Paprikasalsa og puma-sko

Det skulle egentlig bli en paprikasuppe, av alle ting – men det ble mer som en paprikasalsa.

Paprikasalsa med tilbehør
IMG_8564

Søtpaprika, vanlig paprika og hvitløksfedd bakes i ovnen på 200 grader i 25 min
IMG_8558
Moses med en stavmikser eller i blender sammen med litt buljong, chilikrydder, salt og pepper.

Servér gjerne med kokt egg og små kjøttboller.
IMG_8575

I dag trodde jeg at jeg hadde klart å pakke ut og jobbe meg igjennom alt av klær og sko. Jeg har brettet, foldet, hengt opp – til og med skrudd sammen et par skohyller som er møysommelig fylt opp.
Og så står den der. Pappesken jeg trodde inneholdt julepynt, men under den store juleputa skjuler det seg… sko. Jeg kjenner hvordan ansiktet blir rødt av både sinne og flauhet, så jeg forter meg å legge dem i en søppelsekk og i morgen blir de gitt bort.

Så da er det jo kjempesmart å skaffe seg flere sko, eller hva Kristine?

Til mitt forsvar så er gode joggesko et absolutt must for aktive mennesker, spesielt om de er rosa med små kattedyr på.
IMG_8544
Det er uansett et viktig verktøy for å yte sitt beste på trening, enten det er teknikk, velvære eller motivasjon – tenk at jeg i flere år trente i de samme skoene og bomullsklærne.. aldri mer!

IMG_8538
PUMA-sko som er skikkelig rosa og freshe i virkeligheten

Apropos det, det ga meg motivasjon til en treningsøkt sammen med mamma i dag;
Benspark/leg extension
Sittende lårcurl
Skulderpress
Sidehev
Benpress
Kabelro
Liggende lårcurl
+ 30 min rask gange på mølla

Håper dere har hatt en fin dag i det nesten-vårlige været!

10 tanker om “Paprikasalsa og puma-sko

  1. avatarElisabeth Vega

    Uh, det så godt ut! 😀 Og de skoa var LEKRE! Liker egentlig ikke så godt rosa, men disse var kule 🙂
    HA EN FIIN KVELD 😀

  2. avatarJorunn

    Hei! Først må jeg si at du virkelig inspirerer meg med all den gode maten du lager! Men jeg har et lite spm. Jeg bruker vanligvis kakaoen confecta og spørsmålet mitt er om det er mer kalorier i det enn det du bruker? Og om det er mer usunt?

  3. avatarKjersti

    Hei Kristine,

    Nå har jeg fått boka di, og den er jo helt super. Skal lage karamellostekakene til noen venninner i morgen. Går det bra å bruke mager kesam i disse, eller bør man gå for kesam med mer fett?

    Takk for svar 🙂

  4. avatarKristine

    @Elisabeth Vega: Jeg har lenge ønsket meg rosa joggesko til den svarte tightsen, så disse var midt i blinken :mrgreen:

    @Jorunn: Hei! Tusen takk! Du, det aner jeg ikke.. kakao er liksom bare kakao i min verden 🙂

    @Kjersti: Hei, takk! Du kan velge selv, både mager og vanlig kesam går helt fint. Kos dere! 😀

    @Lovelyliller.com: Tusen takk 😎

    @Maire: Takk! Ja, det hjelper på humøret 😀

    @MrsCzi: My thoughts exactly :mrgreen:

  5. avatarOda

    Haha, du er håpløs Kristine 😆 Men fine var de 😉 Jeg har et treningsspørsmål. For to dager skulle jeg prøve meg på knebøy med vekter for første gang. Jeg gikk så dypt at rumpa var godt under knærne, men allikevel ble jeg bare sliten i fremside lår og ikke i rumpa. Noen forslag til hva jeg gjør galt? Det er jo særlig rumpa jeg vil aktivere. Også lurer jeg på om du noen gang har blitt så støl at du ikke klarer å gå? Etter knebøyene har jeg rett og slett dritvondt foran i lårene og klarer med nød å humpe meg rundt med en veldig unaturlig gange. Kan jeg ha ødelagt noen muskelfibre el. eller er det rett og slett bare prisen jeg må betale for mine første knebøy?

  6. avatarTone

    Hei på deg:) nå har jeg endelig fått den flotte boka di:) inspirerende bok… Men så kuuule rosa sko da…me like. Klemz

  7. avatarKristine

    @Oda: Takk :mrgreen:
    Jeg kjenner det også best i låra, og velger derfor andre øvelser som går mer på rumpe (f.eks liggende lårcurl og hip thrust). Men – det krever litt mer av knebøy å kjenne det der, du må nemlig aktivt gå inn for å stramme selv. Altså, ikke bare bøye seg ned og opp, men hele tiden stramme.
    Skvis rumpeballene sammen neste gang!
    Jeg vil tro at det er den «herlige» prisen man betaler når man prøver nye øvelser 😎

    @Tone: Tusen takk for det! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *