BBQ-kylling med kremost

God lørdag!

Nå har jeg fått en del tilbakemeldinger på boka fra dere, og selv om sikkert ingen tør å si noe annet direkte – haha, så har det vært utelukkende positivt.
Tusen takk for det!
bilde (3)
Det skal så lite til før jeg blir rørt, og verst er det faktisk av de hyggelige tingene. De små hårene reiser seg som stolte soldater og øynene fylles opp til randen. Denne gangen var det kommentarene på dette innlegget. *frysninger*
Jeg tror det blir sånn når man hele livet har trodd at man ikke er eller gjør noe bra nok, svakheten bak et sterkt ytre – eller noe sånt.

Over til dagens middagstips som er enkelt, men veldig godt.

BBQ-kylling med kremost
IMG_7927
Lag et snitt i kyllingen, fyll den med en stor skje philadelphiaost og ha bbq-saus og bbq-krydder over. Sausen er ferdigkjøpt.
Spray litt olje og ha en skvett vann i en ildfast form, ha filetene oppi og inn i ovnen på 200 grader i 20-25 min.

IMG_7931
Vannet gjør at filetene holder seg saftige i løpet av steketiden, tørr kylling er jo ikke noe særlig.

IMG_7923
Servér gjerne med litt kremet risotto, eventuelt potetbåter til.

Et kjapt ventemåltid før middagen var ferdig:
Lomper med sjokoladepålegg
IMG_7944
IMG_7945
Denne fant jeg på Cavalier sin nettside, pass på toll og mva (bestilling over 200 kr).

Da håper jeg dere får en strålende lørdagskveld videre ♥

22 tanker om “BBQ-kylling med kremost

  1. avatarMichelle

    nam! lefsene fristet veldig nå! Sitter her å leser.. ha gomlet i meg en masse yoghurt nøtter, ærlig så har det vel vært litt (les: MYE) yoghurt nøtter hele denne eksamensperioden! :mrgreen: Må vel gå på avvenning når jeg er ferdig med eksamen! 😎 Håper du ha hatt en fin lørdag Kristine! <3

  2. avatarKristin

    Det er en sann glede å kikke innom bloggen din hver dag. Ta til deg all ros for bloggen og boken. Det er så utrolig fortjent, fine og flinke deg 🙂

    Har selv bestilt boken din i dag og gleder meg til å få den i hende!

    Ha en flott kveld og helg videre!

  3. avatarFredrikke

    og DER var boken din bestilt, det gleeeedes til den kommer i posten, YEY!

    TUSEN TAKK!!!!!! du er AWESOME!

  4. avatarMadde

    Jeg er så glad for at du legger ut bilder og forskjellige oppskrifter på ordentlig mat, og innimellom enkle, gode mellommåltidsknep som seg hør og bør, og viser at dette er sunt og bra. Enkelte andre legger ut tomater og en boks fetaost som et mettende måltid en kan anbefale, uten å se konsekvensene av hva de egentlig legger ut. Jeg kan love deg at mine foreldre hadde gått god for din blogg, og bannlyst en del andre blogger nettopp pga variasjoner, næringsinnhold og holdninger.

    Og til slutt.. Jeg prøvde kålrabifriesen din i dag og det smakte veldig godt. Nok et godt tips fra deg :mrgreen:

  5. avatarElisabeth Vega

    ÅÅÅ jeg har så lyst på boka!! Den SKAL kjøpes SNAREST mulig! 😀 Den kyllingen så forresten EKSTREMT god ut. NAM 😀 Håper du har hatt en fiin lørdag!! 😀

  6. avatarAnja

    Fikk boken din i går og har begynt å lese den. Veldig bra 🙂 Du skriver så ekte og tør å stå mot de som mener noe annet. Kan tenke meg at det er noe «snusk» i det miljøet og derfor skal du være superstolt over prestasjonene dine 😆 Boka lar oss lesere bli kjent med deg og du skriver slik ting er. Gleder meg til å lage masse god og sunn mat. Har sagt det før og jeg sier det igjen : vær stolt av deg selv ❗ ❗ :mrgreen:

  7. avatarVilde

    Hei Kristine! 🙂

    Jeg har fulgt bloggen din i flere år, men har dessverre ikke kommentert særlig mange ganger. Så aller først vil jeg bare si tuusen takk for all inspirasjon, mat- og treningsglede, humør og glede du sprer via bloggen din og dine kloke, velformulerte ord. Det siste skikkelige «tankeinnlegget» ditt («En sykelig trang til å være sunn») viser atter en gang hvor klok og reflektert du er. Du er en konstant inspirasjon med alle de lekre måltidene du disker opp med og viser leserne dine, og med de kloke innleggene du skriver. Så tusen takk, selv om jeg tror jeg ikke har fått sagt det før 🙂

    Men, selv om jeg har fulgt deg og noen få andre mat- og treningsblogger i flere år nå, har jeg alltid vært litt sånn «på utsiden og bare sett inn», i din og andre sine aktive og målbevisste livsstiler. Det er først nå jeg virkelig har fått motivasjonen til å starte å trene mer selv (og da først og fremst styrke), og jeg har lyst til å finne en treningsrytme som passer meg og som vil gjøre godt for kroppen min. I den forbindelse har jeg et lite spørsmål, og jeg henvender meg til deg både fordi jeg mener du er den som er mest til å stole på her i treningsblogg-verdenen, den som har mest erfaring, og ikke minst den som er flinkest til å svare leserne dine i kommentarfeltet 🙂

    Jeg tror det beste for meg vil være å starte med et slags fullkroppsprogram og ikke gjøre det for komplisert med diverse splitter osv. Jeg har lyst til å trene styrke 3 ganger i uken, dette har jeg også lest er et passelig tall for en nybegynner. MEN problemet mitt er at siden jeg er så totalt nybegynner når det kommer til å trene styrke, blir jeg fryktelig støl nå når jeg har begynt så smått. Stølheten er verst dag nummer to etter treningen. Og hvis jeg skal trene tre ganger i uken blir det jo ca. annenhver dag, altså slik at øktene vil være de dagene jeg er mest støl fra forrige økt..

    Da lurer jeg på, er dette virkelig optimalt? Får kroppen restituert seg nok, også når man er helt nybegynner, om man trener fullkropp annnenhver dag? Eller er det egentlig ikke så lurt å trene de samme kroppsdelene annenhver dag hvis man er skikkelig støl? Bør jeg heller gå for en to-splitt eller lignende? Jeg har også en liten utfordring med det at jeg ikke kan så mange styrkeøvelser og ikke er kjent med mange forskjellige apparater osv, så jeg tror ikke jeg per i dag er kjent med mange nok øvelser til å få til et effektivt nok «halvkroppsprogram» e.l. Men om det er dette jeg bør gjøre får jeg vel vurdere å kjøpe meg en «starttime» med en personlig trener for å få litt hjelp til å bli kjent med flere apparatene og få veiledning i diverse øvelser jeg ikke kan.

    Så, kort oppsummert; Hva tror du? Bør jeg gå for styrkeøkter 3 ggr/uken som anbefalt av mange og blåse i at jeg er støl (eller satse på at denne stølheten gir seg litt etter hvert som jeg kommer inn i det), eller bør jeg legge opp treningsuken på en annen måte? Håper på svar, på forhånd takk! 🙂 (og beklager utrolig lang kommentar…:p)

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Michelle: Det er fullt lov når man leser til eksamen, nøtter er jo bra for hjernen 🙄
    Takk, håper du også har hatt en fin helg ♥

    @Lovelyliller.com: Takk, i like måte! 😀

    @Kristin: Tusen hjertelig takk, håper boka kommer raskt – og ikke minst at den faller i smak ♥

    @Fredrikke: Yey! Tusen takk 😀 😀

    @Marina: Tusen takk!! Nesten så jeg må gå innom en bokforhandler og bare se den der selv 😳 😆

    @Madde: Jeg er veldig opptatt av å vise en ekte matglede her på bloggen, så det var godt å høre. Det er også derfor jeg viser de litt større, gode måltidene 😀 Vil jo at det skal friste dere til å lage og spise mer selv!
    Mhm, kålrotfries er veldig godt – bra at du likte de 😀

  9. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Elisabeth Vega: Takk!! Håper helgen din har vært fin, og kos deg videre i dag 😀

    @Martine: På cavalier.be 🙂

    @Anja: Nei, det har ikke alltid vært like lett å ikke være en del av et miljø, det er det jo for så vidt ikke for noen. Men det har føltes riktig, og den utradisjonelle veien min måtte bare bli sånn.
    Hyggelig at du liker boka så langt ♥ Og håper maten faller i smak!! 😀
    Takk!

    @Vilde: Hei! Så hyggelig, tusen takk tilbake ♥
    Så lenge du spiser nok mat så vil ikke kroppen ha noen problemer med å restituere seg med 1-2 dagers mellomrom. Stølheten vil også gi seg etter et par uker, men igjen forutsatt at du får i deg det du trenger av mat og alle de viktige næringsstoffene 🙂
    Jeg startet selv med et fullkroppsprogram som jeg kjørte 3-4 ganger i uka for å bli kjent med øvelsene, hva jeg likte, og ikke minst kontakt med musklene. Få gjerne hjelp av noen bekjente eller der du trener til å vise deg riktig teknikk på de store, viktige baseøvelsene (knebøy, benkpress, markløft osv).
    Du kjenner selv best når du kan avansere og gå videre med en eventuell splitt, ta det i ditt eget tempo. Men fordelen med en splitt er at muskelgruppene får enda lengre tid til å restituere seg mellom hver gang.
    Godt å høre at du ønsker å bygge deg sterkere! 😎 😀

  10. avatarSmalere

    Vann i munnen av denne herlige maten din 😛

    Jeg har postet et bilde av deg i bloggen min. Hvis du ikke ønsker det, så gi meg en lyd og jeg skal fjerne bildet 🙂

    God søndagskveld til deg!

  11. avatarSusann

    Hei. Kan du ta bilde av den bbq-sausen som du bruker? Sikkert mange å velge mellom, noen sunne og noen ikke er fullt så sunne:)

  12. avatarJulie

    Så godt – så enkelt! Ser jo helt fantastisk ut!

    Jeg fikk øynene opp for lomper nå når jeg besøkte hjemlandet i julen, er perfekte og bruke som wraps til både søtt og salt 😀 Her borte har de ikke lomper, bare potato scones, men er godt det også 😀

    Det nøttepålegget er jo genialt! Kjøpte selv en kartong med hasselnøtt melk fra alpro i går. Nesten som en litt milkshake-aktig tykkelse, og helt utrolig digg og ha med Branflakes istedenfor vanlig melk!

    Gratulerer så mye med gode tilbake meldinger, håper mandagen tar deg godt i mot 😀
    XJ

  13. avatarKristine

    @Julie: Lomper kan brukes til alt! Godt er det og 😀
    Potato scones hørtes jo kjempegodt ut faktisk!
    Tusen takk for det, og ha en fin mandag videre! Her snør det.. 😐

  14. avatarVilde

    Tusen takk for raskt og godt svar! 🙂
    Da skal jeg prøve å opprettholde denne motvasjonen min, få/kjøpe meg til litt sterkt trengende veiledning i baseøvelser og kjøre på med et fullkroppsprogram. Så får jeg bare la det stå til med denne stølheten 😛 Jeg vet jeg spiser nok, så da stoler jeg på deg når du sier at kroppen får restituert seg nok likevel:) Tusen takk!

  15. avatarKristine

    @Vilde: Stølheten vil gi seg og bør bli etter et par uker, hvis ikke må du se nøyere på kostholdet (at du får i deg nok mineraler/magnesium) 😀
    Happy trainin’!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *