Hjemmelagde proteinbarer

Hva liker du best; sjokolade eller vanilje?
IMG_8019
IMG_8008

Jeg sier som den lille gladtjukke bjørnen, ja takk begge deler! Og det beste av alt, disse er gjort på 2 minutter.

IMG_7991

Oppskrift: (holder til 2 proteinbarer)
30 g proteinpulver (sjokolade eller vanilje)
15 g kokosmel
3-4 dråper stevia (sjokolade eller vanilje)
en liten skvett melk

25 g smeltet sjokolade

IMG_8037

Mål opp tørrvarene og tilsett ørlite melk av gangen til du får en knadeig-konsistens. Form proteinbarer i ønsket størrelse og sett i fryseren mens du smelter sjokoladen. Dypp de i sjokoladen etter et par minutter.

IMG_7994

Jeg lagde denne oppskriften x 2, så jeg fikk 2 med sjokolade og 2 med vanilje.

IMG_7993
IMG_8007
IMG_8000

Om du ønsker det samme så er det bare å doble oppskriften, så får også du 4 deilige proteinbarer.

IMG_7992

Du får 260 sunne kalorier og hele 30 g protein av oppskriften. Og det er med sjokoladetrekket, du kan nesten ikke lage disse uten.

IMG_8039

De ble helt perfekte *sa skrytehøna*

IMG_8024

Jeg prøvde virkelig å slette flere bilder, men det ble så mange fristende – det gjør vel ikke dere noe?

IMG_8031

Lett på topp 3 listen av proteinrike godbiter jeg har laget opp igjennom årene.

IMG_8035

Så hva blir det til – sjokolade, vanilje eller begge deler?

.
Apropos protein, nå er boka mi på lager hos !

bilde (36)

God tirsdag!

 

158 kommentarer til “Hjemmelagde proteinbarer

  1. Julie

    Trodde jeg skulle falle for sjokoladen, men vanilje ble faktisk min favoritt også! Ble laget i går, skal lages i dag. Takk for den her altså! Du er flink, flink, flink, flink :mrgreen:

  2. Martha S

    De så skikkelig gode ut! Må prøves! =D

    Fikk boken din i posten i dag, å sprang til postkontoret for å hente den! =D Gleder meg til å lese den i kveld! =D
    Gratulerer med boken, den ser helt fantastisk ut, og oppskriftene frister veldig! =D Alle skal absolutt prøves!!

  3. Hege

    Mmm, dine proteinbarer ser virkelig gode ut!
    Jeg har ellers veldig dårlig erfaring med proteinbarer eller Nutrilettbarer kjøpt i div. butikker som smaker høgg 😛

    Jeg har et spørsmål! Spiste kebab i dag, der kjøttet er av en sort man finner på Rema 1000 i ferdig forpakning, og ferdig krydra osv..
    Nå vet ikke jeg om du LIKER kebab, men du er jo så flink med krydder og slikt… Så jeg lurte litt på hvordan man kan blande dette ut selv og lage kebab av feks karbonadedeig? 🙂

  4. Lisa

    Om jeg bruker proteinpulver på den måten så løser det seg ikke ordentlig opp og «deigen» blir kornete. Blir din det?

  5. Gabriella Sporrefält

    Hello,

    Fick boken på posten idag, älskar den!!! Den kommer att komma till väl och bra användning 🙂 Tusen tack!! Rekomenderar alla att köpa den. Vill också tacka om tipsen på «xtra vol» från X-life, tyckte om smaken och den kommer nog gå bra att dricka några gånger om dagen. Tusen tack för det också!!!!

    Har lite fler frågor som jag hade satt otroligt stort pris på om du ville hjälpa mig med 😉

    -Ägg vitor, det går ganska många sånna om dagen, köper du vanliga ägg och delar eller köper du färdiga «ägg vitor». Vart köper man det i så fall och va tycker du om det?

    -Muffins, när jag bakar muffins på ägg vitor, protein pulver, kesam och fiberhusk så blir dom super goda, men dom får licksom en hård, seg, plastig yta på toppen. Hur kan jag undvika det? Får du det också eller förstår du vad jag menar?

    -PW, vad är din åsikt om detta och har du någon bra som du kan rekomendera som man får köpt i Norge? Egentligen inget super fan utav detta men känner att jag har dålig energie på tränngen när jag går på diet och specielt om jag blir tvungen att träna på eftermiddagen eller kvällen pga jobb 🙁

    Tusen miljoner tack för all inspiration och för att du alltid svara på frågor och är den du är 🙂

    Ha en fin kväll!! 🙂

  6. Tilbaketråkk: Til min kjære bokklubb | Mat til muskler

  7. Katrine :)

    Du, jeg blir så sykt godtesugen noen ganger at jeg sprekker, å da spiser jeg somregel MASSE… Sånn som nå i dag har jeg lyst på alt av godteri, men prøver å spise nøtter, gulerot, partiller og tyggis men ingenting funker.. Har du noen tips for å ikke sprekke å heller vente til spisedagen? 🙂

  8. Kristine

    @Marianne: Du kan bestille den på nett – men flere bokforhandlere (Ark, Tanum, Norli m.m) har også tatt den inn – jeg vet imidlertid ikke hvilke rundt om i landet 🙂

    @Lene: Det liker jeg og. Ostekaka er god! 😀

    @Julie: Det har kanskje noe med proteinpulveret å gjøre, men vaniljen ble litt ekstra god ja.
    Takker! :mrgreen:

  9. Kristine

    @Martha S: Tusen takk!!

    @Hege: Du hadde nok likt disse!
    Oi, kebab har jeg så og si ingen erfaring med dessverre.. er ikke det en slags kjøttpuddingfarsekonsistens? 😆
    Du kan jo lage det med biff eller kylling? Tror krydderet man bruker har mest å si smaksmessig, hvitløksdressing lager du enkelt av kesam/rømme + hvitløk og salsa av hakkede tomater, løk, sukrin og litt chili.

    @benedicte sofie: Det hadde ikke jeg heller laget før, men de ble veldig gode! Håper du liker de 😀

    @Lisa: Åh, nei? Jeg får en ganske fin knadeig som jeg former enkelt til barer.

    @Gabriella Sporrefält: Tusen takk! Hyggelig at du likte xtra vol – og ikke minst boka!
    – Jeg deler som regel eggene, og bruker plommene til å tykne sauser, supper – eller til majones/aioli og vaniljekrem.
    – Ja, med den oppskriften så blir de nok veldig tørre/seige. Kanskje litt for mye fiberhusk?
    Noe fett i form av en plomme, mandelmel, kokosmel e.l. vil nok hjelpe.
    – Jeg bruker ikke noe sånt dessverre, så jeg vet ikke. Fres kanskje? http://www.x-life.no/products/tech-nutrition-fres-med-guarana-og-gronn-te
    Jacked får man vel på iherb.

    Håper du får en fin dag!

    @Katrine 🙂: Ja, lag deg sunn godis :mrgreen:

  10. Katrine :)

    Det er litt vanskelig å lage sunn godis når jeg går på folkehøgskole.. Men det sunne godiset, har du det i boka de? 😀

  11. Kristine

    @Katrine 🙂: Ja, det blir kanskje vanskelig å lage seg noe.. Det er masse i boka ja, men også her på bloggen. For å gjøre det enkelt, så kan du lage deg fruktsalater, eggedosis med egg og søtning eller godiskuler med kakao, kesam og søting.

  12. Veronica

    Hei=)
    Vil berre sei at du er ei utrulig flott og flink dame! Virkelig eit forbilde=)
    Har fått boka de i posten i dag og gleeeeder meg til å lage masse god sunn proteinrik mat=D
    Skal kose meg med tanken på alt det gode, for no er eg på konkurranse diett fram mot fredrikstad open der eg skal stille i Bikini fitness! Det første eg skal gjere når eg er ferdig på konkurranse diett er å lage noko frå boka de=D

    Ha ein super dag=D

  13. Tilbaketråkk: Dagens! | Mat til muskler

  14. Tilbaketråkk: Dagens! | Mat til muskler

  15. Kristine

    @camilla: Ja, det kan du – men jeg ville nok ikke hatt de i kjøleskapet mer enn 3 dager. Du kan alltids fryse de om du vil.

    @Veronica: Hurra, tusen takk! 😀 Og lykke til mot konkurranse! Jeg spiser alt i boka på konkurransediett jeg 😉
    Håper du får en fin fredag – og ikke minst helg!

  16. Mariell

    Hei Kristine!
    Proteinbarer er jo genialt å lage etter denne oppskriften! Prøvde vaniljevarianten, og de ble seige og gode. Prøvde også en variant med RAW sjokoladeproteinpulver og peanøttmel, litt havsalt-flak, soyamelk og dyppet i smeltet sjokolade. Perfekt å ty til når absistensen etter noe søtt fremdeles sitter i kroppen etter jula! 😉 Takk for oppskriften og god helg! 🙂

  17. Kristine

    @Mariell: Hei!
    Vanilje ble som sagt favoritten her og, har noen proteinboller i fryseren nå as we speak. Gøy at du videreutviklet den, hørtes veldig godt ut – skal snike litt peanøttmel i neste gang 😀
    God helg!

  18. Charlotte

    Nammenammenamme! Laget dobbel oppskrift med vaniljebarer og er helt enig i at dette var snadder 😉 Litt vanskelig å få på sjokoladen synes jeg, ble mye kliss og klass og sjokolade overalt. Noen tips til hvordan få like mye sjokolade på barene som over alt ellers? 😯

  19. Siri

    Jeg laget sjokolade versjonen og den smakte aldeles forferdelig 🙁 Vet ikke om jeg gjorde noe feil eller det bare er min smak?? Skal prøve på nytt en annen dag, og kanskje kjøpe inn vaniljeprotein og prøve 😉

  20. Monica

    Disse var skikkelig lørdags kos 🙂 Prøvde en ny versjon med bringebær protein og stevia bringebær chocolate, de ble nydelige, må prøves! 😀

  21. Anett

    Åh….nok en herlig fristende oppskrift jeg må prøve ut! Takk ! Når du skriver 260 kcal for hele porsjonen, er det for 2 barer eller 4 ? Måtte forresten kjøpe Dagbladet igår for å se deg der, kjempeflott reportasje! Ha en flott dag Kristine!

  22. Anne-Cathrine

    Disse var rågode! Hadde ikke melk så brukte magerkesam og litt vann. Brukte sjokolade-kokos proteinpulvet, og hadde kokos i røra og i sjokotrekket, det må du prøve 😀 ble super digg. Elsker sjokolade og kokos, og denne boggen 😀

  23. Kristine

    @Astrid: @Siri:
    Nja, litt usikker men dere kan prøve – husk da at mandelmelet helst skal få bløtgjort seg, så la de stå en time eller to 😀

    @Anne-Cathrine: Det har jeg allerede prøvd, både med kokos og rispuffs :mrgreen: Har laget barene flere ganger, en stor favoritt her hjemme!
    Takk ♥

  24. Tilbaketråkk: Taco og snickerspuff | Mat til muskler

  25. Ida

    Sitter her med sjokolade på fingrene etter å ha vært litt ivrig i lagingen, klarer ikke å vente til alt er ferdig. De ble skiiiikkelig gode! Takk for DIGG oppskrift! ..det enkle er ofte det beste, har jeg hørt. 🙂 :mrgreen:

  26. Tonje

    NAM! Disse var SUPERgode!!!! Kommer til å bli en fast gjest hos meg 😉 Kjempeenkelt og mye billigere enn å kjøpe proteinbarer. Tusen takk for fantastisk oppskrift!

  27. Tilbaketråkk: Baconsurret pestokylling med parmesanpanert pommes frites | Mat til muskler

  28. Hrefna

    nam nam, dette blir påskegodteriet her i huset! jeg sikler bare ved å se på bildene (tuller ikke).

  29. Kristine

    @Marianne: Nei, til tross for at det er uvanlige og særegne oppskrifter jeg lager så tror jeg dessverre ikke det. Jeg er helt avhengig av at folk skriver hvor de henter de fra, og heldigvis er det mange som gjøre det.
    Når det er sagt så er det ikke første gang jeg opplever at folk tar æren for oppskriftene mine, eller gjør om på et par småting og poster de som «nye». Det er til og med bloggere som har blitt store av å gjøre dette 🙂 Men dem om det, jeg fortsetter til tross for små oppskriftstyver :mrgreen:

  30. B

    MHM, så utrolig gode de ser ut!!
    Men har ikke kokosmel, og vil helst ikke vente så lenge med å prøve, kan man bruke noe annet som erstatning?
    Har cocosa-sukker, men det blir vel feil..

    Takk for tips og god påske!! 😀

  31. Tilbaketråkk: In between meals | Mat til muskler

  32. Kristin

    Lagde disse for første gang i dag, med vanilje, ettersom de ikke hadde Stevia med sjokoladesmak der jeg kjøpte ingrediensene (hvor kan jeg få kjøpt sjokoladestevia?). Disse skal lages igjen, for å si det sånn! Kjempegode! Selve konsistensen av baren minnet om marsipan, som jeg elsker, og sammen med mørk sjokolade… Heaven! Kan man for eksempel bruke mandelmel, eller er det bedre å kun bruke kokosmel?

  33. Kristine

    @Kristin: De med vanilje er nesten de beste synes jeg 😀 Jeg får stevia fra http://www.x-life.no, der har de alle smakene.
    Du kan godt prøve med mandelmel, men da bør de stå noen timer slik at mandelmelet får est litt og «satt seg» 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *