Dagens egg

«Et egg er et egg, sa jenta, hun tok det største» 

Dagens mellommåltid hvorav stikkordet er egg – det er så godt!

Kokte egg med salt og hvitløkspepper;

Omelett med salamichips og ost;

Stek salami sprøtt i pannen før du heller over eggeblanding, deretter ost på toppen.

Og til slutt noen kriwebkranser;

De er så enkle og gode! Oppskrift her.

Dagens søte på jobb;

Med en smak av bringebær og julebrus (!)

Dagens tunge trening med lette vekter – ben & skuldre;
Strakmark (60 kg)
Knebøy (50 kg)
Hip thrust (brukte «ferdigstang», den er sikkert ikke mer enn 25 kg)
Liggende sidehev (6 kg)
En-arms hantelro (24 kg)
Beinpress (175 kg)
Kabelro (40 kg)
Liggende lårcurl (30 kg)


I min favoritt for tiden: 2xu-tights
Og denne jakka fra Craft som jeg hiver på meg før og etter trening. Det er seriøst den fineste treningsjakka jeg noensinne har sett, og hatt på meg.

(Den øverste i lilla fleece er også fra Craft for øvrig, veldig god og varm – du finner den her).

Håper dere har hatt en fin dag til tross for litt snø og kulde!

.
P.S Dere gjør det vanskelig for meg å velge ut bare to vinnere på dagens luke, men du verden så koselig det er å lese igjennom kommentarene deres ♥

22 tanker om “Dagens egg

  1. avatarMichelle

    Nam! Det så godt ut! 😀 Egg er digg!! Om du vil prøve noe super enkelt, men veldig godt (har helt dilla på det disse dager) er en god moden banan smashet og bladet med egg. Gjerne med mye kanel oppi også! Stekes på pannen som pannekaker :mrgreen: Enkelt og godt!
    Håper du har hatt en fin dag <3

  2. avatarJenny

    Egg funker til alt! Og du har fått meg hekta på parmesan. Parmesan på alt! Spesielt i omelett.. Hehe.

    Var julebrus-seigmann/nisse godt eller? 😀

  3. avatarSara

    Hurra for at du slår et slag for å bruke hele egg og ikke bare eggehviten! Jeg blir SÅ glad 😀 Ha en superfin kveld, Kristine.

  4. avatarFantasia

    Omeletten så best ut, hehe. Det siste halve året har jeg blitt kvalm av hardkokte og bløtkokte egg(?), så istedet blander jeg det inn i woken, lager omelett eller eggerøre.
    Craft jakken er dødsfin og døds dyr 😛

  5. avatarAnjaMarie

    Elsker egg,nammis! 😀 Forresten,noe jeg har lurt på nå lenge og ikke fått med meg tydeligvis-Hva jobber du med,hvor? Hvis dette er noe du vil dele da:) Herlig den jakka,digger den selv:D

  6. avatarMarianne K Casais

    Mmmmmmm, love it! Bare 1.5 uker igjen nå så skal jeg smake! Hehe 🙂

    Så utrooolig søte bilder av deg me de seigenissene! Hahaha fantastisk 🙂 Alltid like koselig å komme innom.
    Så fin du var i den hvite cardiganen forresten!

    Synes det er veldig kjekt at du lister opp treningsplanen din med vekter. Inspirerende 🙂
    Jeg ser at jeg virkelig er på god vei – jeg gjør mange av de samme øvelsene og ca samme vekt 🙂 DA, kan jeg begynne å bli fornøyd med innsatsen! *happy*

  7. avatarCathrine

    Heisann 😀 Jeg har nettop hentet ny pakke fra X-life og sitter nå i min splitter nye 2XU bukse! Men jeg syns den var så kort! går bare ned til midten av leggene liksom! Finnes det forskjellige lengder på modellene kansje? at jeg bare har kjøpt feil modell, eller er alle sånn?
    Synd det ikke står noe om dette isåfall! gjør jo det på Rönich sine bukser!!

    Ellers så synes jeg du har en fantastisk bra blogg som jeg rett og slett aldri får nok av 😀 Tusen takk 😀

  8. avatarDuyen

    Yummy, egg ble det til lunsj idag! elsker de bløtkokt sammen med avocado og salt&pepper :mrgreen:
    haha digga utrykket ditt på seigmann bilde 😆

    De 2XU tightsene ser så digge ut :O Må bli med på ønskelista til jul ! :mrgreen:

  9. avatarKristina

    Er d ny type seigemenn?? Har du laget seigemenn selv før? Husker jeg lagde det som liten med masse sukker++ men kunne tenke meg å prøve med sukrin og sånn.. noen erfaringer der??:-)

  10. avatarKristiane

    Kan jeg driste meg til å spørre hva du jobber med? Har liksom aldri fått det med meg, og nå begynte jeg plutselig å lure skikkelig! Hehe

  11. avatarKristine

    @Michelle: Herregud, nå så jeg for meg at du moste en banan med kokte egg! 😆
    Men ja, får nesten prøve meg på små bananlapper en dag!
    Håper du får en fin dag! ♥

    @Lovelyliller.com: Den er kjempegod!
    Og takk, skal bli flinkere til å notere meg hva jeg egentlig trener med 🙂

    @Jenny: Haha, så bra! Jeg pleier som regel å ha parmesan på alt jeg og, etter at det obligatoriske matbildet er tatt (kan jo ikke ha det drysset på alle bildene) :mrgreen:
    Mhm, veldig gode 😯

    @Sara: Eggeplommen er jo det beste med kokt egg, spesielt om den er litt halvlunken 😀

    @Fantasia: Bløtkokte er ikke jeg heller så fan av, men smilende (?) kokte egg går ned en etter en 😀 men omelett er best, ovnsbakt omelett med ostelokk!
    Ja, hehe 🙄

    @AnjaMarie: Jeg og, som du ser 😆
    Klart det, jeg jobber som Controller i et finansselskap.

    @Marianne K Casais: Hva slags diett går du på og hvorfor!? Makan :mrgreen:
    Tusen takk søte deg!
    Du kommer til å gå forbi meg med tanke på vekter snart, det gjør de fleste – jeg er nemlig bare en hobbymosjonist 😆

    @Andrea: Ja, det skjønner jeg godt. Er ikke egg hentet fra en gård der man vet at hønene har det fint en mulighet heller?

    @Ann Helen: Tuusen takk, håper du får en riktig fin torsdag! 😀

    @Cathrine: Åh, da har du mest antagelig kjøpt 3/4-versjonen:
    http://www.x-life.no/2xu_kompresjonsklar_dame/C_42_98_154
    Det ser du kjapt på bestillingen/ordren din. Den er også veldig fin, men forstår at det var skuffende om du trodde du skulle få den lange. Den finner du her:
    http://www.x-life.no/2xu_compression_tights_dame/P_1247
    Om du ikke har tatt av lapper/brukt den så skal du kunne bytte den (gratis) og bare betale mellomlegget for en ny, lang en.
    Tusen takk! 😀

    @Duyen: Jeg er ikke så fan av avokado, men egg og majones derimot 😀
    Den må alle som trener aktivt unne/ønske seg synes jeg!

    @Arevya: En kjempefin dag!
    Ja, ikke sant! 😀

    @Hanne: De har grønne der og da, med smak av eple – men de var liksom ikke like fristende som rosa :mrgreen:
    Takk!

    @Kristina: Ja! Eller de kom kanskje forrige jul? Jeg er litt usikker, det er i hvert fall første gang jeg har sett nisseseigmenn 😀
    Jeg har laget seigfirkanter, hehe – men jeg klarer ikke å finne de igjen! Men det er uansett som gélé, bare med dobbelt så mye gelatin før man heller i former;
    http://www.kriweb.no/2010/03/23/flatt-batteri/
    Gjerne rullet i litt sukrin. Blir jo ikke heelt det samme da men, du må gjerne prøve den litt mer avanserte versjonen med gelatinpulver, tagatesse, glukose osv.

    @Kristiane: 😀 Jeg jobber som Controller (økonomi/finans)

    @MrsCzi: I dobbelt forstand ja 😀

  12. avatarLinda

    Det jeg liker best med din blogg, kontra de andre på nettet, er den heletiden positive holdningen din :). Det er veldig motiverende!

    Jeg lurer på om du har mulighet til å lage noen videoer av treningen din, slik at vi kan se teknikk osv 🙂

  13. avatarMarianne K Casais

    Ja I know… Fikk dietten av legen min så det er ikke helt crazy – ikke noe sulting og pulver her i gården 🙂

    Har bare en utrolig streng liste over hva jeg får lov å spise – og jeg har spist *kun* de måltidene som er på den listen…. Har gått på den i over 2 mnd, så jeg drømmer meg bort i bake verden her. Mmmmmm pepperkaker!

    Søte du, lille meg er nok ikke mer enn en beskjeden mosjonist her. Kommer jeg opp på ditt nivå skal jeg være veldig fornøyd med meg selv! Du er jo bare kjempe flink! 🙂

  14. avatarHege

    Hei Kristine!
    Ble bare litt nysgjerrig på hvor mange reps og sett du tar når du trener? Sånn som det du la ut nå?
    Du er en stor motivasjonskilde med alt du gjør og bidrar med på denne flotte bloggen din! Det er blant annet en av grunnene til at jeg nå har spist reinere enn noen sinne i fire uker i strekk (unntatt lørdager, som er spisedager :mrgreen: ), og det går faktisk utrolig bra å ligge unna søtsaker
    -og dette kommer fra en som levde på minst 1 200-grams Freiasjokolade og potetgull med dipp HVER ENESTE DAG for et par år siden, kun avbrutt med frossenpizza og Toro-pastaretter når kroppen etterhvert begynte å protestere på feilernæring!
    (Jeg overdriver dessverre ikke…)
    Vil dermed også våge å påstå at bloggen din er med på å redde liv 🙂

  15. avatarKristine

    Hei!
    Du, det varierer ganske mye fra gang til gang. Her var det alt ifra 8-12 reps da jeg kjørte med litt lettere vekter enn vanlig. Kjører jeg tungt en dag blir det alt fra 5-8 reps.
    Det viktigste for meg er at jeg kjenner god kontakt og at jeg tar den helt ut – de to siste repetisjonene skal alltid svi ekstra godt 😈
    Se der ja, det høres nesten ut som mitt kosthold for 6-7 år siden det.. eller ok, du vinner da men. GODT å høre at du har begynt å se gleden av ekte mat 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *