Bakt søtpaprika og kokosbollekake

Dagens treningsøkt: Bein og skuldre

Knebøy

Strakmark
Hip thrust
Skulderpress
Sidehev m/hantler
Leg ext./beinspark
Liggende lårcurl

I dag kjørte jeg kun 8×2 per øvelse, med unntak av hip thrust – der liker jeg å ligge og pine meg selv. Bakgrunnen for færre sett er at korsryggen/bekkenet har begynt å krangle litt igjen, men jeg skal heldigvis til kiropraktor på onsdag så da blir jeg låst opp.

Jeg dro også og fikk vaksine i dag, så jeg tipper armen kommer til å være småstøl i morgen – 3,5 uke igjen til eventyr!

.
Dagens middagstips: Bakt søtpaprika
IMG_7731
Søtpaprika er som navnet tilsier søtere i smaken enn vanlig paprika. Den ligner litt på chili, men er en god del større, lengre og spissere i formen. En favoritt hos meg – spesielt som bakt med litt salt, sterkt fyll.

Gjort på 1-2-3!
IMG_7713
1. Sett ovnen på 220 grader. 2. Del paprika i to og grav ut frø og diverse. 3. Stek karbonadedeig med valgfritt krydder og ha over ost.

Etter 15-20 min er de ferdige;
IMG_7724
Dette er utrolig godt, men det er begrenset hvor mye fyll man får i – med andre ord ikke veldig mettende. Perfekt som tilbehør!
Jeg koste meg for øvrig med resten av karbonadedeigen ved siden av.

IMG_7730

.
Dagens dessert: Kokosbollekake
IMG_7618
Det er akkurat som kokosbollene mine, bare med en karamellbunn og et artigere utseende.

Bunnen:
20 g mandelmel (eller finmalte mandler)
1 ss yaconsirup (eller annen sirup)
noen få saltkorn

Dette holder til kun én liten kake, i crème brûlée-form. Du vil få en del kokosbolleblanding til overs som du kan lage vanlige boller av, eventuelt lage flere bunner.
IMG_7616
Sjokoladelokket er en blanding av lys og mørk sukkerfri sjokolade. Med et dryss kokos over.

IMG_7619
Denne er så søt i smaken at den anelse salte karamellbunnen passer perfekt.
IMG_7627

.
Håper dere har hatt en fin start på ny uke!

17 tanker om “Bakt søtpaprika og kokosbollekake

  1. avatarEva

    Hei Kristine! Du jeg lurer litt på dette med sett pr. muskelgruppe pr. uke. Jeg trener 2 splitt bein/skulde og rygg/bryst, 2 ganger i uka pr. del. Jeg tror du trener noe av det samme, og jeg lurer på hva du tenker er fornuftig volum å ligge på pr. muskelgruppe pr. sett? Jeg har noen års treningserfaring og høy toleranse og trener nå ca 9 sett bein pr. gang, fordelt på tre øvelser og to- tre sett på rygg og bryst pr. gang. Hva er dine erfaringer med fornufitg volummengde? Jeg finner ikke helt balansen føler jeg. Tilfører at jeg stort sett aldri trener til failiure, men prøver å ha rundt 1 rep i reserve 😉

  2. avatarElisabeth Vega

    Ååå fysøren den desserten så himmelsk ut.. Skulle sånn ønske jeg hadde yaconsirup i hus! Håper du har hatt en bra dag! 😀

  3. avatarHanne

    Lekkert som alltid! Den kaken ser jo kjempesøt ut 😀
    Her ble jeg servert en halv topprissjokolade etter middag, og gud det var godt 😆

  4. avatarMichelle

    Uff, håper du får rettet på det på onsdag da, lykke til!! Det der så kjempe godt ut alt sammen! skal prøve de kokkos kakene dine snart :mrgreen: Ha en fantastisk uke du også!

  5. avatars

    ååh det så godt uut 😀 jeg lurer på om du har noen tips til mat før og etter trening om jeg vil ned i fettprosent? trener styrke 4 dager i uka,og powerwalk og intervaller noen dager etter øktene? 🙂 håper på svar 😉 akkurat bestillt boken din 😀 gleder meg til den kommer!

    😀

    -S

  6. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Eva: Antall sett kommer helt an på hvor mange reps du kjører, dagformen, hva målene dine er, hva du trener osv.
    Jeg liker å kjøre mellom 3 og 5 sett, men det hender det blir kun 2 sånn som i dag. Repetisjonene varierer jeg alt ettersom tungt/mindre tungt. For meg er failure når man nærmest må ha hjelp til siste reps, eller dropset – jeg trener alltid så tungt at jeg vanskelig kunne ha tatt en reps til 🙂

    @Elisabeth Vega: Helt nydelig var det! Takk i like måte! 😀

    @Hanne: Åh – det er jeg helt sikker på smakte mye bedre :mrgreen:

    @Michelle: Ja, det skal bli godt å få fikset det – kjenner det klyper til der ganske ofte nå. Tusen takk! 😀

    @s: Proteinrik mat som du liker! 😀 Det kan være alt ifra omelett, salat med tunfisk/kylling/laks osv, proteinpannekaker, skyr eller cottage cheese med nøtter/bær osv.
    Takk for det! Gleder meg jeg og 😳

    @Silje: Nei, bare klemmes til en liten deig og trykkes ned i en form – sett kjølig mens du stivpisker eggehvitter.
    Håper det smaker! 🙂

  7. avatarMartine Å

    Hei Kristine! 😀
    Får vann i munnen hver gang jeg klikker meg inn på bloggen din, du lager så mye godt og gir meg virkelig inspirasjon og glede på kjøkkenet!

    Til noe helt annet ang. spisemønsteret ditt;
    Når du sier at du ikke spiser før 16.00, vil dette si at du ikke putter noe annet i munnen før denne tid? Drikker du bare vann eller andre ting når du ikke spiser?
    Spør egentlig av ren nysgjerrighet 🙂 Er selv alt for sulten tidlig på dagen til å klare å vente så lenge 😛

  8. avatarOda

    Hvor mange kalorier er det i en sånn kokosbollekake? 🙂 Er det sånt man burde spise rett etter trening? 😛 🙂

  9. avatarLise

    Kjære Kristine!

    Jeg har 10 kilo jeg skulle blitt kvitt til sommeren. Har nettopp begynt med mølle igjen. Går på 6 med full helling (10) . Er det fettforbrennende nok?
    Og hvordan skal jeg spise? Holde meg unna noe ? Er ikke så glad i grønnsaker ;/
    Klem fra meg

  10. avatarYV

    Moren min har bursdag snart og elsker alt som har med kokos å gjøre. Så denne må jeg prøve 😀 Eller er den «for sunn» til å være bursdagskake? 🙂

  11. avatarLene

    Å, de bollene så gode ut 🙂 Måtte nesten le litt, for jeg hadde planlagt å ha fylt paprika i dag med kjøttsaus 😉 Veldig godt og lettvint 🙂

  12. avatarKristine

    @Martine Å: Hei, så hyggelig! 😀
    Ja, det stemmer. (Blir jeg imidlertid veldig sulten så spiser jeg frukt/nøtter/skyr/tunfisksalat til lunsj).

    @Oda: Jeg aner ikke, 100-150 kcal kanskje. Du kan sikkert spise det etter trening om du orker og vil lage det da 🙂

    @Lise: Når man skal ned i vekt så er det kcal inn – kcal forbrukt =overskudd/underskudd. Som man kan se av det regnestykket så er det enklest å gjøre noe med kcal inn, altså maten man spiser.
    Du skal spise det du liker, men gjøre det sunt, variert og proteinrikt. Bytt gjerne ut brød/knekkebrød med omelett, proteinrike salater, proteinpannekaker/vafler, cottage cheese med bær/nøtter osv. – og hold deg unna sukker i hverdagen.

    @Lovelyliller.com: Veldig! 😀

    @YV: Det er jo ikke akkurat så mye kokos over denne bortsett fra de små kornene på toppen da men :mrgreen: Jeg ville heller ha laget hjemmelaget bounty!

    @Lene: Synes du skal gå for fylte paprika – det er jo så godt! Kan også anbefale fylte, store champignoner!

  13. avatarLisbeth

    Mmm, de bildene varmet en vond hals 🙂 Har fått halsbetennelse, så jeg kan ikke si det var den friskeste og beste starten på uka… heldigvis trengs bare en dag eller to til å komme seg med en sunn og sterk kropp 😎

  14. Tilbaketråkk: Søte fristelser | kettleBente

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *