Strength is beautiful

En liten oppdatering fra kjakan her – jeg har tyggisabstinenser, craver nøtter, karameller og alt jeg vet jeg ikke klarer å tygge, men er heldigvis på bedringens vei.

Ikke nok med at dette er ganske tragikomisk å oppleve, men jeg fant ut at det er mange som har opplevd dette. Det er faktisk noe sånt som 10-15% som opplever kjevesmerter og at den sklir ut av ledd.

Vel, dere kan kanskje tenke dere at for en som påstår at man ikke kan trene ordentlig styrke uten å skjære grimaser og bite tenna sammen – så får det bli et par dager med fri.
Jeg går full av medynk på herr Abilica mens jeg drikker saft med sugerør.

IMG_9380
Ok, jeg har min egen tredemølle – det er ikke synd på meg.

Gårsdagens middag;

Kjakans morsomme moser
IMG_0001
Brokkoli, kesam, cottage cheese, potet og kålrot med diverse krydder. Og litt ketchup gjemmer seg bak der.
For å få opp næring, metthet og smak så inneholder både brokkoli- og kålrotpotetmosen mye smør og litt melk.

For at dere skal få litt ordentlig matinspirasjon så viser jeg dere min bedre halvdel sin middag og;

Fårestek med asparges, sjampignon og guacamole
IMG_9990

Fåresteken er brunet i panne først, deretter 15-20 minutter i ovnen sammen med asparges og sopp.
IMG_9989

Guacamolen er most avokado med litt salt og pepper
IMG_9991

Ellers gleder jeg meg til å trene ordentlig i nye klær fra Reebok (og få litt farge på kroppen);
IMG_9999-horz
Strength is beautiful! Topp og capri 

Nå sitter jeg og nyter varmt, ferskt hjemmelaget brød med egg – det går fremover!

18 tanker om “Strength is beautiful

  1. avatarFantasia

    Yummi! Den fåresteken så kjempe god ut 🙂
    Bra å høre at det går fremover med deg. Må du få en fiiin kveld videre og en deilig fridag i morgen 🙂
    Plutselig gikk det opp for meg at du står brud om IKKE lenge!!

  2. avatarJulie

    Stakkars kjakan 🙁 Men godt og høre at det går fremover, både på Herr. Abilica og matfronten! Er ikke så mye som slår en hjemmelaget brødblings med noe godt på! 😀

    Håper alt er tilbake til normalen så snart som mulig! xx

  3. avatarMaire85

    Så fine klær:)
    Jeg venter i spenning på 2 nye tights, den ene fra reebok:)
    Elsker nytt treningstøy!! Håper du har hatt en fin dag:)

  4. avatarHanne

    Uffameg! Godt det går fremover! Jeg ble veldig glad i blenderen min da jeg hadde kyssesyken, og en favoritt var potetsuppe (vichyssoise) med karbonadedeig. Kjørte hele greia i blenderen for å kunne få det ned 😆

    Lekker capri! Kjedelig at trening må utgå, men heldigvis tar herr Abilica deg i mot med åpne armer 😀

  5. avatarIrene

    Uff, god bedring.. håper det går over fort 😯
    Nytt treningstøy er så digg, blir alltid litt ekstra motivert da 😉

  6. avatarKristin

    Stakkar pia,men godt du kan nyte heimebaka brød ikveld då;) Det er jo sååååååå godt:) Og den tredemølla altså…hm…..KUPP!! tihihi:)
    Klem

  7. avatarLinn-Cathrin

    Hei!

    Datt innom denne flotte bloggen nå! Så også boken din i bokhandelen nylig!
    Ser at du har kjeveproblemer og ønsker noen tips. Håper jo du er fin igjen nå, men hvis ikke vil jeg anbefale deg å oppsøke en posturolog, http://posturologi.info/styled/index.html, det er ingen behandlingsform jeg vet om med samme fokus og kunnskap om kjeve og kjeverelaterte plager. Jeg er selv posturolog og har jobbet med dette siden 1999. Ta en titt på http://www.linncathrinalmeland.no eller denne http://www.tannlege-barman.no/VareTjenester.aspx?docid=16 Jeg vet ikke hvor du bor, men vil du prøve gi en lyd så skal jeg hjelpe deg å finne en behandler.

    Lykke til!

  8. avatarElisabeth Vega

    Uff, synes synd på deg! Høres skummelt ut, at kjeven går ut av ledd :/ håper den blir bra i de nærmeste dagene! Utrolig fine treningsklær forresten! 😀 helt enig, strenght is beautiful <3
    Ha en flott dag!!

  9. avatarMaja

    Hva er egentlig årsaken til at så mange av dere innen «din» type trening ikke løper/går ute? Uansett vær har vi jo godt av frisk luft, varierende terreng osv.

    God bedring med kjeven!

  10. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Fantasia: Takk for det! Ja tenk det – iih gleder meg!! 😀

    @Julie: Takk for det ♥ 🙂

    @Maire85: Gled deg, det var utrolig behagelig stoff på capri tightsen! 🙂

    @Hanne: Skikkelig barnemat 😆 Det går heldigvis bedre nå, så jeg tygger myk mat.
    Ja, Abilica vi stadig møte meg – men det er ikke alltid gjensidig dessverre.

    @Irene: Takk for det! Det er sant, gleder meg til å gjøre klærne svette og mørkegrå 😆

    @Kristin: Det er sant, det er ikke såå synd på meg 😀 ♥ Klem

    @Ivett: Takk for det 😀

    @Lovelyliller.com: Ææh, jeg vil og 😐

    @Linn-Cathrin: Hei! Tusen takk for tips, jeg er heldigvis på bedringens vei – puh 😀

    @Elisabeth Vega: Den er bedre, gjelder bare å ha litt tålmodighet og ikke bli for ivrig med tygginga 🙂 Håper du har en fin fridag!

    @Maja: Hva er egentlig min type trening? 😆
    Du har sikkert ikke fulgt med på bloggen så lenge, men jeg logger ikke alt jeg trener – jeg jogget ute senest på søndag, og fra juni-september i fjor så jogget jeg ute sikkert annenhver dag.
    Nå har jeg fått meg tredemølle hjemme, det er grunnen til at jeg går på den innimellom.
    Takk for det!

  11. avatarMarie

    Til og med mosen du lager er fristende! Haha! Du får det jammen til hver gang, uansett hva du lager. Ønsker deg fortsatt god bedring 😀 Så lurer jeg rett og slett på om du har en oppskrift på polarbrød? Kom over en på bloggen til bakekona, men det var med vanlig hvetemel etc, noe magen min ikke er så glad i. Venter spent på svar! :mrgreen:

  12. avatarNinabberg

    Kjeve-trøbbel høres IKKE godt ut, bra du er på bedringens vei!

    Jeg likte treningsklærne altså! Her det knyting i livet på tights fra xlife og reebok egentlig!? Helt avhengig av det med mage som har gjennomgått 3 svangerskap og ekstrem overvekt.. 🙂

    Kan jeg spørre hvordan du la opp trening da du startet opp med dette opplegget?
    Trener 3-4 dager i uken men får alt for lite effekt, og sliter med å få ned fettprosenten – så det må endring til… Og da må man begynne en plass man ser at man kan like treningsformen og da 🙂

  13. avatarKristine

    @Ninabberg: Ja, det er knyting i dem – også på antishake-tightsen:
    http://www.x-life.no/products/shape-sofia-anti-shake-capri-zip

    Jeg startet med å trene hele kroppen på hver styrkeøkt, ca 3-4 ganger i uka før jeg gikk over til en treningssplitt og delte opp i enkelte muskelgrupper av gangen. To dager i uka går jeg på mølla, det har jeg gjort fast i flere år nå – viktig med hjertetrening og! 😀

    For å få ned fettprosenten må man endre på kostholdet sitt, altså ligge i et lite kcalunderskudd.

    Det er utrolig viktig å like det man gjør ja, det er derfor man bør prøve litt forskjellig. Plutselig så liker man noe man ikke trodde man gjorde 😀

  14. avatarRebecca Maylam

    Kjempe fint treningstøy! Når jeg klikker inn på linkene står det bare at produktene ikke finnes… Vet du om andre steder man kan få tak i det eller om x-life får inn igjen!? 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *