Minikjøttboller på rad og rekke

En ny vri på ellers så tradisjonelle matvarer – og det smakte faktisk ekstra godt!

Søtpaprika med små, krydrete minikjøttboller – ovnsbakt på 200 grader i 20 min.

Krydderet jeg brukte var som vanlig spisskummin, oregano, salt, pepper, kanel, curry og litt paprikapulver. Jeg hadde også i litt revet parmesan.

Jeg kokte protein pasta penne til, og fersk basilikum på toppen.

Denne fra iherb;

Ellers ble det en økt etter jobb i dag og – skuldre og ben;
Sittende sidehev-fronthev
Knebøy
Skulderpress
Fremoverbøyd sidehev
Markløft
Flyes m/hantler
Kabelroing
Beinpress
Ja/nei-maskinen (leg adductor)


Se bort ifra pinglevektene (alltid fokus på kontakt først), jeg begynner å bli stor og sterk igjen – og det føles godt.

Ha en fantastisk fredag dere, endelig helg!

25 tanker om “Minikjøttboller på rad og rekke

  1. avatarKristin

    Du ser så fantastisk flott, sunn og trent ut. Bare et lite kompliment fra meg ti deg på fredagskvelden, med ønske om god helg! 🙂

  2. avatarKatrine

    Tusen takk for en fantastisk blogg! 🙂 Uten din inspirasjon hadde maten min vært himla kjedelig. Håper du fortsetter å blogge i lang tid fremover, og jeg gleder meg som en liten unge på julaften til boka de kommer ut.

    Av ren nysgjerrighet, hva er persene dine i de 3 store? 😛

    Klem Katrine

  3. avatarHeidi

    Hei! Jeg har lest bloggen din en stund nå, og er blitt utrolig inspirert til å fokusere mer på styrketrening! Per idag går jeg mest på gruppetimer på treningssenter fordi jeg bare går rundt og surrer hvis jeg skal prøve meg alene på styrkerommet! Har jo mistet et par kilo på å trene cardio, men føler ikke jeg former kroppen noe særlig. Har fremdeles noen kilo for mye rundt mage, lår og hofter.. Det jeg lurer sånn på er om du alltid har vært slank og bygget deg til en flott og stram kropp? Må jeg som føler jeg har litt ekstra ta av det først eller vil fettet minske etterhvert som jeg trener styrke? Er så redd for at fettet bare «gjør seg om» til muskler hvis du skjønner.. For jeg vil jo fjerne bli er par str mindre .. Føler jeg forklarer litt vanskelig her, men håper du forstår hva jeg mener? :)) setter veldig stor pris på svar! Klem Heidi

  4. avatarElisabeth Vega

    Åh, gi meg de kjøttbollene 😎 så kjempe godt ut Kristine! Og du ser helt rå ut når du trener! 😀 stå på!!
    Ha en FANTASTISK helg! 😀

  5. avatarkristina

    Du tar jo ganske mange øvelser, hvor mange reps og sett kjører du? Og hvordan varmer du opp? Hvor lenge trener du hver gang?

    Fy så flott du er!!!

  6. avatarTone

    Flott dame og en stoor inspirasjon for mange av oss.

    Nakken min ødelegger for meg for å få trent med vekter på armer/skuldre. Har forsøkt i lang tid med div teknikker og hatt flere PT som har gitt gode råd men hodepinen dagene etterpå ødelegger for meg får å fungere skikkelig på jobb….Jeg løper i skog og mark med hundene mine og trener styrke på ben. Spiser sunt med mye proteiner og frukt/grønt. Da fungerer kroppen helt supert i hverdagen….og det er jo det som er det viktigste:))

    Takk igjen for mange gode tips og inspirasjon:)
    gooood helg.

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Katrine: Så hyggelig å høre, det er så bra at flere finner en glede og kreativitet i matveien! 😀
    Jeg vet ikke for å være helt ærlig, tror jeg testet det halvhjertet for 4-5 år siden. Tipper 90 kg i mark, 75 kg i bøy og 60 kg i benk.
    Klem

    @Heidi: Jeg har ikke alltid sett ut som jeg gjør nå om det er det du lurer på, men samtidig har jeg aldri vært overvektig eller «utrent» da jeg har danset i alle år.
    Da jeg startet å styrketrene (for bare 5 år siden) så begynte jeg uten å vite hva diett var og innebar, og allikevel endret kroppen seg. Jeg kombinerte styrketrening og kardio (liker at hjertet jobber) – som jeg har fortsatt med siden.

    Fett kan for øvrig aldri bli til muskler og omvendt, det som ofte skjer er at fettet minsker og musklene øker – de tar mindre plass i kroppen og man blir automatisk strammere. Om du i tillegg spiser sunt og variert (ikke superstrikt) skal du se at det blir endringer etter noen uker/mnd 🙂
    Klem

    @Elisabeth Vega: Takk for det 😀 Ha en knall helg du og!

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    @kristina: Det ble mange øvelser den dagen fordi jeg trente med min bedre halvdel (og jeg er en smule raskere og mer duracellkanin enn han) 😛
    Jeg vekslet litt mellom 4×8 og 3×12 her.
    Pleier å ta et raskt oppvarmingssett i startet, ellers blir det ikke så mye. Trener som regel mellom 40-50 min
    Takk!

    @Kristine BV: Denne var i hvert fall veldig god! Det er sikkert den du fant og 🙂
    God helg!

    @Anna Hurtig: Den er nederst på viktighetsgraden min, men samtidig helt grei til å klemme ut siste kraft på slutten synes jeg. Utside rumpe/lår ja.

    @Sunn i Nord: Hyggelig å høre! Det er ikke så ofte jeg tør det 😳

    @Guro Eriksen: Tusen takk! I like måte ♥

  9. avatarAnonym

    Hei!

    Skal bestille fra iherb for første gang, lurer litt på hvordan dette virker med tanke på frakt, tollavgifter etc.
    Lurer også på hvilke ingredienser du bruker i di forskjellige søtsakene du lager, kunne du skrevet en liste med link til meg?

    Knall bra blogg, med masse inspirasjon! Gleder meg til å komme i gang med bakingen!
    På forhånd takk 🙂

  10. avatarLene

    Foretrekker du et lavkarbo kosthold (da tenker jeg ikke 0 karb) siden du bruker atkins pasta? 🙂 😛

  11. avatarLene

    @Kristine: ja, noe annet ville vært merkelig!? :p Lavfett da eller? kan jo ikke ha høyfett OG høykarb i ett og samme kosthold? 🙂 Du er forresten superflink! ser virkelig opp til deg flotta! :))

  12. avatarKristine

    @Lene: Jo, jeg har til tider begge deler – hvorfor ikke! 🙂
    Jeg varierer hver dag, og tenker ikke annet enn at det er viktig å spise proteinrikt, karb og fett tar jeg etter lyst (jeg veier eller teller ikke noe) 😀
    Takk!

  13. avatarJulie

    Laget kjøttbollene i boken din i går kveld til middag, men laget nok til tre personer, de ble gode! Likte krydder blandingen veldig godt, og serverte det med litt fullkorns pasta til, kjempegodt!
    De kommer nok opp på bloggen så snart jeg får internett i den nye leiligheten, bare god ord om oppskriftene dine så langt 😀 Laget Svinewok med kanel og chilli kvelden før, nam!

    Håper at alt er på plass i leiligheten din nå 😀 Time to put your feet up, and relaaax 😉 xx

  14. avatarKristine

    @Julie: Så deilig! Jeg liker også den blandingen veldig godt, kanel gjør seg sammen med kjøtt altså!
    Takk, brikkene faller sakte men sikkert på plass – men ingen relaxation riktig enda 😆
    God torsdag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *