Slik gikk det til – del 2

(del 1 finner du her)

Det er noen varme dager i begynnelsen av september, og jeg lasser på med mat i bilen kvelden i forveien og kan bare håpe at det ikke blir tropenatt.
Morgen etter lukter det mat i hele bilen, og jeg kan ikke akkurat si at det lukter så fristende. Heldigvis skal maten fotograferes, og ikke luktes eller spises!


Todd prøvde å snike seg med som en liten lekkerbisken.

Fotoshooten går over 3 knappe dager, men allikevel over all forventning. Takket være min ivrige baking og matlaging med kun et par timers søvn om natta, stylist Kristin Vorkinn sitt øye for detaljer og fotograf Synøve Dreyer sine vakre skarpskudd.

Grunnen til at jeg måtte lage så og si alt hjemme, var fordi ting skulle være klart og på løpende bånd de dagene bildene skulle tas – jeg hadde aldri blitt ferdig ellers, i hvert fall ikke på et ukjent kjøkken.
Jeg kuttet opp grønnsaker, varmet opp middager, sprøytet på glasur og diverse enklere ting i studio. Under ser du litt av kjøkkenet «mitt» og hvordan vi jobbet;

Noe av maten jeg lagde;

Jeg vet at mange av dere har kjøpt matheftene mine, og lurer på om de vil finne de samme rettene i boka – men da kan jeg glede dere ved å si at det stort sett er helt nye oppskrifter. Jeg har med enkelte av mine favoritter, men det er en god del som jeg har hemmeligholdt for dere og som ikke ligger ute på bloggen.
Litt spennende skal det være :grin:



Noe som frister?

Dere kan tro jeg ga meg et stort klapp på skulderen for at jeg gjennomførte dette på så kort tid, med så lite søvn, på konkurransediett og med treningsøkter etter endt dag. Bortsett fra et lite snev av panikkangst og tårer før jeg startet, så var dette veldig gøy.

Og joda, jeg skal innrømme at mye av dette havnet i min mage – kanskje derfor jeg plutselig ble så usikker på om formen ville holde til NM? Vel, da fikk jeg bevist at dette virkelig er mat for muskler :mrgreen:



Well hello there healthy fudge!


Parallelt med dette har jeg skrevet artikler, treningsplan og litt annet som jeg tror dere vil sette pris på. Jeg vet ikke hvor mye jeg kan si, men jeg er ganske sikker på at dere vil like hvordan boka er delt opp – det var for øvrig pappa sin idé ♥

Jeg synes det er viktig at folk finner sine egne favoritter, at de kan lage den maten de er vant til og liker – og med små grep bli både sunnere og sterkere av det.
Du vil ikke finne bastante meninger, nøyaktig makro, eller en fasit i denne boka – du vil forhåpentligvis finne din egen vei, og ikke minst mye godt å spise!

Sunn og sterk med protein

Åh, jeg kjenner jeg er så glad i denne boka. Den vil ikke gjøre meg rik, men du verden så beriket jeg er blitt av den allerede.

39 tanker om “Slik gikk det til – del 2

  1. avatarAnnbjørg

    For å ta det på min dialekt: Steike, du e råtøff, jente!!! :mrgreen:
    Nå gleder jeg meg enda mer til å lese boka (og lage mat <3 )!

  2. Tilbaketråkk: Slik gikk det til – del 1 | Mat til muskler

  3. avatarLine

    Jeg har nesten ikke ord, Kristine!
    Det må ha vært et veldig stort press, siden du midt oppi det hele skulle konkurrere i NM.
    Du er et godt eksempel på at man klarer det meste, hvis man virkelig vil noe her i livet.
    Første plassen som du fikk i NM, fortjente du virkelig.

    Jeg kommer til å kjøpe boka di når den kommer ut! Det er sikkert og visst 🙂

    Masse lykke til videre! 😀

  4. avatarLena Ludvigsen

    Kjenner jeg nesten bli stolt på dine vegne av å lese dette! Gleder meg masse masse til boken:) Gratulerer så mye med å være ferdig, du har tydeligvis gjort en fantastisk jobb!

  5. avatarLene

    Boken er forhåndsbestilt, GLEDER meg til å få den! Etter å ha født en liten gutt nylig skal det bli godt å komme inn i gode rutiner igjen, og da håper og tror jeg denne boken kan hjelpe meg med noen ideer til hva man skal spise så man ikke ender opp med å spise det samme hele tiden 🙂

  6. avatarMarie

    Åååååååååå, jeg gleder meg sånn til å lese denne boka!! Og ikke minst til å lage maaaaat!! 😀 Du er så flink!!! Jeg er så glad for at bloggen din finnes!

  7. avatarMadde

    Gratulerer med boken! Jeg har planer om å kjøpe den jeg også, er kjempespent på å lese det du har skrevet. 😀

    Jeg bare lurer på en ting ang. proteiner. Jeg har lest meg til at en hobbymosjonist som meg selv som mosjonerer 30-60 min nesten hver dag ikke trenger all verdens med proteiner i tillegg til vanlig mat. Dog tenker jeg at det skader vel ikke å putte i et par scooper proteinpulver i en pannekake i ny og ne (men ikke hver dag), eller bake kake med en scoop pulver oppi en gang i uken, eller spise noen proteinkjeks før trening hvis jeg føler meg slapp og trøtt i forkant?

    Kan det rett og slett bli for mye proteiner pr. dag hvis en bruker et par egg i omeletten-ost-skinke og paprika, brødskiver m/pålegg til lunsj, middag med grønnsaker og litt saus? Jeg innbiller meg ihvertfall at vanlig mat ikke gir oss altfor mye av sorten, men at det heller kan bli litt for lite i støytene.

    Har du noen kjappe tanker om akkurat dette? 😉 ❓

  8. avatarIda

    Så spennende med kokebok! 🙂 Jeg har veldig lyst til å kjøpe denne når den kommer i butikken. Men jeg har et spørsmål, vil oppskriftene stort sett inneholde vanlige ingredienser eller mye fra iherb? Takk for svar. Synes du er et supert forbilde 🙂

  9. avatarIrene

    Gleder meg stort til boken din blir min ..flinke, flinke Kristine ❤ Du er utrolig inspirerende og motiverende !!

  10. avatarKatarina tvillingmamm

    Så roligt! Ska bli spännande och säg aldrig aldrig. Vem vet vad som händer 😛 När man sätter en boll i rullning kan vad som helst hända! O bra saker händer för dem som kämpar, det tror jag på.

    O den där fudgen…. mmmmm! Gott gott 🙂
    Kram

  11. avatarCathrine

    Denne boka gleder jeg meg til! Og gratulerer så mye med alt du har oppnådd, det må du være kjempestolt av :mrgreen:

  12. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Annbjørg: Og jeg som elsker dialekter – takk! :mrgreen:

    @Line: Det var et lite press jeg følte da kan man si, men jeg ville det så inderlig – så da var det bare å bite tenna sammen.
    Tusen takk for det, masse lykke til videre du og!

    @Lena Ludvigsen: Åh takk – jeg vet at mange av dere har fulgt denne «reisen» min lenge og det betyr mye for meg.
    Håper du får en riktig fin helg, og ikke minst god jul!

    @Mia: Tusen takk!
    Kose deg masse i Canada, så spennende 😀

    @Lene: Takk! Jeg er helt sikker på at du aldri vil behøve å spise det samme flere dager på rad – i så fall blir det fordi det er så godt at du ikke klarer å la være 😀
    Og gratulerer så mye med en liten en ♥

    @Marie: Maaat vil vi ha! Tusen takk 😀

    @Hanne: Det ble sånn ca 20 forskjellige middager/desserter hver ettermiddag.. jeg syter fælt, men jeg var så stressa at jeg grein liksom 😆
    Men det var verdt det! Tusen takk &hearts,
    Nå er det snaaart juleferie!

    @Linnea: Riktig god jul fine Linnea!

    @Christina: Takk! Jaa LETT 😀

    @Silje: Tusen takk! 😀

  13. avatarJanicke

    Du er så fliiiiink, Kristine:-)
    All honnør for at du fikk til dette midt i konkurransediett, hva er du laget av;-)

    Oppskriftene så veldig spennende ut 😀

    Snart ferie, gleeeeder meg 😉

    Hilsen Janicke L.

  14. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Madde: Jeg tror det skal litt til å få i seg «for mye» om man, som du sier selv, holder seg til proteinrik mat som omelett osv og begrenser proteinpulver i all slags form og farge hver eneste dag. Det er uansett mat, og ikke pulver, man skal ha i seg.
    Har man et bevisst kosthold så mener jeg at man dekker det behovet kropp og muskler har i forhold til vanlig aktivitet, er man over middels opptatt av styrketrening så kan man godt snike inn en liten scoop proteinpulver i pannekakene eller havregrøten sin.

    @Marte: ♥ Tusen takk! Gleder meg veldig selv.

    @Irene: Tusen takk gode deg, du har alltid så fine kommentarer ♥

    @Anita: Tusen takk!
    Da er vi to 😀

    @Katarina tvillingmamm: Med mindre man er en kjent forfatter så sitter man igjen med en forsvinnende liten prosent, men det spiller ingen rolle – det var ikke derfor jeg ønsket å skrive en bok 🙂
    Men jeg er enig med deg, jeg tror også gode ting skjer med gode mennesker (og de som kjemper).
    Den er veeldig god 😉 Kram!

    @Anja: Den må jeg nesten være så slem og spare til boka :mrgreen:

    @Ingrid Eriksen: Haha, takk (selv om bibel ikke er positivt i mine øyne) 😆
    Håper du får en god jul!

    @Lovelyliller.com: Takk for det, og gooood jul!

    @Cathrine: Tusen takk! Jeg er stolt – det er lov å si det? Og gleder meg veldig til jeg står der med den i hendene ♥

  15. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Janicke: Jeg følte meg ikke så høy i hatten eller tøff de dagene der gitt 😆
    Jeg tror det er noe for enhver smak i boka, kraftige middager og søte desserter.

    Bare noen timer igjen til feeeerie ja, GOD JUL måtte du komme fort :mrgreen:

  16. avatarMalin

    Det er så kjekt å ha fulgt deg i alle disse årene, også «ender» det opp med en fantastisk flott bok. Du har all grunn til å være superstolt over deg selv. Også midt i konkurransediett…jeg bøyer meg i matstøvet.

    Gleder meg til å starte 2013 med kriweb-style på kjøkkenet 😎

  17. avatarIrene

    Boken er herved forhåndsbestilt:-) Imponerende og inspirerende med mennesker som deg:-) Ønsker deg en riktig god jul med, forhåpentligvis, mye godt å spise.

  18. avatarKristine

    @MrsCzi: Jeg og, fikk skikkelig lyst på burger :mrgreen:
    Takk i like måte!

    @Malin: Tusen takk ♥
    Jeg kjenner jeg får litt småangst av å tenke på at tanken bak boka var å samle alle årene på bloggen i en bok – og at «enden» derfor er nær. Ikke i en dommedagsaktig måte altså :mrgreen:

    @Irene: Tusen takk!
    Ingen tvil om at det blir mye godt å spise denne jula, som hvert eneste år egentlig 😀 Ha en riktig god jul du og!

  19. avatarKristin

    All kredit til deg Kristine for å ha fullført alt dette midt i konkurranseoppkjøringen. Når du har klart dette, kan du klare hva som helst!! 🙂

    Bildene ser utrolig inspirerende ut da 🙂

  20. avatarMartis

    Gjett om dette skal bli februargave til meg selv, og muligens også til søstra mi som har bursdag i februar 🙂 Det ser veldig bra ut!

  21. avatarJane H. Johansen

    Gleder meg til se boka! 😀 Vet hvordan det er å lage bok. Hektisk! Og man blir aldri ferdig.
    Du treffer en nisje her, en etterlengtet bok for den voksende massen av folk som er interessert i trening og mat.
    Det å gjøre sunn treningsmat spennende og variert er du jo en mester på!
    Selv om jeg som veganer ikke spiser kjøtt, egg og fisk, så liker jeg mangfoldet, og ikke minst liker jeg at du fronter at «fitnessmat» ikke trenger være ensidig.
    Ære være. Og masse lykke til med boka!

  22. avatarLill Adriana

    For et fantastisk innlegg min vakre forfatter. 😉
    Jeg vet hvor mye jobb du hadde med dette, og synes du tok det utrolig med ro, tross alt.
    Bare å lage så mye mat på konkurransediett, og likevel være den flotteste på scenen er beundringsverdig.
    Gleder meg sånn til å se boken, til å se deg og Todd og spise sammen, og alt vi finner på.
    Nyt julen så lenge..
    😉

  23. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Cecilie Lykke: Ikke sant! 😀 Fudge er såå godt.
    Håper du får en fantastisk jul!

    @Kristin: Tusen takk for det! bare vent til du ser bildene som er tatt til boka, DE er fine de 😀

    @Martis: Så koselig da! Tusen takk 🙂

    @S: I begynnelsen av februar! 😀 (Kan imidlertid forhåndsbestilles på x-life nå).

    @Jane H. Johansen: Takk for det! 😀
    Du sier noe, det er mye frem og tilbake! Og jeg har fortsatt et par småting igjen å skrive 🙂
    Det er så fint at vi kan inspirere hverandre til tross for forskjellige måter å spise på, jeg vet i hvert fall at jeg blir veldig inspirert av deg og andre veganere og vegetarianere. Vi har jo alle én ting til felles – matglede!

    @Lill Adriana: Åå, du er så god ♥
    Jeg gleder meg masse jeg og! Nyt varmen og julen med familien!

  24. avatarLea

    Flinke, flotte og fine Kristine 😀 Du har all grunn til å være kjempestolt! Gleder meg til boken kommer ut. Den kommer vel til bokhandlere også, og ikke bare x-life? Elsker oppskriftene dine!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *