Sushi, yogamatte og kake med brunost

Det er ganske laber aktivitet på bloggen nå merker jeg, naturlig nok – det siste dere vil gjøre i juleferien er å sitte inne og lese på nettet, men jeg oppdaterer litt allikevel jeg.
Jeg er mye ute selv, spesielt nå når det er så fint vær. Kaldt – ja, men strålende sol!

Det ble en liten tur på Elixia i dag, 40 min rask gange på mølla sammen med mamma og pappa.

Deretter testet jeg ut yogamatten min – jeg har planer om å gjøre øvelser på den 2-3 ganger i uka. Jeg gjorde det i går og i dag, og tar en økt på søndag også tenker jeg. Det er snakk om 12 (tøye)øvelser, og jeg bruker kun 15-20 min.

Kanskje noen av dere også er interesserte i dette? Det kan ofte være greit å få flere alternativer og tips til øvelser hjemme/inne nå om vinteren.

Og vi dro på skitur igjen! Vi måtte jo benytte oss av muligheten før mildværet kommer i morgen. Jeg hadde fortsatt ganske raske ski, det var skare og jeg falt flere ganger, men S hadde lest seg opp på smøring – og jeg hadde kledd meg bedre.
1 time og 20 min i lysløypa, iført lue, genser og vest fra x-life.

Ser dere frosten i håret mitt? Skikkelig hestehale – i ordets rette forstand.

Ellers er jeg fortsatt litt i for-lat-til-å-lage-mat-modus. Jeg vet ikke om det er fordi jeg er ubesluttsom i matveien, jeg vil liksom ha alt og ingenting. Det ene øyeblikket vil jeg ha grønnsaker, mens i det andre vil jeg ha sjokolade. Det skal ikke være lett!

I går ble det i hvert fall take-away til middag;
Sushi

Og karamellkake med brunost til dessert;

I kveld skal jeg lage hjemmelaget pizza med et nytt melprodukt – spennende!

God helg dere!

P.S Tusen, tusen takk til dere som har forhåndsbestilt boka mi ♥

20 tanker om “Sushi, yogamatte og kake med brunost

  1. avatarElisabeth Vega

    Så smart! Tøye øvelser er bra! 😀 Heldig som kan gå på ski! Ser kjempe gøy ut! 🙂 Håper du får en kjempe fin helg, vakre Kristine! 😀

  2. avatarKristine Haugland

    Hei Kristine ! Jeg sitter her og skal bestille den flotte boken din.. Jeg lurte bare på om det står hvor mye kcal de forskjellige oppskriftene inneholder? Jeg liker og vite hvor mye jeg får i meg osv, selvom det er kjempe sunt og ser utrolig lekkert ut ! 😀 Du er en kjempe flott og flink dame ! Du burde virkelig være stolt over deg selv. Håper du koser deg gløgg i hel i romjula ! Klem 😀

  3. avatarKristin

    Vis oss gjerne hjemmeøvelser! 🙂

    Håper du koser deg med skigåing og nyter romjulsdagene til fulle 🙂

  4. avatarFantasia

    Har faktisk trent yoga selv idag og tenkte å gjøre det i morgen kveld også! Selv om jeg føler at det går litt trengt og at jeg ikke føler jeg har gjennomført en skikkelig økt, blir jeg jo svett! Jeg skal faktisk til Sri Lanka i en måned å lære yoga og meditasjon;) Drar i januar!
    Fortsatt fin fredag til dere begge to<3

  5. avatarLina

    Sushi er det beste når man ikke helt vet hva man vil ha, eller ikke orker å lage mat 🙂

    Håper du får en fin helg Kristine! 🙂

  6. avatarMadeleine

    Å, yoga er så godt for kropp og sjel! Jeg begynte med noen gruppetimer i høst. Utrolig kjekt, og spesielt i perioder med stress 😉 Jeg tar gjerne i mot tips til hjemmeøvelser hvis du har noen 🙂 Ha en fortsatt fin kveld!

  7. avatarSilje

    Hadde vært supert om du kunne laget et innlegg med tøyeøvelser! Jeg har en kjempe stiv kropp og trenger og få masse tips 😀

  8. avatarHege

    Jeg liker at du oppdaterer ofte, selv nå i jula 🙂
    Holder meg nemlig ikke unna PC’n, det er jeg for avhengig av den til 😛
    Og ja takk til innlegg om tøyeøvelser, gjerne med bilder eller en oversikt over hva du gjør og hvor lenge osv! 🙂

  9. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Lovelyliller.com: Brunost ftw!
    Jeg må si jeg liker både kobra, kriger og flere til 😀

    @Elisabeth Vega: Det er veldig bra, for både kropp og sinn! 😀 Takk for det, håper du har en fin helg og!

    @Hanne: Oh yes – skal bare bli litt stødigere i de selv 😀

    @Kristine Haugland: Hei! Enkelte av dessertene er oppført med kcal, men det er kun få.
    Boka er en slags versjon av min egen livsstil, og der er det ikke rom for hverken veiing av mat, eller telling av kcal, næringsinnhold eller makronutrienter.
    Tusen takk, i like måte! Klem tilbake 😀

    @Kristin: Da skal jeg få gjort det 🙂 Tusen takk, nyter disse fridagene!

    @Fantasia: Jeg har som sagt kun gjort det to ganger, og akkurat nå er det mer fysisk enn psykisk (vanskelig å ikke tenke) – men absolutt god trening og noe jeg skal fortsette med, blir svett jeg og 🙂 Ikke at det skal så mye til da men, hehe.
    Oi, så spennende! En hel måned! Ikke alene?

    @Lina: Helt enig, og det smakte så utrolig godt etter en skikkelig usunn brød-lunsj tidligere på dagen :mrgreen: Sushi er jo så godt og næringsrikt.
    Håper du også har en fin helg, og god bedring!

    @Madeleine: Det er veldig god trening, og jeg håper jeg skal bli så god at jeg får med tankevirksomheten litt mer etterhvert. Kroppen trenger tøying og statiske øvelser/balansetrening, det er helt sikkert 🙂

    @Silje: Det skal jeg få gjort, tror du vil ha god nytte av disse øvelsene da 😀

    @Mette: De er veldig spreke ja, men skituren tok jeg med min bedre halvdel 🙂

    @Hege: Så hyggelig, da fortsetter jeg med daglige oppdateringer herfra 😀 Klarer ikke helt å holde meg unna pc’n jeg heller..
    Will do!

    @Amalie: 😆 Det er denne kaka: http://www.kriweb.no/2012/12/15/kanel-og-karamellkake/

    (med smør og brunost på, naaam!)

  10. avatarFantasia

    @Kristine: Hihi, så koselig:) Dro plutselig til Miami alene da jeg var 18 år også, men Sri Lanka blir noe helt annet. Vært i Asia noen gang?

  11. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Fantasia: Jeg kunne ønske at jeg var like tøff da som jeg er nå, men jeg trengte visst altfor mange år på å modnes 😀
    Jeg har aldri vært der, men skal neste år! 😉

  12. avatarFantasia

    Akkurat på det området har jeg vel alltid vært tøff. Har selv noen punkter ved meg selv som må komme til fornuft! Aah.. bryllups reisen? Nei..jeg skal ikke fiske meg frem til informasj

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *