Hjemmelagde proteinbarer

Hva liker du best; sjokolade eller vanilje?
IMG_8019
IMG_8008

Jeg sier som den lille gladtjukke bjørnen, ja takk begge deler! Og det beste av alt, disse er gjort på 2 minutter.

IMG_7991

Oppskrift: (holder til 2 proteinbarer)
30 g proteinpulver (sjokolade eller vanilje)
15 g kokosmel
3-4 dråper stevia (sjokolade eller vanilje)
en liten skvett melk

25 g smeltet sjokolade

IMG_8037

Mål opp tørrvarene og tilsett ørlite melk av gangen til du får en knadeig-konsistens. Form proteinbarer i ønsket størrelse og sett i fryseren mens du smelter sjokoladen. Dypp de i sjokoladen etter et par minutter.

IMG_7994

Jeg lagde denne oppskriften x 2, så jeg fikk 2 med sjokolade og 2 med vanilje.

IMG_7993
IMG_8007
IMG_8000

Om du ønsker det samme så er det bare å doble oppskriften, så får også du 4 deilige proteinbarer.

IMG_7992

Du får 260 sunne kalorier og hele 30 g protein av oppskriften. Og det er med sjokoladetrekket, du kan nesten ikke lage disse uten.

IMG_8039

De ble helt perfekte *sa skrytehøna*

IMG_8024

Jeg prøvde virkelig å slette flere bilder, men det ble så mange fristende – det gjør vel ikke dere noe?

IMG_8031

Lett på topp 3 listen av proteinrike godbiter jeg har laget opp igjennom årene.

IMG_8035

Så hva blir det til – sjokolade, vanilje eller begge deler?

.
Apropos protein, nå er boka mi på lager hos x-life!

bilde (36)

God tirsdag!

 

158 tanker om “Hjemmelagde proteinbarer

  1. Tilbaketråkk: Hjemmelagde (nydelige) proteinbarer og ridetur i solskinn | Dagsvermer

  2. Tilbaketråkk: Slik baker du sunnere | Mat for muskler

  3. avatarMerete

    Hei. Kjøpte akkurat boken din! For en fantastisk bok! Gleder meg masse til å prøve ut oppskriftene. Lurte på hvor lenge proteinbarene er ferske/hvor lenge de er spiselige etter de er bakt?

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    Det er vel bare sjokoladetrekket som inneholder karbohydrater, sikkert lett å regne ut 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *