Grateng med elg og sennepspoteter

Dette er en pimpet versjon av potetmosgratengen;


Vi fant nemlig elgkjøttdeig i Sverige, eller rettere sagt 75% elg og 25% svin. Stekes med hvitløk, krydder og hakkede tomater.
Amandinepoteter kokes i 15 min og moses sammen med grovsterk sennep, philadelphiaost og litt majones.

Mozzarellaost på toppen og inn i ovnen på 200 grader i 15-20 min.


Ønsker du noe annet (eller mer) enn poteter kan du erstatte eller tilsette mosen med andre grønnsaker og rotfrukter; blomkål, kålrabi, søtpotet, gulrøtter osv.

Og når man pimper opp middagen, kan man like gjerne pimpe opp desserten og – fruktsalat;

Oppkuttet frukt; Banan, eple, melon, pære og jordbær


Veldig godt i seg selv, men kan gjøres enda litt bedre:

En stor klatt med skyr, og nøtteblanding med blant annet pekannøtter, gresskarkjerner og tørket frukt.

Ellers ble det som jeg hadde lovet meg selv både en styrke- og en kondisjonsøkt etter jobb i dag;

Sumomark
Frontbøy
Sittende en-arms sidehev
Arnoldpress
Beinpress
Kabelroing
Liggende lårcurl
Skulderpress
30 min på mølla/5,2 km

Noen av dere husker kanskje at jeg har nevnt noe om en litt annen motivasjon i år, vel i morgen forteller jeg dere hemmeligheten min. Jeg er så glad, og ikke minst spent.

Ha en fortsatt fin mandagskveld!

21 tanker om “Grateng med elg og sennepspoteter

  1. avatarKristin

    Philadelphia ost i potetmosen. Det var lurt! 🙂 Nå vet jeg hvordan jeg skal bruke siste rest av boksen til middag i morgen 🙂

    Spennende med hemmeligheter da :mrgreen:

  2. avatarGunnhild

    Mmmmmm vann i munnen!! 😀 her blir det fruktsalat til kvelds!
    Gleder meg til å høre hemmeligheten :)))
    God kveld videre vakre!

  3. avatarHanne

    Ååååå så spent! 😯 irriterende at det går an å bli så spent på andres vegne 😆
    Vi fant frosset elgskav på Nordby til en svært rimelig penge, håper på super kvalitet :mrgreen:

  4. avatarMinda

    Håper du sier du skal løpe halvmaraton i 2013!! :mrgreen: Det hadde vært så gøy – er nemlig mitt nye treningsmål.. 😉

  5. avatarAnna Hurtig

    Synes du kardio etter en styrkeøkt gir en bra effekt? Har hørt så mye om at man burde unngå det, og heller kjøre det hver for seg..? 🙄

  6. avatarKristine

    @Monika:
    @Lovelyliller.com:
    @mona:
    😀

    @Kristin: Både lurt og godt! 😀
    Nå har jeg hatt denne hemmeligheten altfor lenge! Hehe.

    @christine: Haha, godt det frister – ble sulten igjen av å se det i dag selv :mrgreen:

    @Michelle: 😀 Godt å høre!

    @Gunnhild: Håper du koste deg! 😀
    Ha en fortsatt fin dag ♥

    @Hanne: 😆
    Fortell gjerne hvordan elgen var, om det er verdt å kjøpe på neste harrytur.

    @Hege: Iiiih! 😀

    @Minda: Oi, så flink du er! Jeg tror jeg må holde løpingen på mosjonsnivå, leggene mine liker det ikke.

    @Anna Hurtig: Det er ikke alltid jeg orker det etter en tung styrkeøkt, men de gangene jeg gjør det så føles det helt greit. Pleier å kjøre kardio på separate dager, da har jeg mest energi.
    Mitt råd er å gjøre det du føler for 😉

  7. avatarHanne

    Jeg skal fortelle om elgen om du røper hemmeligheten din 🙄 :mrgreen: Neida, skal avgi rapport så fort vi har smakt. Måtte flire mtp date på Gottebiten, haha Jeg blir helt rusa av de butikkene, bare duften er nok 😀 Vi dro for øvrig alt for sent avgårde, men så var det absolutt ikke planlagt heller (og for en gangs skyld sov jeg fryktelig lenge…).

  8. avatarTanya

    Både middagen og desserten så jo kjempegode ut! 😀
    Gleder meg masse til å høre om hemmeligheten din!

    Stå på videre! 😀

  9. avatarMaria

    Du er en helt fantastisk motivasjonskilde Kristine! Jeg har lest bloggen din lenge, selv om jeg egentlig ikke helt har sansen for blogging. Du skiller deg ut fra alle andre blogger som handler om trening og kosthold ved din behagelige myke tilnærming og ydmyke holdning, og det liker jeg! :mrgreen: Også er jeg også selvfølgelig kjempespent på hemmeligheten din, hehe 😛

  10. avatarMari - Livet på Bai

    Du er litt av en jente/dame! Sittet og lest, er ikke ferdig, gjennom 12 sider av bloggen din til nå, klarer ikke slutte, til tross for at jeg har eksamen i morgen.. (men det er treningslære, og dette er jo trening, ikke sant? ;))
    Men jeg har lagt merke til noe – trener du aldri kun mage, men bare som hjelpe/stabiliseringsmuskel?
    Lurer også på hvordan det egentlig er å trene utholdenhet sammen med hypertrofi (regner med at det er det du trener:))?
    Skal i alle fall lese bloggen din jevnlig fremover, må bare komme meg gjennom hele arkivet først!

  11. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Hanne: Nå har jeg sluppet katta ut av sekken :mrgreen:
    Spontane svensketurer kan være vel så bra, men ulempen er altfor mange folk ja – spesielt om været er dårlig.

    @Tanya: Takk for det! 😀

    @Maria: Det var koselig å lese, tusen takk ♥
    Jeg skal gi ut BOK!! :mrgreen:

    @Mari – Livet på Bai: Haha, jeg er beæret over at du heller bruker tid her.
    Jeg har trent magen direkte på dansing/ballett i 20 år uten at det har gjort noe særlig fra eller til – merker at magen brukes mest (og best) på tyngre baseøvelser og ett-bens øvelser.
    Jeg er ikke så opptatt av å øke i muskelmasse, så det går derfor helt fint å kombinere de. Energimessig sett liker jeg kanskje best å ha det på adskilte dager.
    Lykke til på eksamen i morgen! 😀

    @Kristina: Bok! Var det det du trodde? 🙂

    @Christina: Søta :mrgreen:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *