Brokkoligrateng og belgiske vafler

Hei dere!

Jeg hiver inn litt mattips og trening her før jeg tar kvelden, fra fredag og utover får jeg heldigvis litt bedre timeplan igjen – det vil si en som faktisk går opp.

Brokkkoligrateng

Karbonadedeig stekes med cummin, salt, pepper, kanel, chili, curry, paprika- og sennepspulver. Kok brokkoli og mos til en puré med litt kesam eller cc.

Legg ost på toppen og stek i ovnen på 200 grader i 10-12 min.

Belgiske vafler

Den eneste grunnen til å kalle dem for det er formen, de kan selvfølgelig ikke måles med de ekte i smak – men fortsatt gode, proteinrike vafler! 

Egg, kesam, stevia vanilje, (lyst) mandelmel, bakepro og kokosmel blandet sammen. Nytes med et dryss sukrinmelis, eller syltetøy og krem;

Dagens treningsøkt ble skvist inn litt halvhjertet, men det ble allikevel et par øvelser;
Strakmark
Liggende sidehev
Nedtrekk omvendt grep
En-arms hantelroing
Omvendt pecs
+ tøy og stretch


Superparet!
Hun går for en matchende tights og t-skjorte i lilla fra Röhnisch, han går for en naturlig look au natural.

Håper dere har det fint, og at dere både trener og spiser bra!

16 tanker om “Brokkoligrateng og belgiske vafler

  1. avatarVilde Sofie

    Belgisk vaffeljeeern? Me wants 😯 Jeg har aldri samakt en belgisk vaffel i mitt liv, men et slikt vaffeljern ønsker jeg meg så inderlig! Er jeg rar? 🙄

  2. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Vilde Sofie: Jeg må korrigere meg selv litt, de jeg liker best heter faktisk Liège vafler – de er ikke fullt ut firkantet og med de beste seige, sirupskantene og store sukkerklumper. Ah – du må bare smake en neste gang du er i Belgia 🙄 😀
    Jeg forstår deg godt jeg, de selger dessverre ikke det jernet lenger (fant det på flust.no).

    @Pauline Irene: Begge deler var kjempegodt 😉

  3. avatarIngrid

    Yummy,denne gratengen må prøves! Godt tips! Og armene dine er nydelig 🙂 Hvilken klasse skal du stille i forresten? Heier på deg;)

  4. avatarMichelle

    Det så spennende ut! Tror jeg må bli flinkere til å variere brokkolien min, er tydeligvis mange måter å bruke den på 😆 Vaflene så ikke feil ut de heller :mrgreen: hihi

  5. avatarFrøken Mat

    Hmm, har lurt på å skaffe meg belgisk vaffeljern i det siste, og etter disse bildene er det vel ikke tvil. Lørdagsprosjekt: skaffe belgisk vaffeljern 😀

  6. avatarVilde

    Åh, så mye god mat det var bilde av her da! 🙂 Den gratengen så superdigg ut!

    Også har jeg et lite spørsmål til deg.. Hvordan er det med disse bf konkurransene? Hvor lenge i forveien, før konkurranse, må man bestemme seg for å satse på å stille? Er det et helt år, et halvt år eller hvordan er det dere? 😀

    Ha en strålende fin torsdag!

  7. avatarMalene

    Så utrolig fin blogg du har 🙂 Er innom deg titt og ofte, men skjeldent jeg legger igjen en kommentar…

    Lurer på om du har noen bilde av deg selv før du begynte med kroppsbygging? 🙂
    Hadde vært spennende å se hvor mye man faktisk kan forandre kroppen om man bare står på og vil 😉

  8. avatarBolla

    Du har helt rett 😉 Nå som jeg endelig har fått den utfordringen jeg lenge har ønsket meg er jeg redd jeg ikke skal klare å stå i den. Det er det som kalles «flink pike-syndromet». Det er sikkert det samme som kicker inn hos deg når de mørke tankene rundt formen din dukker opp. «Flink pike» er egentlig bare en kombinasjon av konkurranseinnstinkt og lysten til å gjøre sitt beste gone bad. Hvis man lærer å kontrollere det, er det egentlig ganske positivt å være litt flink pike. Vi kommer iallefall dit vi vil i livet 😛

  9. avatarIngrid

    Eg synest bloggen din er så fin 🙂 Har tenkt det mange gonger, men måtte berre seia det no (når du kjem med det fantastiske pusekatt-biletet der! Awww!). Keep up the good work!

  10. avatarKristine

    Tusen takk – maten var helt nydelig! 😀

    @Ingrid: Det blir bodyfitness som tidligere 🙂

    @Vilde: Det kommer helt an på utgangspunktet ditt; hvordan du ser ut rent kroppslig, hvor mye muskelmasse du har fra før, hvor lenge du har trent osv. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *