Vaffel♥pizza!

Kan jeg friste med et par vaffelpizzaer?

Vaffizza? Pizzaffel?

Vaffel♥pizza
IMG_8678
Igjen så tar jeg utgangspunkt i vaffeloppskriften fra boka, men kutter alt av søtning slik at den blir helt nøytral.
Bruk gjerne mye mandelmel og eventuelt sesammel istedet for kokosmel.

Stek som vanlig og legg de på et bakepapir, deretter har du på det du måtte ønske av fyll. Inn i ovnen på 200 grader i 10-15 min.
IMG_8657
Jeg bruker et belgisk vaffeljern som lager veldig tykke vafler, om du bruker vanlig får du sikkert litt tynnere – legg de eventuelt dobbelt som en calzone.

Mine små vaffizzaer er med philadelphiaost, ketchup, skinke, oregano, salt, pepper og ost.

IMG_8667
Servert med en frisk salat.

IMG_8669
Artig middagsvaffel!

Jeg må vise dere en liten kompis som stortrives i nytt hus;
IMG_8696
Her ligger lille klumpen, kan dere skjønne hvorfor akkurat her? (Og ja, hun i speilet har på seg rosa kosebukse).
.
.
.
.
.
.
IMG_8698
Peisen – selvfølgelig!

Da var vi halvveis i uka allerede!
Det ble en kardioøkt på meg i dag, 50 min på mølla – i morgen blir det litt styrke på overkropp tenkte jeg.

I den forbindelse lurer jeg på om noen har noen gode øvelser til å styrke coremuskulaturen? Dilemmaet mitt er at jeg må ha noen som er skånsomme for en svai korsrygg. Jeg er veldig svak her, og de gangene jeg har prøvd meg på balanseøvelser, statiske øvelser i slynge, og pilates har det resultert i bekkenlåsning.

49 tanker om “Vaffel♥pizza!

  1. avatarVilde

    Wihu! Dette var jo oppfinnsomt, og når oppfinnsomheten ser slik ut.. Ja da kan vi ikke gjøre annet enn å teste det ut! 😛 Lørdags vaffel<3pizza.. Kanskje det ja! 😀

  2. avatarLene

    Hei 🙂

    Hva med øvelser på bosuball? Veldig skånsomme og tar effektivt på coremusklene 🙂

  3. avatarMonika

    Personlig sverger jeg til planken.Den er kjedelig, men har selv ekstremt svai og hypermobil rygg. Tar den på albuene, da det er best for min rygg. 🙂

  4. avatarTherese

    vaffelpizza! jeg ble entusiastisk bare av å lese tittelen på dette innlegget. tanken på at disse to kan kombineres kunne aldri slått meg engang… 🙂
    og heia Todd, han koser seg!

  5. avatarFit and Happy

    pallof press og wood choppers 🙂 samtidig jobbe med dyp bekken/setemuskulatur som ett bens utfall i slynge, hip thrust ett bens 1,5 rep, sideplanke i slynge, jobbe med å styrke korsrygg som good mornings,sorensen test

  6. avatarLovelyliller.com

    MMm minner meg om barndommen. Brukte å toaste brødskiver i vaffelgjernet 😀 Hmmm.. vet ikke helt ang coreøvelser. kanskje å sitte på en stor ball vil hjelpe deg 🙂

  7. avatarChristine

    Har de timen «elixia shape» på et elixa senter i nærheten av deg? denne timen har fullt fokus på kjernemusklaturen. Dersom de har det vil jeg anbefale deg å gå på denne. De varer som regel 30-40 min.. På mitt senter er denne timen super:)Du kunne jo prøvd det en gang, også husker du øvelsene så kan du gjøre dem alene neste gang;)

  8. avatarMette

    Jeg sliter veldig med svai i ryggen, og det blir endel plager når jeg spiller volleyball for da får jeg ekstra svai i smashen.
    i den anledning har jeg vært hos flere fysioterapeuter og fått øvelser for å styrke indre coremuskulatur, i tillegg så har jeg fått beskjed om at det er veldig viktig å tøye GODT på hofteleddsbøyerne. Er de stive får man ofte mer svai og mer vondt i ryggen!
    Øvelse 1:Ligg på ryggen med bøy i knærne. Her gjelder det å trekke navlen inn mot ryggraden (en slags rullebevegelse). Dette skal skje så sakte som mulig, og aktiveringen skal holdes i c 5 sek. Slepp så opp for å aktivere på ny. 10×2 ganger.
    Øvelse 2: Går ut på det samme bare med rumpeløft. Her er det viktig å aktivere coremuskulaturen for deretter å heve rumpen mens du forsatt holder spennet i coren. Senk helt ned og deretter slipp opp aktiveringen når rumpen er nedi bakken igjen. Aktiver så på nytt og gjør det samme. Det er veldig viktig å aktivere coremuskulaturen på nytt for hvert løft. 12×3 ganger.
    Øvelse 3: Pushups med ball. Altså ballen ligger under knær ca, mens man skal ta pushups. Viktig å aktivere coremuskulaturen og holde spennet hele veien. 12×3!
    Øvelse 4. Albuene på ballen – aktiver core – trekk et og et bein opp mot og til side for ballen. Annenhver fot. 20 ganger til sammen x 3!
    Etter jeg har begynt å gjøre disse øvelsene HVER dag (ganske kjedelig, men det må til) har jeg ikke hatt noe smerter i korsryggen. 😀
    Håper dette var forståelig 🙂

  9. avatarHiba

    Hei Kristine 🙂 Idag fikk jeg endelig boken din i posten til stooor begeistring 😀 Klarer nesten ikke å legge den fra meg!
    Men jeg har et lite spørsmål: Ser du bruker en del mandelmel i oppskriftene dine, saken er at jeg er allergisk og skal helst unngå mandler. Har du noe tips til hva jeg kan erstatte dette med? Funker f.eks bakepro? Syns for mye kokosmel gjør bakevarer litt tørt, hva tror du?

    Ellers kjempefin bok med masse gode oppskrifter 🙂

  10. avatarElisabeth Vega

    Åå jeg elsker kreativiteten din innen mat! Fsntastisk 😀 så kjempegodt ut! Og peisen deres er ganske lik den vi har hjemme! Utrolig fin 🙂 Jeg føler med deg, har selv en ekstremt svai rygg.. Heldigvis rettet en kiroprsktor opp holdningen min, slik at den ser liiitt mindre svai ut! 😀
    Håper du har harr en fiiin dag, pene deg 😀

  11. avatarJS

    Hei Kristine:) Gratulerer med nytt hjem:)

    Jeg har samma problemet som deg, og da er det hvertfall øvelser av typen kjeeedelig som har vært til stor hjelp. Bekkenløft, bekkenvugging i sagittalplan/frontalplan (google it, om du ikke kjenner til det), diagonalløft, og den hvor du ligger på ryggen med beina på en pilatesball og trekker hælene mot rompa og ut igjen. Disse er effektive, så vel verdt å bruke ett par minutter på om du har en svai korsrygg;)

  12. avatarHanne HM

    Jeg har blitt mye sterkere i kjernen etter at jeg begynte med disse øvelse (se link) fra Øystein «Pølsa» Pettersen i Red Cord. Øvelsene har tre ulike vanskelighetsgrader slik at man kan starte lett og bygge seg sterkere. Har hørt at etbeinsøvelser er utrolig bra for å styrke kjernemuskulaturen, men det er jo du god på. Jeg liker bl.a. ettbeins glute bridge på step. Bekkenlåsninger er ikke gøy, sliter med det selv innimellom 🙁

    Lykke til 🙂

    http://www.condis.no/treningsvideo-fra-oystein-poelsa-pettersen.4925086-155741.html

  13. avatarTone

    I crossfit bruker vi mye hollow body. Dette burde jo også egne seg for de med svai rygg, i og med at øvelsen går ut på å alltid ha korsryggen i bakken. Hollow body er utrolig tungt, og de fleste videoer på nettet har bena ganske nærme bakken, men her er det bare å tilpasse til det som passer en selv. For at jeg skal klare å ha korsryggen i bakken hele tiden må jeg ha bena nesten 90 grader opp fra kroppen.

  14. avatarJasmin

    Bare å skaffe seg vaffelgjern 😉 Virker som et koselig rede der har skaffet dere. Synes også spisbordet var utrolig fint. Er det lov å spørre hvor det er kjøpt 🙂

  15. avatarMaire

    For en gøy variant:)
    Må nok ønske meg et belgisk vaffeljern:)
    Og dette må jo bli en hit når mini begynner å spise mat:)

  16. avatarHænni

    Svær ball. Sett deg på den m beina fra bakken, hold balansen. Blir det for lett, flytt deg til knærne. Få en til å dytte litt på deg så det blir ennå mer vanskelig. fakk en ball f.eks
    Legg deg på ballen, hold balansen med armer og bein opp.
    Hold på slik en times tid.
    Var støl en uke etter det :mrgreen:
    Den «dra» øvelsen?! dra en kabel med strake armer, begynn fra hofta. Eller sett deg på knærne, ta tak i tauet fra kabelstativet og trekk deg ned. 😛 Skjønner? hihi

  17. avatarHanne

    Vafizza mashizza :mrgreen: 🙄
    Synes det har dukket opp mange gode tips til øvelser her!
    Jeg har selv begitt meg ut på å tøye store muskler og styrke småmuskler mer enn før, og det er kjeeeedelig nå i starten, men jeg har troa!
    Hilsen ei som trodde det bare var å kjøre på igjen etter treningspause.. 🙄

  18. avatarCharlotte Mariell

    heia

    Elliot Hulse har en video på Youtube der han demonstrerer en slags vakum øvelse der du står forover bøyd og trekker inn magen og «opp» rompa. Denne er veldig god for å styrke mage muskel «beltet» som går rundt hele midjen.
    Sliter selv med kors ryggen, men denne er helt super…

    klem 😆

  19. avatarMaren Haugervåg

    Hei! 🙂

    Da jeg skulle kjøpe boken din i dag, så fant jeg den ikke i hyllen med de andre kokebøkene. Jeg spurte hun som sto i kassen om de hadde den, og det hadde de – ved bestselgerne! 😀

    Fantastisk!

  20. avatarbakekona

    Dette så kjempegodt ut! 🙂
    Nå har boka di endelig funnet plass blant de andre kokebøkene mine, og jeg gleder meg til alle godsakene som venter!
    Men jeg sliter litt med å få tak i yaconsirup! Iherb har det jo aldri inne, og heller ikke helsekosten i nærområdet. Men jeg gir ikke opp. Jeg skal til Sverige neste helg, og det er vel kanskje mulig å finne det der? Og kanskje billigere.. Ikke vet jeg.
    Men hvilket kokosmel bruker du? Grunnen til at jeg spørr er at jeg synes det er så stor forskjell på kaloriinnholdet! Og da blir jeg forvirret. Ser den typen som har litt sånn matpose-innpakning har under 200 kcal per 100 gram (og jeg har også sett den på noen av bildene dine), og så ser jeg at de på iHerb har langt over 200 kcal men også mye billigere!
    Kanelkjeksen din forsvant så altfor fort i går kveld! Lurer på hva jeg skal bake i kveld.. 😉

  21. avatarRisRosOgKlaging

    Disse måtte jeg bare prøve, hørtes så utrolig godt ut. Og det var det også!

    Tusen takk for at du delte disse pizza vaflene, dette er nok noe jeg kommer til å lage en del siden det er så enkelt og godt.

  22. avatarJulie

    Hei!
    Gratulerer med innflytting of paffler! Det så utrolig godt ut! Har selv prøvd middags vafler før, og det er skikkelig digg!

    Gikk till innkjøp av Nature’s Garden sine produkter 90% soya protein vanilje, og sjokolade, meeeeeen så oppdaget jeg at sjokolade proteinet har acesulfame K i den (Ånei!). Lurte bare på om du hadde erfaring med soya protein pulver, og om du bruker protein pulver med tilsatte søtningsstoffer?

    Jeg skulle jo liksom sørge for at jeg kjøpte noe som var 100% naturlig, og Nature’s Garden skulle man tro var det, sukk! Håper på svar og ønsker deg en super bra torsdag! Klemmer fra Skottland! x

  23. avatarLill Adriana

    Det fikk jeg *vaffal* lyst på 😯 men du vet hvor gravid magen min blir da.. Hehe..

    Godt å se at Todd har funnet seg til rette. Det er jo en utrolig fint hus, gleder meg til å se det ferdig innredet.

  24. avatarAnine

    Tenkte jeg skulle begi meg ut på kokosbollene/sjokoladebollene dine i morgen, men lurer på hvor mange kalorier osv. man får sånn ca. i hver bolle? 🙂

  25. avatarcharlotte

    Hei vakre du:) Jeg fikk boken din i posten i dag! Endelig:)
    Den er så fin,og motivasjonen strømmer på:)
    Men du, jeg lurte på en ting, for jeg ble litt satt ut når jeg åpnet den… Er det meningen jeg skal snu boka opp ned? og så lese fra baksiden av og frem ?
    Det må jeg i hvertfall med den jeg fikk;))
    -Åpnet på fremsiden og der var slutten på boka, opp ned. 😉

  26. avatarKristine Innleggsforfatter

    Tusen takk for flotte tips dere, skal sjekke de ut!
    Er det noe sak, er bare å spørre dere 😀

    @Lill Adriana: Vaffal – haha, good one :mrgreen:

    @charlotte: Nei, herregud – sånn skal den ikke være! 😯 😆
    Ta gjerne kontakt med Cappelen Damm og si ifra! Eventuelt de du kjøpte den fra.

  27. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Hiba: Hei! Ja, en blanding av bakepro/vaniljeprotein og kokosmel funker nok fint. Har du prøvd kakmixen på x-life forresten? Den kan også brukes, og den er nydelig! 😀

  28. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Julie: Heisann!
    Jeg har ingen erfaring med soya i det hele tatt faktisk – annet enn ferdigkjøpt soyakrem på boks :mrgreen:
    Jeg tenker ikke over kunstig søtning i proteinpulver for å være helt ærlig, jeg bruker så lite av det og ikke hver dag.

  29. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Anine: Oh nam – kos deg! Jeg aner ikke, men det er stort sett bare sjokoladen du bruker til å dyppe dem som gir noen kalorier. Eggehvittene er bare 10-15 per stk 🙂

  30. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Christine: Ja, den skal jeg jammen meg prøve (fullbooket i morgen dessverre, men neste helg) – takk for tips 😀

  31. avatarHiba

    @Kristine: Åja 🙂 Den har jeg faktisk prøvd! Lagde sjokolademuffins av kakemixen forrige helg, og til samboeren min sin store overraskelse var de knallgode (han er i utganspunktet skeptisk til alle bakevarer som er «sunnere», hehe) 😉

  32. avatarSandra (fitnessmotivation)

    Genialt med vaffelpizza! Jeg har laget meg masse sunne vaffler denne uken og det er så enkelt. Og bare tanken på hvor digg det må være å ha pizzafyll i de rillene:) Fantastisk! Du er så kreativ!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *