Pannekaker og ei mil

Jeg lovte egentlig å ha én vegetarisk rett her i uka, men jeg skal innrømme at det har blitt litt borte for meg. Jeg spiser jo ofte vegetarisk som mellommåltid og/eller kveldsmat, så jeg skal bli flinkere til å dele også slike retter med dere; 

Pannekaker!


Pannekaker består som regel av tre hovedingredienser; egg, melk og mel.
Her kan du variere med akkurat det du ønsker.


Jeg bruker som regel 3-4 egg, en god skvett skummet melk, kesam eller vann, og en blanding av mel/tørrvarer – hovedsaklig;

Mandelmel
Bakepro (eller proteinpulver)
Kokosmel
Fiberfin

En pannekakerøre er veldig enkelt å røre sammen på slump, jeg gjør alltid det og lykkes nesten hver gang. Det som kan være litt vanskelig er å få snudd de fint i panna, så her er noen tips;

– Ikke pisk eggene for mye, de fungerer som bindemiddel (for mye vann ødelegger også dette)
– Ikke bruk for mye kokosmel, pannekakene blir ofte litt grøtete av det
– Husk å smøre stekepanna

Og ellers velger du søtning, pålegg og topping som det passer!

I dag ble det kardio/jogging etter jobb. Betennelsen i ribbeina har utrolig nok blusset litt opp igjen, så styrke ble derfor nedprioritert.
1 mil 54 min.
Over 3,5 minutt dårligere enn rekorden, men jeg er fornøyd – det føltes tross alt som en «rolig økt».

Jeg har slettet den ene siden min på facebook forresten, jeg hadde av en eller annen grunn to, men om du vil følge meg så er det denne som gjelder.

Ha en god mandag videre!


22 tanker om “Pannekaker og ei mil

  1. avatarIda i England

    Jeg tok også en mil i dag! Rolig, ja veldig – men det var deeeilig! Sol, musikk, ikke alt for mye gjørme (selv om vofsen trengte en god vask, tørk og børst-seanse etterpå..). Ikke planlagt noe spesielt sunn middag her i dag, forrett er nachochips og en øl, etterfulgt at ost og rødvin… Mandag etter arbeidshelg er jo som lørdag! 😉 Pannekakene ser nydelige ut, jeg må få tak i brunost snart!

  2. avatarKristin

    Hadde det ikke vært for at jeg akkurat har slukt en god porsjon med kveldsmat (og sitter her mett og fornøyd 🙂 ) hadde jeg laget pannekakerøre sporenstreks! 😯 😆 (i morgen kanskje? :mrgreen: )

    Så flink du er å springe mila. Lenge siden jeg gjorde det selv nå (har holdt meg til kortere økter i det siste, men med høyere intensitet).

    Håper du klarer å få bukt med den betennelsen!

    Fin kveld videre! 🙂

  3. avatarHanne

    Åh, Todd kan dette med å verdsette mandager :mrgreen:
    Pannekakene ser himmelske ut, men huff, at betennelsen er tilbake var ikke fint å høre 🙁
    Har du funnet ut hva som trigger den?
    Håper den slipper raskt denne gangen!

  4. avatarRebekka

    Siden mannen kommer hjem i morgen passet det helt perfekt med pannekake oppskrift nå, han elsker pannekaker nemlig! Jeg prøver å snik sunnifisere han hehe, så da passer det fint å kunne gi han yndelingsmaten i en litt annen versjon.

  5. avatarCamilla

    Hei. Vil først si at jeg liker bloggen din veldig godt, og synes du står frem som et sunt forbilde:) Men ser du nevner betennelse i ribbebeina. Hva har det kommet av?Jeg sliter selv med mye vondt i sidene, og lege tror det er muskulært.

  6. avatarCharlotte

    Du er en av de personen som kan det å inspirere!
    Jeg har slitt i flere mnd. med å få tilbake den gode formen, det å gidde dra for å trene, spise sunt og alt. Det er også så fint å se alle de oppskriftene på sunnere og proteinrik snacks og kaker, uten for mange rare ingredienser. Jeg begynner endelig å komme i gang igjen nå. Så takk for inspirasjonen du gir! Kommer nok til å følge deg fast fra nå av!

  7. avatarKristine

    @Lovelyliller.com: Håper du koste deg med kveldsmat!

    @Ida i England: Sol?? Ah, så heldig du er. Jeg trampet inne på mølla, kaldt, grått og vått ute.
    Velfortjent lør(man)dag for deg da ja! 😀

    @Kristin: Hver dag er en passende pannekakedag 😀
    Det var lenge siden jeg hadde gjort det og, passer på å gjøre det når jeg får ånden over meg – det er ikke hver dag for å si det sånn.
    Takk! Ha en strålende tirsdag!

    @Hanne: Et bekymringsfritt, behagelig liv 😀
    Ja fader heller 🙁 Kan det være kulden? For mye sukker? Det er ikke så lett å si.. håper den går over raskt i hvert fall.

    @Astrid: Nei du sier noe.. men jeg jogget ikke noe særlig de siste ukene på diett, det skal sies.
    Og du, jeg synes det er tungt altså! PUST OG PES

    @Rebekka: Det passer jo perfekt! Bare snik inn litt alternative tørrvarer, han vil ikke merke forskjell så lenge de ikke blir tørre (bruk derfor en blanding, og melk/kesam istedet for vann).
    😀

    @Camilla: Takk for det!
    Det er kun den ene siden, i ribbeina. En betennelse som kalles kostokondritt;
    http://nhi.no/sykdommer/muskel-skjelett/rygg-nakke-bryst/kostokondritt-34188.html

    @christine: Takk, veldig hyggelig å høre fra frøken duracellspringerinnen! 😀

    @Kristine: På slump blir alltid best synes jeg 🙂 Ha en fin uke du og!

    @Charlotte: Takk, det var hyggelig å høre!
    Flink! Det første steget er som regel det tøffeste, så du er allerede godt på vei 😀

    @Fride: Spriter man opp pålegget/toppingen litt så er jo pannekaker rene festmåltidet 😀 Takk!

    @Lisbeth: Tusen takk! 😀

  8. avatarMichelle

    Spreking! ja, elsker pannekaker. Det er så lett å røre sammen uten måling, så blir det som regel bra! :mrgreen: Søte Todd <3 han er sååå nydelig!

  9. avatarSusann

    Du har så mange gode mattips, som faktisk er både sunt og godt! må si jeg har prøvd ut en del av de 😀 kan du lage et innlegg med noen sunne dessert forslag? sliter litt på den fronten, hehe 😛

  10. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Silje: Så bra!
    Fiberfin er et mel som er ment å fungere som et kosttilskudd (ekstra fiber), og kan erstatte ca 20% av tørrvarene i bakst.
    Fiberhusk er et fortykningsmiddel som skal brukes i små mengder for å tykne sauser, rører o.l.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *