Laks med grønnkålstuing

Først kan jeg jo dele dagens kjedelige trening, det er tirsdag og det betyr kardio – ikke at det hadde betydd noe særlig annet nå som Tietzes har bestemt seg for å dra syndromet sitt inn i venstre ribbein.

45 min rask gange m/stigning på mølla. Ekstra hyggelig var det at både mamma, storesøster og jeg gikk sammen i dag.

Et mellommåltid etter trening;

Kesam og skyr blandet med banan, eple, hakkede mandler og pancakesyrup. 

Jeg husker ikke sist jeg spiste laks, det er en skam..
Ok, ikke så ille – men det er utrolig synd, det er jo så godt!

Laks med grønnkålstuing

Pakk krydret laksefilet i aluminiumsfolie (her kan du hive oppi grønnsaker og om du vil) og bak i ovnen på 200 grader i 20 min.
Kok 250g grønnkål og mos med en stavmikser sammen med 1-2 ss margarin/smør, salt og pepper.

Jeg glefset i meg dette fortere enn jeg fikk sagt laks.


Ingen tvil om sponsor her, x-life er best ingen protest. T-skjorte, joggebukse og løpesokker her om du også vil ha.

The kitchen awaits – ha en fortsatt fin tirsdag!

26 tanker om “Laks med grønnkålstuing

  1. avatarIris

    Jeg er så nysgjerrig på boka du skriver, når får vi vite mer om den? 🙂 Kommer den ut til salg før jul? Jeg skal hvertfall gå til innkjøp av den, gleder meg! 😀

  2. avatarLovelyliller.com

    Nesten uvant å se deg i en annen farge enn rosa ;D Hehe. Koselig med et lite familietreff på mølla idag da. begynner å bli over en uke siden mitt siste laksemåltid.. 🙄

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @monica: Selvbruning ftw! :mrgreen: Akkurat smurt meg, den overflødige fargen vaskes av etter en dusj.

    @Iris: Tusen, tusen takk for at dere spør – og beklager for at jeg ikke får svart dere riktig enda. Jeg skal i møte med forlaget i slutten av uka, så da satser jeg på at jeg kan si litt mer.

    @Maren: Jeg har str S, så du kan trygt ha det eller mindre 🙂

    @Lovelyliller.com: Jeg går faktisk ikke med rosa hver dag, hehe.. ikke på jobb heller.
    På tide med litt laks igjen da!

  4. avatarMaren

    Takk for svar! Da legger jeg inn en bestilling på S. Hvilken str har du i den rosa tskjorten fra BB? Tenker å slenge med den også med det samme jeg er i gang 🙂

  5. avatarElisabeth Vega

    Nammmm skyr <3 Det er så godt! fisken så kjempe god ut! gi meg 😎 så flott du er, Kristine!! Du er utrolig vakker!
    Håper du har hatt en fin tirsdag! 😀

  6. avatarKristine

    @Guro Eriksen: Det var hyggelig, takk 🙂
    Skjønner jo at det er lett å tro at jeg bor i rosa, men jeg bruker det sjeldent/aldri utenom trening.

    @Eirin: Takk! Det kjøpte jeg brukt på finn.no – skikkelig hjemmesnekra av gammelt drivved, elsker det!

    @Maren: Det synes jeg høres ut som en god plan, og velfortjent! 😀 Jeg har str S i toppen og.

    @Elisabeth Vega: Laks er jo så godt, i hvert fall den som er ferdigkrydret med sitronpepper.
    Takk ♥ Ha en strålende onsdag, allerede halvveis til helg jo! 😀

    @Marianne K Casais: Jeg og, de er like gode som de ser ut!
    Todd våknet etter tredje bildet, så da måtte jeg bort og kysse litt på han.
    Tusen takk, stor klem tilbake 😀

  7. avatarFantasia

    Isj, ikke noe gøy å høre at du vonde ribbein 🙁 . Husker ikke om du har fortalt det tidligere, men vet du hva det kommer av?
    Ønsker deg en fin onsdag til tross 🙂

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    @MrsCzi: Og ekstra viktig er det med laks i disse kalde tider!
    Den joggebuksa er helt fantastisk 😀

    @Fantasia: Det er noe som kalles Tietzes syndrom eller Kostokondritt – en betennelse i brusken i ribbeina 😐
    Det er ikke så godt å si hva det kommer av; overdrevent bruk av armer, pust/lunger, liggestilling/underlag i seng.
    Tuusen takk, ha en fin dag du og!

  9. avatarKaroline

    Har kjmepe lust på joggebuksa, men finnes den i XS? Finner den nesten bare i S, M og L.. Er ganske sikker på at S blir litt for stort 🙂

  10. avatarS

    Kjempe tøft sett fra x-life!
    Syns de har masse fint, men rumpa for bli litt mindre før jeg spanderer på meg noe 🙂

  11. avatarStine

    Hei! Lurer på hvilken stigning og hvor mye motstand du bruker på tredemølla? Bruker du alltid denne metoden som oppvarming i forkant av styrke?
    Mvh Stine

  12. avatarAnonym

    hvor fort og hvor mye stigning har du? pleier du som regel å ha kardio etter styrketrening eller har du rene kardiodager? 🙂

  13. avatarKristine Innleggsforfatter

    @S: Hehe, store, gode romper fortjener også myke joggebukser 😎

    @Iversen: Ja, det må du gjøre! 🙂

    @Stine: Oppvarming?? Jeg betrakter dette som en kondisjonsøkt :mrgreen:
    10 i stigning og 6,5 i hastighet

    @Anonym: Jeg pleier å ha adskilte dager med styrke og kondisjon. Det kommer litt an på dagsformen, men 10 i stigning og 6,5 – 6,8 i hastighet.

    @Rannveig Dahl: Laks er utrolig godt. Jeg sitter i min rosa nå jeg og :mrgreen:

  14. avatarStine

    Aha 🙂 hvor mange dager med styrke og kondisjon har du på en uke? Dersom en ønsker å trene ca 3 ganger i uken, er det da lurt å ta fx to styrkeøkter og en kondisjonsøkt? Takknemlig for svar 🙂

  15. avatarKristine

    @Stine: Ingen uker er like hos meg, noen ganger trener jeg 6 dager – mens andre ganger blir det 3. Men hvis jeg skal svare gjennomsnittlig så er det 3 styrkeøkter og 2 kondisjonsøkter.
    Du velger selv etter hva målene dine er, men jeg ville definitivt ha prioritert styrketrening 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *