Salmalaks og skogsbær

Ikke sammen altså – selv om jeg helt sikkert kunne ha funnet på å prøve.

Dagens middagstips:

Salmalaks med asparges og potet- og pastinakkpuré
IMG_0036

♦ Knekk av bunnen på aspargesene og stek i et par minutter i litt olje, salt og pepper over.

♦ Stek laksestykkene et par minutter på hver side og la de hvile mens du skjærer potet og pastinakk i mindre biter. Kok dem møre (ca 20 minutter) og mos sammen med litt melk og muskattnøtt. Ikke ha i salt før helt til slutt, ellers blir mosen ofte seig.

IMG_0041
Dryss litt sesamfrø over og nyt!

Ellers har jeg begynt på del 2 av innlegget om hjemmetrening (les om bygg sprettrumpe her).
Jeg har nemlig hatt en økt hjemme i dag og ble inspirert av det jeg har funnet frem av øvelser!

Dagens søte etter trening;

Skogsbær med vaniljekesam
IMG_0412

Det trenger ikke å være så avansert;
♦ Varm en halv pose med fryste (skogs)bær
♦ Ha en klatt med kesam iblandet stevia vanilje over

God kveld videre dere!

7 tanker om “Salmalaks og skogsbær

  1. avatarElisabeth Vega

    Ååå skogsbær med hytteost synes jeg er fantastisk godt!! Gleder meg til nytt innlegg om hjemme trening! Wuhu 😀 ha en fin onsdags kveld! 😀

  2. avatarChristine

    Hei 🙂 lurer på en ting angående knebøy som kanskje du han hjelpe meg med.. prøvde å søke litt rundt på nett, men fant ikke noe konkret.. det jeg lurer på er vanlig knebøy vs sumo knebøy, antar at de tar litt forskjellige steder, på grunn av forskjellig beinstilling.. men vet du hvilke forskjell det utgjør mer hvis du forstår va jeg mener:)?

  3. avatarKristine

    @Maja Nordic: Enig, det er en supergod blanding av bær 😀

    @Elisabeth Vega: Hytteost er godt til alt synes jeg 😀 Håper du har hatt en fin dag!

    @Maire: Helt enig! Håper du har en fin pinse 😀

    @Christine: Nei, den største forskjellen er hvor du kjenner best kontakt. Begge deler trener gluteus og bein – noen synes sumo er mer skånsomt for knær og hofte, mens andre synes det blir verre – så kjør det som faller mest naturlig for deg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *