Fastfood

Burger med parmesan og potetsalat
IMG_3354
– Karbonader med parmesan, ketchup, dressing og sylteagurk på toppen
– Potetsalat med kokte poteter i terninger, krydder, majones og kesam
IMG_3352

Kesam med bærblanding
IMG_3220
Begge deler med litt ulik konsistens – kesam er fryst og bærene er oppvarmet.

Proteinsalat

Grønnsaker med egg, makrell-i-tomat og cottage cheese

Skyr med jordbær
IMG_3125
Og et dryss sukrin

Raske matretter trenger ikke å være ferdigkjøpt!

Jeg har laget et par slike også;
IMG_3360
Den er ekstra spennende inni, så dere får selvfølgelig se mer til den senere.

bilde (14)
Treningsbag og joggebukse fra x-life

For treningsbager bør byttes ut, eventuelt vaskes, litt oftere enn vi mest antagelig gjør!

I dag skal sykkelen luftes, håper dere får en fin søndag!

12 tanker om “Fastfood

  1. avatarLissi

    Jeg lagde potetsalat inspirert av deg i helgen… Fikk masse skryt av den 🙂 Mannen var skeptisk til kesam og mente det burde vært rømme istedenfor -men selv han måtte innrømme at den var fantastisk god! Jeg skulle lage til mange så brukte en hel boks kesam og nesten en hel pakke majones og tilsatte passe mengde poteter, 6 egg, masse vårløk og hakket chili + saft av nesten en hel lime. Salt og pepper! Takk for at du deler så masse med oss 🙂

  2. avatarHm.

    Hei!
    Jeg har et spørsmål som ikke har med innlegget å gjøre, men håper det er greit 🙂
    Det har seg slik at jeg ofte ikke er sulten før i 15-16tiden. Er det ok å spise bare 2 ganger om dagen? (tenker da på et lite på ettermiddagen og et stort på kvelden)
    Jeg har nemlig ingen problemer med å spise et måltid på rundt 1200 kalorier. 500 g biff/kylling/svin, 150 g ris, kokosmelk, cashewnøtter og grønnsaker. Fruktsalat etterpå og ofte pannekaker av banan/egg/rismel.
    Fått endel tyn fordi jeg velger å gjøre det slik, så nå sier jeg ikke noe mer, bare orker ikke å ta diskusjonen..

  3. avatarElisabeth Vega

    Mange fristende bilder og matretter! Gleder meg til å se hva som er inni den sjokolade greia! 😀 spennende! Håper du hadde en fin helg 😀

  4. avatarMaria

    Hei Kristine!

    Har kjøpt boka di, og har handlet inn det meste av ingredienser. Ser du bruker xanthan gum veldig ofte, og lurer på hva dette er? Kan det byttes ut med noe?:)

  5. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Lissi: Det beste er jo når «skeptikerne» liker det man lager 😀 Bare hyggelig!

    @TheRunt: Takk – den joggebuksa er gull verdt 😀

    @Hm.: Så lenge du får i deg det du skal ha av mat, samt er frisk og full av energi på dagen så ser jeg ingen problemer med å spise som du gjør. Det er mange av oss som foretrekker få, men store måltider – vi er forskjellige, sånn er det bare 😉

    @Elisabeth Vega: Takk for det, håper du hadde en fin helg og! 😀

  6. avatarJC

    Hei Kristine:)
    Jeg har 2 spørsmål til deg som jeg håper du kan hjelpe meg med å besvare.
    Jeg lurer på om du har noen tips til lavkalori mat? (får ikke lov til å spise pasta, potet og ris.) med andre ord veldig begrenset med kaloriinntak.
    Og det andre spørsmålet jeg lurer på er, lager du treningsprogram? Evt. hvor mye koster det?
    På forhånd takk for svar.
    Skal på posten å hente boka di senere i dag:) Mulig det er noen av svarene på spørsmålene mine som jeg vil finne i boka di?

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Maria: Hei!
    Xanthan gum brukes i små mengder for å binde røra og tykne den, du kan erstatte det med fiberhusk – eventuelt et ekstra egg og mer tørrvare 🙂

    @JC: Hei! Jeg er litt usikker på hva du mener med at du ikke får lov til å spise det, jeg anser uansett potet (som kun har 70 kcal per 100g) som lavkalorimat ❓
    Men uansett, hele boka mi + denne bloggen er full av oppskrifter som er sunne og proteinrike, så der vil du nok finne alt du trenger 😀
    Ja, jeg setter opp treningsprogram for kun 1500 kr ut august. Send meg gjerne en mail om det er av interesse: program@kriweb.no
    Håper du liker boka!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *