Kremet kyllingwok med peanøtter


Altså – det er ikke ofte jeg sitter å skryter av min egen mat mens jeg spiser, litt ydmyk prøver jeg da å være, men her var det umulig å la være. Nam, mums og alt som hører til! Dette må dere lage;

1. Wok kylling i litt olje sammen med ingefær, hvitløk og krydder (chili, kanel, paprikapulver, karri, salt og pepper)

2. Tilsett de hardeste grønnsakene først; kålrot, gulrot og rosenkål.
Etter et par minutter har du i de andre; rød paprika, oransje paprika og rødløk.


3. Og så det viktigste: Tilsett en boks med (lett) kokosmelk og la det putre litt før du strør over to gode håndfuller med salte peanøtter.

Servér gjerne med litt risotto til.

Bon appétit!

16 tanker om “Kremet kyllingwok med peanøtter

  1. avatarFantasia

    Mmm, kanskje det er det jeg skal servere venninnen min på fredag;) Hadde allerede planer om søtpotet pommefrites..
    Flinka;) Gleder meg til boken din kommer ut!

  2. avatarAmalie

    Wow! Det såg kjempe digg ut! Lurte på og lage noe med gulrøtter og kylling for tiden, så kanskje det blir dette 🙂
    Så testet jeg kanel på kyllingen, som du skrev om for litt siden. Det var genialt! Takk for gode råd 😛

  3. avatarLS

    kokkosmelk og ingefær i wok er helt fantastisk!! Det er du også 😉
    Men jeg lurer på om det er forskjell på næringsinnholdet i denne risottoen og vanlig ris? 🙂

  4. avatarKristine

    @Michelle: Jeg hadde egentlig laget litt for mye mat, planen var å spare litt til kveldsmat eller dagen derpå – men alt gikk i gapet 😎

    @Fantasia: Vanskelig valg.. men jeg holder en knapp på dette!

    @Lovelyliller.com: Jeg må ut og kjøpe mer kokosmelk selv 😀

    @Eva: Som sagt, helt nydelig!

    @Amalie: Anbefaler dette på det varmeste, og kokosmelk og peanøtter er et must! 🙂
    Kanel er helt ypperlig til middag ja!

    @LS: Aw takk 😛
    Nei, ingen forskjell – men denne er glutenfri (magen liker) og jeg synes dessuten kremet ris (risotto) er bedre enn vanlig.

    @Marianne K Casais: Hehe, håper du fikk laget deg noe godt å spise!
    Du har så fin blogg (og puser), måtte bare linke til deg.
    Klem

  5. avataridabida

    Takk for inspirasjon, denne skal lages i kveld fktisk! 🙂 testes disse søtpotetfriesene, sjuuuukt gode, både jeg og kjæresten momsa opp alt! 😀

  6. avatarElise B

    Dette må jeg prøve!!! 😀 Så veldig godt ut!!;-)
    Forrest, jeg skal kjøpe meg det rosa Kari Traa settet som du har 😉 Hvordan er de i str? Hva bruker du?:-)

    Klems Elise <3

  7. avatarHelene

    Hei.
    Super blogg du har, veldig kjekt å følge med her 🙂
    Ser frem til det kommer bok fra deg, den skal kjøpes! Liker at du lager mye god mat og at det er lov å kose seg med sjokolade og det som hører med innimellom, hehe.
    Men eg ser at du bruker mange «spesielle» ingredienser, lurte på om det hadde vært mulig md et innlegg hvor du skriver litt om ka som e forskjellen på de produktå i forhold til de vanlige som vi finner i butikken, og fordelene med disse.
    Ser jo og at du innvolvere mye protein i maten, og det e jo forståelig når du lager mat til muskler 🙂 Men hvis en trener kun moderat styrke kan det bli for mye proteiner for kroppen da? Eller er ikkje det et problem.

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    @idabida: Godt å høre, kos dere masse med denne godbiten i kveld! 😉

    @Nathalie: Og det var det, helt nydelig 😀

    @Elise B: De er litt små i str synes jeg (eller så ble de det etter en røff vask), jeg har small og kunne fint hatt medium 🙂

    @Helene: Tusen takk!
    Jeg bruker bare litt proteinpulver de dagene jeg baker (det er langt ifra hver dag, eller hver uke), så det blir nok ikke for mye protein for noen andre heller. Det er uansett bedre enn hvetemel 😉
    Spesielle ingredienser har jeg skrevet mer om her:
    http://www.kriweb.no/2010/02/22/gode-ingredienser/

    @Anonym: Enten et av de mange middagstipsene jeg legger ut (funker som kveldsmat og), pannekaker/vafler, eller kanskje en boks cottage cheese, skyr eller kesam med havregryn og nøtter strødd over. Med frukt til om jeg har 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *