Laks med squashgetti og plommekompott

Nam altså – dette var helt nydelig!
Lov meg at du tester ut plommer eller annen frukt til laks en vakker dag.

Laks med squashgetti og plommekompott
IMG_9856

1. Stek laks på middels varme med litt salt og pepper
IMG_9838

2. Riv squash med et juliennejern og stek i pannen med litt smør, salt og pepper
IMG_9839

3. Skjær et par plommer i terninger og la de koke noen minutter med 2-3 ss vann, 1 ss yaconsirup og 1 ss brunt sukrin
IMG_9841

Jeg hadde også en liten klatt med kesam til, og fersk basilikum.
IMG_9843

Helt fantastisk godt om jeg så skal si det selv!
IMG_9848

Ellers driver jeg og jobber med et innlegg om hjemmetrening, tenkte jeg skulle dele det opp i tilbehør og øvelser. Ting tar tid, det er så mye jeg både kan, vil og må gjøre om dagen.

♥ Jeg prøver så godt jeg kan å svare på mail – setter utrolig pris på dem og dere – skreddersydde styrkeprogram må jeg imidlertid ta betalt for da jeg bruker en del tid på det.

♥ Boka selges også i enkelte bokforhandlere, det er bare jeg som synes det er enklest å linke til x-life da jeg vet at de ikke er utsolgt her.

bilde (5)
Pumajakke

Håper dere har hatt en strålende start på uka!

32 tanker om “Laks med squashgetti og plommekompott

  1. avatarLovelyliller.com

    Åååh det fristet. Har aldri smakt plommer til laks, men kan tro det er godt da de er syrlige på en måte. OG det er dødslenge siden jeg har laget squashgetti :p 😀 Ha en fin mandag!

  2. avatarElisabeth Vega

    ÅÅ nam 😀 Det skal jeg love deg at jeg skal prøve ut! Så fantastisk ut 😀 Gleder meg til innlegg om hjemme trening! Vakkert bilde av deg <3 Ha en fin mandag videre! 😀

  3. avatarMaire

    Så kjempe godt ut! Og ja, jeg lover:)
    Tenkte å ha laks i morgen, så da vet jeg hva tilbehøret skal være:)
    Ha en super mandag:)

  4. avatarLene

    Nam, det så spennende ut! Og jeg som har lakserester! Da vet jeg hva jeg skal gjøre med den 🙂
    Liker det nye utseende på siden din, forresten 🙂

  5. avatarLinn Merethe

    Jeg bestilte boka di i forrige uke, og det tok kun halvannen dag før jeg fikk den. Virkelig kjapp service,altså! 😛 Også så mye godt! 😀

  6. avatarMari

    Oj, det var en spennende kombo! Det må jeg prøve en gang. Her i huset går det en del i laks og mango 🙂

  7. avatarIrene

    Det så utrolig godt ut 🙂 , må prøves!!
    Uken startes med triggerpunktbehandling hos Fysioterapeuten, så de neste dagene blir nok med en merkelig gange 😯
    Ha en fin mandag, fineste Kristine❤

  8. avatarMadelen

    Hei 🙂
    Jeg har nettopp kjøpt boka di, og er veldig fornøyd 🙂 Du er utrolig inspirerende! Jeg lagde nettopp vaflene fra boka, men syns dessverre de ble veldig tørre? De så veldig bra ut, og var ganske gode på smak ellers – er det meningen de skal være tørre?

  9. avatarKjersti

    Ser jo helt nydelig ut:-)… Men lurte på en ting.. Har fulgt både trening og maten din nå i flere uker og forandringer kommer snikende:-)…
    Men over til spørsmålet … Skal ut å spille i helgen..altså ikke lage maten min selv.. Hva skal jeg velge eller hvordan tenke for å spise minst mulig «usunt» og best for kroppen…

  10. avatarIselin

    åå det så godt ut! det får bli middag i morra!

    Utrolig bra at du skriver en sånn blogg, ! har allerede gått ned 2 kg, grunnet dine oppskrifter og tips!
    har trent styrke lenge, men har ikke helt sett resultatene.. men etter å ha lest boken og bloggen din har jeg fått masse nye tips, og jeg ser ENDELIG resultater fra treningen min!! 😀

    Har anbefalt deg til familie og venner!

  11. avatarHanne

    Oooh, squashgetti! Det skal jeg ha til helgen! (Alenehjemmefest :mrgreen:)
    Jeg fikk satt tennene i noen nyyydelige plommer i går, og det var så godt! Det var lenge siden jeg hadde smakt det nå, og på samme dag dukker det opp plommeoppskrift fra deg..ikke dumt 😉

  12. avatarAnn-Christin

    Hei! Fantastiske matbilder *sikler*. Jeg laget noe snadder her om dagen, enkelt og greit mellommåltid jeg fikk lyst til dele med deg. Skjær kokt skinke, eple, rødløk og tørkede tomater i biter. Bland inn i cottage cheese sammen med sort pepper. Nam 🙂

  13. avatarAnnette

    Heei!
    Kjekt å komme innom å få masse matinspirasjon.
    Hva med å lage et innlegg for oss som sitter å leser til eksamen hele dagene. Man for ofte lyst på noe godt når man synes synd på seg selv. et par sunne raske oppskrifter på snack til lesningen hadde passet veldig fint

  14. avatarKristine

    Wow! Dette så veldig godt ut, kan tenke meg plommer og laks er fortreffelig sammen! Litt skryt av maten og skryt skal du også få, du utstråler godhet! ¨Indre styrke, ytre skjønnhet¨ 😳
    (Har du forresten vippe extensions? Kunne du skrevet litt om det mht. erfaringer med trening og sånn. generelt om dine skjønnhetsrutiner også, som gjør at du føler deg vel? – kun hvis du har vippe ext da 🙂 )

  15. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Birgitte: Takk! Må ha noe godt hver dag vet du 😀

    @Lovelyliller.com: Disse ble ganske søte og karamelliserte, helt nydelig til salt, fet laks 🙂

    @Elisabeth Vega: Godt å høre! Og takk ♥ Håper du har hatt en fin dag!

    @Maire: Da håper jeg det smaker med laks i dag frøken! 😀

    @Lene: Ble det laks og frukt? 😀
    Takk! Liker det godt jeg og 🙂

    @Linn Merethe: Fra x-life? De er lynraske, virkelig flinke.
    Tusen takk ♥

    @Mari: Det er også veldig godt, prøv å karamellisere frukten neste gang – nam!

    @Irene: Oh triggerpunkt – fryktelig vondt, men godt på en rar måte. I hvert fall etterpå når blodet får strømme fritt. Håper det går greit med gangen i dag ♥ 😀

    @Madelen: Hei! Takk for det! 😀
    De blir tørrere enn vanlige vafler, men de skal ikke bli vond-tørre liksom. Det kommer litt an på proteinpulveret man bruker, kanskje du kan ha i mer kesam eller kokosmel for å få de saftigere?

    @Merete: Idéen bare datt ned i hodet på meg, og jammen var det ikke en fantastisk god kombo 😀

    @Kjersti: Jeg vet ikke hvordan tilgangen til mat blir, om du får servert eller skal kjøpe selv, men jeg spiser alltid det jeg får servert. Om du får plukket/kjøpt selv så er det bare å tenke proteinrikt, mye fiber, grønt og frukt 🙂

    @Iselin: Så hyggelig, takk! Og det beste av alt er jo at du får resultater fra treningen, sunn, variert og ikke minst nok mat er gull verdt – flink du er! 😀

  16. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Hanne: Litt smør, salt og pepper er et must altså – blir så godt! 😀
    Ja der kan du se, great minds think alike!

    @Elisabeth: Matvekt brukes en sjelden gang til baking, tror jeg kjøpte den på clas ohlson i sin tid 🙂

    @Iris Margareta: Oh – da må du/dere nyte dagens middag! 😀

    @Ann-Christin: Hei! Tusen takk for tips!
    Da liker du kanske denne (så kan jeg tipse deg tilbake mener jeg) 😆
    http://www.kriweb.no/2013/01/09/tunfiskmix-og-avokadorull/

    @MrsCzi: Jeg og, spiser det altfor sjeldent! 😀

    @Sandra (fitnessmotivation): Takk for det – viktig at det frister dere og! 😀
    Ha en fin dag videre du og!

    @Annette: Hei! Så hyggelig, takk!
    Jeg kan komme med et ‘raske måltider og snacks-innlegg’ litt senere jeg, lykke til med lesingen så lenge!

    @Kristine: Ja utrolig godt!
    Tusen takk 😳
    Jeg har vippeextension ja, tok det for tre måneder siden (skal snart ha en liten pause). Jeg er kjempefornøyd, og grunnen til at jeg tok det var nettopp mye trening/dusjing og slippe å sminke seg. Vippene varer i 6-7 uker på meg, er kjempeforsiktig med dem.
    Jeg bruker kun mineral make-up, og mye av det finner jeg faktisk billig på iherb.com. Håret mitt vasker jeg annenhver dag for å ikke slite det helt ut 🙂

  17. avatarHanna

    Hei Kristine
    Er det sånn at du lager treningsopplegg for enkelte? I så fall hvor mye tar du betalt?

  18. avatarIben

    Så godt ut! Liker å bruke frukt sammen med kjøtt, har prøvd plommer men bruker den mer som en grønnsak, deler og steker. Forresten også veldig godt med mango, spiste det i dag; mango sammen med gul paprika, agurk og sukkererter, som rått tilbehør til taco. Juliennejern står på ønskelista.

  19. avatarNina

    Hei, jeg lurer på det samme som Hanna! Hvor mye tar du betalt? 🙂 takk for noen supre oppskrifter brukes mange ganger i uken 😛 😀

  20. avatarCatrine_C

    Dette SKAL testes Kristine! Nam nam nam :mrgreen: Vært litt uten nett om dagen så jeg har ikke vært innom her på en liten stund! Og det var savnet. Så nå må jeg selvsagt legge igjen en hilsen og si at jeg fortsatt digger innleggene dine 😀 Plommekompott neste!

  21. Tilbaketråkk: Laks med plommer og mango | Iris Margareta

  22. avatarKristine

    @Hanna: @Nina:
    Hva og hvor mye får du info om du sender meg en mail kristine@kriweb.no
    😀

    @Marianne KC: Det skal lages igjen veldig snart kjenner jeg 😀 Klem

    @Iben: Jeg bruker nesten alltid frukt i matlagingen, enten det er i selve middagen eller før/etter – det er så godt!
    🙂

    @cherry: E-bay! Søk opp Julienne peeler 😀

    @Catrine_C: Og du har vært savnet!
    Plommekompott hørtes plutselig veldig bestemoraktig ut, men det var godt så du må teste ut ja! 😀

  23. avatarHanna

    Dette har jeg hatt lyst til å lage siden jeg så innlegget ditt, og i dag ble det endelig gjort. Det slo veldig godt an her i huset, så jeg tipper dette blir en gjenganger. Så godt og kjapt og lett! Må kjøpe inn flere plommer i alle fall, de var farlig gode. 🙂

  24. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Hanna: Så bra, det blir definitivt ikke siste gang her i huset heller – selv om det er jeg som er mest begeistret over frukt i middagen 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *