Fruktsuppe og kylling med søtpotetfries

Fruktsuppe med bær!
IMG_1035

Men først middag;
IMG_1017

Og her er det ingen unnskyldninger om at det tar lang tid å lage sunn mat, dette krever kun at du skrur på ovnen – og eventuelt kutter opp grønnsaker om du ønsker.

Kyllingfilet med bbq-krydder og oregano, søtpotetstenger med olje, salt og pepper = inn i ovnen på 200 grader i ca 25 min. (Jeg setter inn søtpoteten først, og kyllingen etter 10 min).
IMG_1019

Valgfri salat til, og nesten det beste av alt; salt fetaost over de søte søtpotetfries’a.
IMG_1021
Nam!

Jeg fikk et par fine tips om måter jeg kunne få rabarbrasuppen til å se mer innbydende ut, men det hadde jeg faktisk allerede prøvd ut på min porsjon nr 2.

Jeg hadde i litt fun-light saft og flere bær, og plutselig ble den en søt og meget god fruktsuppe med nogo attåt.
IMG_1029
Ok, den ser fortsatt småskummel ut med den oppløste rabarbraen – men jeg lover dere at den er så utrolig god. Dere som har smakt det vet det jo, jeg prøver bare å omvende skeptikerne her.

IMG_1032

I dag har det vært så fint vær, og i og med at jeg foretrekker å trene ute på slike dager så ble det en tur i skogen à 100 min. Det kan kanskje ikke klassifiseres som trening, men du verden så godt det gjør for kropp og sjel!

Ellers har jeg mine stunder her hjemme med litt diverse;
IMG_0997
Her ser dere hoppetau (lynraskt), treningsstrikk (jeg har medium) og yogamatte (følger med tips til øvelser). Alt er fra sponsor x-life.

IMG_0998
Og her ser dere yogakatten.

 

19 tanker om “Fruktsuppe og kylling med søtpotetfries

  1. avatarKristinV

    en av favoritt middagene her i hus, men herlig med litt ny inspirasjon til krydder!:-)

  2. avatarJulie Jensen

    Jeg håber sådan at Todd er med hver gang du lægger ud en ny post. Jeg synes du burde oprette en blog bare til ham 😉 <3

  3. avatarCamilla Karlsen

    Du kan å variere sunn mat som alltid frister ,kokeboken din hadde vært en glede å hatt!! Håper på å bli trekt ut som en av de heldige som får en bok 😉

  4. avatarThea

    Så godt ut! Men en ting jeg lurte på; bildet du nettopp la ut på insta, hvor kjøpte du det godteriet hen? Antar det er en ‘sunnere’ versjon? Og om ikke, så de runde sjokolade greiene så utroolig gode ut!! Vil kjøpe 😯 :mrgreen: Elsker forresten bloggen din!! You go, girl 😀

  5. avatarNatalia

    Åh, jeg ønsker meg såå kokeboken din nå som jeg snur livsstilen min om det sunnere og bedre livsstilen 🙂

  6. avatarKristine

    @KristinV: Så herlig! Jeg synes ofte det er godt å bytte litt på; enten ha søtt krydder (kanel, kardemomme) på, urter, eller bytte ut salt med fetaost f.eks.

    @Julie Jensen: Hadde jeg hatt tid til det så skal du ikke se bort ifra at det hadde kommet, kanskje han kan ta over etter meg 😆

    @Lovelyliller.com: Her blir det aldri noe rester igjen, så du må i så fall komme til middag :mrgreen:

    @Marie T: Bare hyggelig det! 😀

  7. avatarAi.

    Jeg har laget kanelkjeksene fra boka di så mange ganger nå at jeg faktisk har oppskriften i hodet :mrgreen:
    De er supergode, og det til tross for at jeg kun bruker halvparten av smøret i oppskriften.
    Takk for alt du deler på bloggen, det har faktisk forandret livet mitt.
    Jeg led av «flink pike»-syndromet. Alt skulle gjøres «riktig», spesielt trening og kosthold.
    Så oppdaget jeg bloggen din, og tanken på å droppe frokost og spise når man sulten, var helt ny for meg.
    Helt inntil da var jeg vant til å «plikt-spise» frokost og hver 3.time etter det. Når man tenker så mye på mat som jeg gjorde da, blir det liten tid til å leve livet. Alt dreier seg om mat.
    Men dette var i 2009. Siden da har jeg gått fra overfokusering på mat og tvangsspising til ren matglede, fordi jeg våget å teste noe nytt og lytte til meg selv.
    Jeg overførte dette til andre deler av livet mitt. Jeg innså at om jeg fulgte normer/vedtatte «sannheter» uten å stille spørsmålstegn ved disse, ville jeg aldri bli lykkelig, og jeg ville alltid leve på andres premisser.
    Bloggen din handler om jo om trening og kosthold, men har gitt meg så mye mer enn oppskrifter og treningstips…

  8. avatarAnniken Aronsen

    Hei!
    Bare lurte på ca hvor mange kcal jeg som jente, 56 kg, 162 cm burde ligge på i løpet av en dag? Trener styrke 4-5 ganger i uka og har en aktiv jobb som servitør 2-3 ganger i uka ved siden av skolen.

    🙂

  9. avatarElisabeth Vega

    Nammmm! Har selv laget søtpotet i ovnen et par ganger i det sisste, utolig godt! Og ikke minst ganske enkelt 😀 fruktsuppa så kjempe god ut! :mrgreen: håper du får en fin dag!

  10. avatarCamilla

    Just for the notice:
    Det er rød og grønn rabarbra, så bruker du de røde stengene (og det røde skallet er i hovedvekt når du lager suppe), så vil suppa få en delikat rosa farge 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *