Ensidig kost et par dager

Det må dessverre bli litt kjedelig mat her igjen, men det er ikke så mange dagene igjen nå..
Jeg holder fast ved at man kan komme i konkurranseform ved å spise variert som jeg gjør hele året, det har jeg jeg bevist før (og forhåpentligvis kan igjen denne gangen), men i disse siste dagene før konkurranse spiser jeg ikke for å jobbe meg ned i fett% – men for å treffe den såkalte sceneformen. Da skal glykogenlagrene tømmes i flere dager før det blir fylt opp igjen slik at kroppen får en energiboost og ‘trykk’ på selve dagen.

Jeg lager god mat til min bedre halvdel da, så jeg tenkte jeg skulle komme med en godbit i morgen!
Men i dag får dere servert noe av det jeg spiste i går;

Ovnsbakt torsk med grønnsaker

Torsk med paprika, purre og spinat. En sprut fersk sitron over gjør underverker!

Pannekake-kræsj

Eggehvitter og proteinpulver, med kanel, sukrin og Walden karamellsaus

Haha, huff dere må ikke ta dette som seriøse mattips – mer som at jeg ønsker å dele litt av veien frem mot scenen med dere.
Jeg er klar over at enkeltindivider kan bli påvirket negativt og tror nå at torsk og eggehvitter er det som skal til, men vær så snill å lese det jeg startet innlegget med en gang til.

Denne ensidige kosten fortsetter jeg med et par dager til bare, i morgen skal jeg flotte meg med litt kylling tenkte jeg. Sammen med litervis med vann og påfølgende hyppige dobesøk er dette ganske spesielt, men moro – det betyr jo at mitt alterego, fitnessbarbie, snart er på scenen igjen.

Dagens trening – tømmeøkt med 15-20 repetisjoner og rolig kardio

En-arms sidehev
Liggende omvendt pecs m/hantler
Skulderpress
Nedtrekk bredt grep
Benspark
Liggende lårcurl

+ 80 min gange på mølla

.
Nå skal jeg gå og lage meg litt torsk igjen, tror det blir burger  :cool:

27 tanker om “Ensidig kost et par dager

  1. avatarElisabeth Vega

    Kjedelig mat? NEI!! Det ser jo så godt ut 😀 hvis du mener det er kjedelig mat har du ikke sitt middagene mine… 😆 ikke lenge igjen nå Kristine!! Du ser kjempe bra ut! 😀 heier på deg din vakring!
    Ha en fortsatt fin dag/kveld 😀

  2. avatarJules

    Synes heller ikke at det så så dumt ut! Men altså.. lager aldri denne bedre halvdelen mat til deg da? Fysj! Masse lykke til i helgen, gleder gleder gleder meg til å se bilder og få vite resultatet 😀

  3. avatarIrene

    Torsk er ikke kjedelig lenger.. takk 😆

    Teller ned til NM, er så spent på hvordan det går med deg..
    heier på deg !!!

  4. avatarLykketrollet

    Hei igjen! Heier på deg!! En annen ting er at jeg enda ikke har fått blekepennen til tennene som du reklamerte for den 17 sept. Jeg bestilte samme dag og betalte med en gang. Det er litt dumt. Kanskje den dukker opp i morgen da. Ha en fin dag og lykke til! 🙂

  5. avatarMarianne

    Du er herlig… Så fornuftig og god:0) en dag trening med deg hadde bare vært såå gøy. Du gir så mye energi:) Nyt kvelden! 😉

  6. avatarLine Margrethe

    Synes maten så god ut jeg 🙂
    Heier på deg skjønneste..og håper du vinner 🙂 🙂

  7. avatarAi.

    Anbefaler fersk torsk fremfor fryst. Litt dyrere, men smaker myyyyyyyye bedre. Gleder meg til NM 😉

  8. avatarKatarina tvillingmamma

    Va grym du är! Jag ska heja på dig på lördag, på långt avstånd dock. Vart kan man gå in på nätet om man vill se hur det går för dig? Klart jag hejar på dig har läst bloggen länge och blir så inspirerad 😛 Så heja heja!
    Kram

  9. avatarMichelle

    Jeg bare elsker innstillingen din, skikkelig fornuftig.. Du er virkelig et bra forbilde! 😀
    by the way, superfint bilde av deg!! Du stråler på det bilde! :mrgreen:

  10. avatarkristina

    Kan du fortelle hva man gjør og spiser/drikker for å få sceneformen? Skal gjøre en bikini-jobb, så derfor er jeg veldig interessert i å lære om dette fra en ekte person. (står så mye rart på nettet)
    Jeg trodde man skulle vanne seg ut jeg, altså ikke drikke vann på flere dager.. Heelp?

  11. avatarmiriam

    de pannekakene så digg ut.. kan du utdype litt mer om hvordan du lager disse? 😀 forsto ikke helt det som sto her nå..

  12. avatarHanne

    Du får selv svært ensidig diettmat til å se lekker ut! Ikke mange plastbokser med grå mat her, slik det ofte er hos andre utøvere. I like!
    Ser forresten at fitnessbarbie glimter til på bildet her, herlig utfordrende og fornøyd blikk! :mrgreen: 😎

  13. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Elisabeth Vega: Synes du det? Haha, så bra da!
    Tusen takk – ha en fortsatt fin kveld du og 😀

    @Jules: Joda, men jeg vil helst lage mat jeg da – elsker det 😀 Takk for det!

    @Cecilie: De var ikke så verst 🙂

    @Irene: Det var godt å høre :mrgreen:
    Takk! Grugleder meg veldig!

    @Lykketrollet: Takk for det!
    Det var dumt, svarer de ikke på henvendelsene dine?

    @Marianne: Tusen takk 😳 Tror ikke det hadde vært så spennende på trening med meg altså, ikke noe fast program og nesten ingen pauser mellom settene – en duracellkanin som tar øvelser etter dagsform og lyst 🙂

    @Anonym jente: Tusen takk!!

    @Line Margrethe: Så bra da!
    Åh – takk! 😀

    @Ai.: Det går en del kilo nå, så best å holde det billig 🙂 Men utenom diett er jeg helt enig!

    @Katarina tvillingmamma: Tack så mycket! Jeg tror treningsforum.no sender live 🙂

    @Michelle: Viktig at jeg ikke ødelegger matgleden og inspirasjonen til folk her 😀
    Takk! 😳

    @kristina: Sceneform hører sammen med det man har gjort i måneder før, altså muskelmasse og lav fett% må være på plass ellers vil ikke tømming og vanning har noe særlig for seg.
    Jeg anbefaler ingen salt mat og mindre vann dagen før du skal ta bilder 🙂

  14. avatarKristine Innleggsforfatter

    @miriam: Man pisker eggehvitter med proteinpulver og steker 😉 Anbefales ikke på det varmeste, blir ganske tørt.

    @Hanne: Jeg prøver så godt jeg kan – ikke minst for min egen del 😀
    Ikke sant, må til for å våge å gjennomføre dette :mrgreen:

  15. avatarMarte

    Hei Kristine! Gratulerer med avgjørelsen om å stille i NM på lørdag. Jeg kjenner en som stiller i AF, så jeg har kjøpt billett både til forbedømmingen og finalen. Jeg skal heie på deg også! Lykke til!

  16. avatarCarina

    Er så imponert over at du svarer alle, det er det ikke mange som gjør, og det setter vi alle pris på <3

    Synes du ser fantastisk ut allerede, gleder meg til å se deg i "fitness barbie" form haha. Er enig med Elisabeth Vega, middagene dine ser aldri kjedelig ut, er sikker på at du kan få gelatin og erter til å se smakfult ut 🙂

    Stå på, følger med hver dag og elsker å se bilder av Todd!

  17. avatarElisabeth L

    Hei! Lurte på om du kunne skrive litt om forberedelsene som gjøres før konkurranse?? Jeg leser om oppkarbing, tømming av glykogenlager, litervis med vann og trykk i muskulaturen, men har vel rett og slett litt for lite kunnskap om dette til å forstå hvorfor det gjøres og hva som blir resultatene…
    Er fast leser av denne fantastiske bloggen din 🙂 Du er en sann inspirasjon, og jeg ønsker deg lykke til på NM! Du ser helt fantastisk ut:-)

  18. avatarKristine

    @Marte: Så hyggelig! Kanskje vi sees på lørdag da 😀

    @Carina: Synes det er koselig å ha kontakt med leserne ♥
    Gelatinerter blir det nok aldri her, men tusen takk 😆

    @Kristiane: 😀

    @Elisabeth L: Tømming og fylling av glykogenlagrene er som skrevet over her for å gi kroppen ekstra trykk på selve dagen.
    Vanning er for å venne kroppen til økt væskemengde slik at den fortsetter å tømme seg når vannet plutselig kuttes helt – man står helt tørr og ‘skræpa’ på scenen for at musklene skal synes best mulig 🙂
    Tusen takk!!

  19. avatarMarianne

    Hei! Jeg har dessverre heller ikke fått blekemunnskyllet jeg bestilte ed din rabatt 🙁
    Lykke til i helgen!! 😛

  20. avatarKristin

    Hei !

    Jeg lurer på, vet du om fettforbrennings kapsler har noe for seg ? Har du prøvd ? i tilfelde hvilke ? Jeg er en veltrent jente som trener 4-6 ganger i uka, men har noe her og der som jeg gjerne vil ha vekk. Og lykke masse til på lørdag 🙂

  21. avatarKristine

    @Marianne: Så synd – har du sendt de en mail og hørt?

    @Kristin: Ikke så mye annet enn at det kan øke energinivået noen få promiller, samt dempe søtsuget. Tror placeboeffekten er det som råder her – jeg bruker det ikke.
    Kcalunderskudd og styrketrening er det som får frem en markert kropp, man kommer liksom ikke utenom det uansett 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *