måte ♥

    @Elisabeth Vega: Da synes jeg du skal spise litt leverpostei, er jo sunt og fullt av jern 😀
    Ja, så lenge du liker smaken på det pulveret går det nok helt fint.
    Takk i like måte!

    @M: Kokosmel bruker jeg for å få en litt tykkere, «kremet» smak så jeg vet ikke helt om bakepro eller mandelmel gjør samme susen. I verste fall ville jeg ha prøvd uten til jeg fikk kokosmel i hus igjen 🙂
    Takk for det! ♥

    @Oda: Som nevnt mange ganger før så legger jeg ut mattips, ikke hvor mye jeg spiser – det hadde nemlig ikke blitt like delikat på en tallerken 😉

  5. avatarLinda Sol

    Alt du lager ser utrolig godt ut! På tide at jeg tester ut oppskriften din på proteinbarer, setter det på planen for neste uke 🙂

  6. avatarStine

    Hei 🙂

    Har prøvd å lage disse proteinbarene… Men de blir alltid så klissete, klarer ikke å forme dem i det hele tatt. Har du alt i en skål og blander med gaffel? Hvor «hard» skal deigen være?

    Hilsen Stine

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Stine: Ja, blander alt i en skål. Deigen skal være ganske tørr før du begynner å kna den til en bar – med andre ord, du må tilsette vann i dråper av gangen.

  8. Tilbaketråkk: En sunn og proteinrik lørdagsmeny | Recipeseasy.com

  9. avatarNathalie

    Er det noe jeg kan erstatte kikertmel med i pizzabunnen?:) skal bestille litt fra x-life nå:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *