Rotgrateng, ryggtrening og ny sjokolade

Hei dere!

Stikker innom for å forhåpentligvis friste med litt mat igjen;

Rotgrateng
IMG_7976

1.
Stek karbonadedeig med spisskummen, paprikapulver, curry, pepper, koriander og litt salt
2. Kok potet, kålrot og gulrot i 15 min – husk å skjære de i mindre biter, da går det fortere

IMG_7967

3. Lag en mos av rotgrønnsakene med litt melk og kesam og/eller philadelphiaost

IMG_7972

4. Legg over ost og inn i ovnen på 200 grader i 20-25 min

Ferdig!
IMG_7975
Og ikke minst, veldig godt!
IMG_7982

Har dere fått med dere at Funksjonell Mat har kommet med nye sukrinsjokolader?
I melke-, hasselnøtt- og mørk sjokolade;
IMG_8174
Den mørke hadde litt for lite smak/bitterhet synes jeg, melkesjokoladen var grei, og best var hasselnøtt.
Alle var for øvrig ganske tykke, det likte jeg.
IMG_8181

I dag trente jeg med fine Mathilde – rygg

Nedtrekk i kabel
En-arms hantelroing
«Faceplant» row – avbildet under
Sittende kabelro
Omvendt pecs
Nedtrekk i apparat
Stående cross over i kabel – aner ikke om den har noe navn?

bilde (46)
Sterke, synkroniserte ballettjentene! 

Og så kom pappa, og jeg fikk tatt et par øvelser på bein før vi dro og spiste kake og is.
Beinspark
Beinpress
Hip thrust

.
Ha en fortsatt fin lørdag!

19 tanker om “Rotgrateng, ryggtrening og ny sjokolade

  1. avatarMichelle

    Nam Kristine! Du frister stadig! Nå har jeg kommet hjem, en veldig glad kattemor :mrgreen: Eksamen gikk bra, får se når jeg får resultatet! Nå sitter jeg hjemme, har laget mat og skal til å starte på boken din :mrgreen: Skal kose meg med den i kveld! God kveld til, ha en fantastisk helg <3

  2. avatarKristin

    Hei snuppa! Eg vil veldig gjerne trene med deg også!!!! God tur til Bali vennen!!!!!

    Springerinneklem

  3. avatarSiri

    Du er en stor inspirasjon! kan ikke du legge ut hva du spiser i løpet av en vanlig dag? frokost, lunsj, middag og mellommåltid osv 🙂

  4. Tilbaketråkk: Middagsmenyen, uke 7 | Mrs. Cevik

  5. avatarMadde

    Tror jeg skal prøve den gratengen neste gang jeg bruker karbonadedeig. 😆

    Forresten så har jeg fulgt rådet ditt om litt mer variasjon i maten. Altså prøve å ikke ha sånn proteinmat hver dag, men variere, i tillegg til å drikke Floradix magnesium og spise littegrann nøtter eller sjokolade hver dag. Jeg tror det hadde god effekt for jeg er ikke så sur i kroppen lenger. Er litt igjen, men det skal bli bra det her. :mrgreen:

  6. avatarKristine

    Hei! 🙂

    Jeg lurer bare på en liten ting. Du bruker masse karbonadedeig når du lager mat, men når jeg ser på næringsinnholdet til kyllingkjøttdeig virker det som om det er like sunt (og billigere!), så hvorfor bruker du ikke det i matlagingen? 🙂 Hva er fordelen med karbonadedeig vs. kyllingkjøttdeig?

    Super blogg, stå på! 🙂

  7. avatarElisabeth Vega

    Åå jeg vil prøve ut de sjokoladene! Så kjempe gode ut 🙂 det gjor rotgratengen også! Nam 😀 håper du har hatt en fin helg!

  8. avatarMartin

    Hei Kristine.! Har du god informasjon av bruk av kreatin? Burde en bruke kapsler eller pulver? Har du evt. et merke å anbefale? 🙂

  9. avatarEli

    Jeg lurer også på dette med kyllingkjøttdeig! Har hørt noe om at karbonadedeig er «renere» -mindre farse på en måte, stemmer det? For en student er det en del billigere med kyllingkjøttdeig, så lurer på om du syntes det er tilnærmet det samme sånn ernæringsmessig? Smaken er jo forskjellig hos folk, men jeg har vent meg veldig til kyllingkjøttdeig så trur det for meg kan funke fint i rettene du presenterer 🙂

  10. avatarMarteMor

    så artig!! Typen og jeg har nettopp «oppdaget» dette med grateng og «mos» og har fått skikkelig dilla!!

    Vi har funnet ut at kombinasjonen av potet,søtpotet, blomkå, brokkolig og løk er heltfantastisk. Moser det hele med stavmikser, bruker godt med krydder, og ca 100-150 g mager smøreost (gjerne den fra kavli med kylling!!).Funkergodt med karbonadedeig+sopp/ strimlet svinekjøtt / fisk …skikkelig dilla!! =)

  11. avatarKristine

    @Michelle: Velkommen hjem! Så bra at du har en godfølelse når det kommer til eksamen – det har nok gått veldig bra skal du se 😀

    @Lovelyliller.com: Lurer veldig på hva du hadde sett for deg 😆
    Håper du får en fin dag!

    @MrsCzi: Så bra 😀

    @Kristin: Ja, det får vi til etter bali og flytting vet du 😀 ♥
    Takk!

    @Maie: Veldig nam! 😀

  12. avatarKristine

    @Siri: Takk!
    Jeg spiser aldri det samme hver dag, så det er litt vanskelig å gi noe konkret svar på. Middag og kveldsmat/»dessert» er de to største måltidene mine, og de kan man stort sett finne her hver dag. Sånn utenom det blir det mye melkeprodukter, frukt og/eller nøtter.
    En typisk matdag i 2011 (kan være ganske likt nå):
    http://www.kriweb.no/2011/09/06/en-typisk-matdag/

    @Madde: Ja, det må du gjøre!
    Håper kroppen kommer seg helt, og at du kanskje blir litt flinkere til å variere kostholdet – spise deg sunn og sterk vet du 😀

    @Kristine: Hei! Rett og slett fordi jeg liker karbonadedeig mye bedre 😀
    Takk for det!

    @Elisabeth Vega: De var gode, men vanlig er så mye bedre 😆
    Ha en fin dag søte!

    @Hilde: Ikke sant den er god? 😀

  13. avatarKristine

    @Martin: Hei!
    Jeg er ikke så kjent med det, annet enn at jeg har brukt det et par ganger. Om man ikke får i seg nok via maten, så mener jeg at det er et godt tiskudd å ta for styrke og kanskje spesielt restitusjon.
    Du kan lese mer om kreatin her:
    http://fitnessbloggen.no/kort-og-langt-om-kreatin/

    Og kjøpe det her:
    http://www.x-life.no/search_result?search_in_description=1&keywords=kreatin

    @Eli: Jeg er litt usikker på hvor ulike de er sånn «renhetsmessig», i mine øyne er farse så og si det samme. Næringsinnholdet på begge er jo fint.
    Jeg velger karbonadedeig fordi jeg liker det best, men du kan fint erstatte det med kyllingkjøttdeig 🙂

    @MarteMor: Haha, så bra! Vi har dilla her og, tror grateng med grønnsaksmos går igjen flest ganger av middagene her i huset 😀 Det er så fint at man kan variere såpass mye med mosen!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *