Hvordan motivere seg selv?

Det var noen som lurte på hvordan de skulle klare å motivere seg selv til å trene igjen etter en lang ferie eller treningspause.

Her har dere mine tips i en travel hverdag;

1. Ta med deg treningsbagen om morgenen
Det blir jo for dumt å ta den med seg hele veien til jobb eller skole, for så å dra hjem igjen med den uten å ha vært innom gymmet.

bag.

2. Bare 20 minutter
Si til deg selv at du bare skal trene raskt i 20 minutter, for når du først har kommet i gang klarer du alltid å gi litt ekstra og plutselig er tiden og innsatsen doblet. Ellers er både myo-reps og intervaller supert om man ønsker en rask og effektiv økt.

20.

3. Hei endorfiner!
Ikke tenk på hvor slitsomt det er å trene, tenk på hvor godt det er med endorfinene brusende gjennom blodet i etterkant.

endorfiner.

4. Noe nytt
Last ned ny treningsmusikk, kjøp deg en ny tights eller invester i noen gode sko.

sko.

.
5. Sammen med noen

Avtal en treningsdate, da blir det brått litt vanskeligere å sno seg unna.

buddy.

6. Ikke tenk, bare skift
Ta på deg treningsklær før du rekker å spørre deg selv om du egentlig vil dette – da blir det vanskeligere å finne unnskyldninger for å utsette eller droppe det, du er jo ferdig påkledd og klar!

skift

.
For all del – ikke ha dårlig samvittighet for treningspauser – de vil komme innimellom, og vi trenger dem!

Se fremover, bit tenna sammen, spis sunt og godt, og husk at det første steget (eventuelt løftet) alltid er det vanskeligste – det viktigste er at du er i gang!

9 tanker om “Hvordan motivere seg selv?

  1. avatarVeronika

    Jeg prøver å tenke at hvis jeg trener vil jeg alltid være bedre enn jeg var i går 🙂 Enten vil jeg være sterkere, ha bedre kondisjonon osv.
    En ganske fin tanke egentlig, syns jeg 🙂

  2. avatarAnne-Cathrine

    Du er en inspirasjon,både med tanke på mat,trening og hvordan det er lurt å tenke,tusen takk 🙂
    Nå ikveld har jeg storkosa meg med en av dine pizzaer,som var heeeelt nydelig,og i tillegg ble d masse igjen så jeg kan kose meg imorgen å,for dette fikk jeg høre hos min PT idag at er fult lovlig å kose seg med 😉
    Å til dessert ble det eplekaken din,ble så saftig og god,helt nydelig. Bare sitter her å smiler over at så sunn,riktig,proteinrik mat kan være såååå godt?? Det er lett å leve sunt spør du meg 🙂 Eplekaka er vel lovlig den å,ikke sant? Siden det er lørdag idag så spiste jeg faktisk to stykker 😳

  3. avatarJulie @ WolfItDown

    Utrolig gode tips! Har selv ikke kunne trenet skikkelig på tre uker nå, på grunn av den dumme ankel betennelsen *knurr* MEN nå har jeg iallefall ALL motivasjonen og lysten til og trene, så når foten bestemmer seg for og bli bra igjen, da skal jeg kjøre på 😀 Gleder meg!

    Håper du har en finfin helg Fru Weber! x

  4. avatarMia

    Hei!
    Jeg lurte på om du kunne skrive litt om hvilke næringsstoffer og vitaminer som er viktig i et vanlig, sunt kosthold. Og gjerne med eksempler hvordan man kan få i seg disse stoffene (type grønnsaker, fisk +).
    Trener mye, og spiser mere, men er ofte tappet for energi, lurer derfor på om jeg mangler noen viktige næringsstoffer i kostholdet. Tipp topp, tommel opp – en strålende blogg! 😀

  5. avatarKristine

    @Elisabeth Vega:
    @Veronika:
    Enig – fine tips dere kommer med 😀

    @Anne-Cathrine: Sunn og proteinrik mat er da alltid «lov» 😀 Bra at du koste deg!

    @Kathrine Louise: Ikke sant! Trenger det ofte selv jeg 😉

    @Julie @ WolfItDown: Ah.. så kjedelig, håper foten blir raskt bra igjen!
    Ha en flott uke 😀 ♥

    @Mia: Heisann! Jeg er dessverre veldig dårlig på dette med hva som inneholder hvilke stoffer annet enn at jeg vet at jeg får i meg masse med protein, vitaminer og mineraler hver dag grunnet middagene og dessertene mine – som jeg også legger ut her.
    Jeg tror at dersom man er tappet for energi så handler det om at kroppen får for lite energi, altså generelt for dårlig matinntak – spesielt om man har et noenlunde bevisst, sunt kosthold. Det er jern og jernopptak som styrer mye av problemene med slapphet o.l, så da ville jeg ha tatt en blodprøve og sjekket forholdene 🙂

  6. avatarToyni (:

    den siste der, med bare skift, ikke tenk. den har jeg benyttet meg av en del. Hvis man skal sette seg ned å tenke på ditt og datt, så er det ofte at det ender i negative tanker, som gjør at det ikke blir noe av. Bedre å bare skifte, og dra. :p

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *