Eldre, friskere og gladere

18 år vs 29 år

Det har ikke vært en stor wow-utvikling for min del, men hard jobbing med å utvikle og forbedre utgangspunktet mitt – som jeg blant annet kan takke flere år med dansing for.

Jeg fikk nemlig et spørsmål om jeg kunne vise litt av utviklingen min siden jeg startet å styrketrene – det er jo «hele» 5 år siden nå.
Under ser du litt av fremgangen min på en viktig muskelgruppe – rygg.

Noen av bildene er kanskje litt misvisende grunnet konkurransetid innimellom, man ser mer muskuløs ut jo mindre fett% man har.
Dessuten handler en stor del av utviklingen så klart om bedre posering, men det er fortsatt gøy å se.

Før jeg begynte å styrketrene:
Februar 2007

IMGP1728

Styrketreningen starter:
August 2007
IMGP3149

På deff og skal stille for første gang på Sandefjord Open og Oslo GP 2008:
April 2008
IMGP4403

På deff til NM 08:
August 2008
IMGP5769

På deff til NM 2009
Juli 2009

IMG_0688

Oktober 2010

August 2011

August 2012


Ikke så vanskelig å se låsningen på venstre side her..

.
Fremgangen vil alltid være størst når man begynner å trene, men forhåpentligvis vil man etterhvert som ting naturlig nok bremses opp ha opparbeidet seg nok motivasjon og treningslyst til å ha andre mål med treningen enn kun utseendet og størrelse.

Jeg er i hvert fall fornøyd med ryggen min, til tross for at den har fått markant mindre trening de siste tre årene – det har ikke vært noe stort ønske eller prioritet å bygge mer.
Den er akkurat passe stor og sterk, sånn som resten av meg  :cool:

.
Her er et par sammenligningsbilder til – fra 2006/2007 og frem til 2011/2012;


Det viktigste er at jeg har blitt eldre, friskere og gladere!

31 tanker om “Eldre, friskere og gladere

  1. avatarMarianne

    Du er virkelig en inspirasjon og et forbiilde. Februar kan ikke komme fort nok føler jeg. Da starter den seriøse treningen for meg og jeg gleder meg. Kan ikke starte før Pga kneoperasjon i sommer så er 6måneder restituering av operasjonen men. Har starter å gå mye turer gå ned i vekt spise sunt og trener overkropp. Gjelder bare å holde på dette til februar så skal eg bli bodylicious til sommeren. 😉 😉

  2. avatarFineliner

    TAKK!! Har lengtet etter slike mer personlige bilder, berettninger og erfaringer! Jeg synes du har vært kjempe flink og formet kroppen din utmerket på «bare» fem år. Du hadde jo markerte ryggmuskler fra tiden du danset og det ga nok(som du sier selv) et bra grunnlag. Hva slags dans drev du med og hvorfor sluttet du, igjen?
    Tips om rygg og skulderøvelser vil jeg gjerne lese mer om også, hehe:)

  3. avatarFineliner

    TAKK! Har ventet på slike personlige innlegg med noen beretninger, erfaringer og tanker:) Du har gjort kjempe fremskritt på bare «fem» år og ryggen din var jo ganske så sterk før du begynte med styrken. Du er fortsatt en stor inspirasjon, Miss Weber 😉
    Hva danset du og hvorfor sluttet du?
    Tips om rygg og skulderøvelser ville vært nyttig å lese(selv om jeg tror du har laget et innlegg tidligere om akkurat det):-S

  4. avatarAnne

    wow! du e mitt forbildet! startet treningen min skikkelig for sånn 1 måned ca. eg e bare 15, snart 16, men eg har uansett ett mål og eg skal klare det! hjelper virkelig å se på bildene av deg og musklene dine! du e pen! stå på! 😛

  5. avatarKjersti

    Du er sinnsykt flott!!

    Skulle forresten kjøpe middagsheftet ditt, men det var utsolgt 🙁 legger du ut fler i nærmeste fremtid?

  6. avatarMargrete

    Du er virkelig så utrolig flott, og utenfor konkurransetid til og med! Selv om jeg synes du hadde en kjempefin kropp fra før og da men:)

  7. avatarElisabeth Vega

    Fysøren for en forandring! Det gir meg så sykt motivasjon og inspirasjon til og fortsette treningen og alt! Holder på å gå ned i vekt, og når jeg har kommt ned til målvekta mi har jeg tenkt til å trene mer muskler 🙂 synes det er så sexy når jenter har sixpack! Skjønner ikke hvordan folk kan si at det er stygt.. Da blir jeg rett og slett irritert :/ det er jo fantastisk! Du er et stort forbilde! Og jeg ser virkelig opp til deg 🙂 Er innom bloggen din flere ganger til dagen! Du skriver så bra, og har så mange kjekke innlegg! Stå på, du er fantastisk!

  8. avatarKaroline

    For en inspirasjon du er! Ser utrolig forskjell på bena dine. Det er mitt store problemområde og jeg blir aldri fornøyd. Noen tips? 🙂

  9. avatarIngrid

    Seriøst, for en utrolig flott fysikk.. Jeg blir bare målløs og stum av beundring! Så mye tålmodighet, arbeid og svette som måtte blitt lagt ned i denne forandringen! Selv kan jeg egentlig null og niks om styrketrening, men har så lyst til å bli stor og sterk! Så dette er virkelig ikke annet enn superinspirerende for motivasjonen 🙂
    You go girl!

  10. avatarMichelle

    Du er litt sånn som Jennifer Aniston du, bir bare flottere (og ser yngre ut) med årene 😆 For all del, du har alltid sett bra ut, men du forstår hva jeg mener håper jeg 😆 😳 Blir spennende at du skal stille igjen, gleder meg og så klar heier jeg på deg :mrgreen:

  11. avatarVeronica

    Pussig at dette innlegget kom nå egentlig, for satt for bare et par dager siden og grublet på dette med alder og hvor mange som kvier seg for å bli eldre. I den forbindelse kom jeg til å tenke på deg: du blir jo bare vakrere og sterkere jo eldre du har blitt! Så hvis man bare gjør en liten innsats hver dag på kjøkken og gym så kan man jo bare glede seg til årene som kommer!
    Godt jobbet Kristine, du blir bare finere og finere du! 🙂

  12. avatarMaria Louise

    Jeg ser omtrent ut som du gjorde på det aller første bildet, fra da du var 18 år, kanskje med litt større lår og rumpe, både i form av fett og muskler. Jeg har så forferdelig lyst til å utvikle meg på samme måte, for du ser virkelig fantastisk ut nå! Når du ser tilbake på det nå, hvilke topp tre tips ville du gitt deg selv da du var 18 år? 🙂

  13. avatarHanna

    Omg du ser helt fantastisk ut! Du er en utrolig flott og ordentlig jente, og virkelig en enorm inspirasjon, for ikke å snakke om forbilde! Gøy å se at «hoftene» blir smalere jo lavere fettprosent en får, det er nemlig mitt «problemområde». Hva ligger fettprosenten på på bildene der du er mest trent? På forhånd tusen takk for svar!:)

  14. avatarKristin

    Kjære gode Kristine! Du er ei knakande flott og sprek dame, men viktigast av alt: Du er snill og varm tvers gjennom og eg gler meg til du kjem hit og så kan vi gasse oss med god mat,prat og latter og snoooooooop:):)

    Stor klem til ei fantastisk venninne!!!

  15. avatarKristine

    Tusen, tusen takk!

    @Fineliner: Jeg startet på klassisk ballett da jeg var 5-6 år, men etter 6 år gikk jeg over til jazzballett og fortsatte med det i 15 år. Jeg sluttet av litt forskjellige grunner, men mest av alt fordi det ble tiltak etter at jeg flyttet. Nå som jeg er nærmere Kolbotn så har jeg vurdert å starte igjen, men nå er det (for) mye annet som skjer – kanskje til våren 🙂

    @Maria Louise: Godt spørsmål!
    Jeg ville vel ha sagt;
    1. Rumpa og lårene dine er IKKE store, om 10 år sliter du faktisk med å trene dem større.
    2. Muskler kan ikke bli til fett om man slutter å trene, tren slik du ønsker.
    3. Rett opp ryggen din, frem med skuldrene – vet du ikke at det du anser som stygt er dine beste fordeler.
    Du er flott akkurat som du er jenta mi!

    @Hanna: Jeg aner ikke fettprosenten dessverre.. et sted mellom 15-17 kanskje.

    @Kristin: Det gleder jeg meg til og!! Stor klem

  16. avatarEva

    Veldig stor forskjell på rumpe, lår og hofter. Burde være motiverende for alle damer som tror de blir stramme av å trene kondis 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *