Coming up for air

Det blir kanskje lite blogging frem mot neste helg, det må dessverre bare bli sånn.. Jeg får heller ikke svart på alle kommentarer og spørsmål, men jeg skal prøve å samle de og få gjort det senere. 

Dagens middagstips:
Osteburger

Bland karbonadedeig med ett egg og litt bakepro, samt rødløk. Formes til burgere (ok, her så de litt kræsja ut), krydre godt og stek med litt osteskiver på toppen mot slutten av steketiden. Ferdigkjøpt hamburgerbrød som bunn på hver av de.

Dagens dessert:
Søtt og syrlig

Skyr,bringebær og sjokolade


 .

Dagens litt av hvert:
Se hva jeg fant på iherb – rosa ørepropper, haha! Jeg bruker det hver kveld, sover altfor lett og våkner av alt.


Nytt mobildeksel fra Marc by Marc Jacobs, kjøpt på e-bay.

Og nye, solide grillspyd – ble så lei av at de i tre ble brent.
Kjøpt på flust.no av alle steder – trumfpoeng er smart!

Og til slutt et lite formbilde:

Jeg dro opp trusa slik konkurransebikinien faktisk skal sitte, jeg går ikke sånn til vanlig altså..

Nå skal jeg puste litt før jeg legger meg til lading et par timer.

En ny og spennende uke venter i morgen!

32 tanker om “Coming up for air

  1. avatarMichelle

    Yummi dessert da :mrgreen: Rosa ørepropper faktisk 😆 Forstår godt du kommer til å ha det travelt framover! Masse lykke til 😉

  2. avatarMarte

    Fyfader du er så utrolig pen! 🙂 Ikke bare har du utseende, men også herlige kokkekunster 😉 Stå på frem til konkurransen, blir helt supert 😀

  3. avatarVeronica

    Fina! :mrgreen: Har forresten funnet ut av hvorfor jeg har hatt så vondt i korsryggen min siden mars. Har visst liten skivePROLAPS 🙁 Heldigvis ikke veldig alvorlig enda, men kan jo bli det. Så fått beskjed om å trene, styrke opp og gå til kiropraktor for sjekk hver 3. eller 4. uke. Var egentlig det jeg trodde det var også. Både mor og mormor har jo hatt det og slitt med ryggen. Godt å få vite hva som »feiler» meg ihvertfall 🙂 Fant det forresten ut på MR av korsryggen. Håper din rygg er blitt litt bedre! ellers ville jeg anbefale å finne ut av hva det kan være snarest og ikke vente over 5 mnd som meg 😕 =P 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀

  4. avatarVilde Sofie

    Pust godt ut nå, Kristine. Det har alle godt av 🙂 Burgerne ser deilige ut, og ingenting slår bringebær og sjokolade (bortsett fra kanskje banan og sjokolade). Du stråler 😀

  5. avatarChassi

    Hei fine Kristine!

    Vi har et mål her om å prøve ti av middagene dine, hehe. Hva vil du anbefale? Utgangspunktet var vel å få en variasjon til tunfiskboksen, så listen ligger ganske lavt, men jeg har store forventninger altså. Det SER jo i alle fall sinnsykt godt ut alt i sammen!

    (Hyggelig å finne en tunfiskboks på siden din, for da har vi en sikker backupmiddag, – if all else fails.)

    Ha en nydelig dag!

  6. avatarDen lille østlendingen

    Hei! Jeg er Chassis lille østlending og jeg har LOVET å lage 10 Weber-middager i september og dersom hun er snill – ett par desserter og. 😳 Pizza SKAL jeg få til altså. Og moussaka –
    Hvilken ost bruker du? Lurer på om jeg bør kjøpe heftet og nå. OG kan jeg bruke vanlig Foodprosessor for å lage fluff? Puss och kram

  7. avatarKaren

    Hei! Er en stund siden jeg har vært på bloggen din nå, men ble veldig imponert over løpetidene dine, spesielt siden du ikke har løpt så mye tidligere(?)! Har jo sett litt av matinntaket du poster, men må spørre hvordan du klarer å løpe så bra uten noe særlig karbohydrater i kostholdet? Selv klarer jeg ikke å få en bra økt uten en frokost med f.eks havregrynsgrøt. Tom mage, eller egg/Skyr ol. på forhånd gir meg ikke energi nok til å få en bra økt. Spiser du mer fett (altså i retning lchf), eller har du fremdeles et lavt fettinntak og samtidig et lavt karboinntak?

  8. avatarBolla

    DET er jenta si det :mrgreen: Du er så fin så!!

    Du Kristine…. Bolla har fått jobb! kke bare har hun fått jobb, hun har blitt head huntet til en stilling som normalt sett er for «voksen» for en fersking som meg.

    Put that in your motivation pipe and smoke it 😎 😎 Moralen i denne visa er at det ordner seg for flinke, hardtarbeidende, dedikerte og snille jenter. Sånn som deg og meg 😛

    Jeg pimpet forresten opp ostekaka di (den med karamell) ved at jeg hadde litt blåbær og bringebær i ostekremen. Åhåhåhåhåååå! Så godt. Oppimping og oppimping fru blom- den er så god på egenhånd, men etter å ha spist den hver dag i en uke var det vel heller det at Bolla trengte litt variasjon.

    Ha en fantastisk uke! Du er flink, snill, motiverende, sterk og superrå!

    Klem

  9. avatarKristin

    Trur du lyte springe med meg ein dag kjære Kristine:) Og så heiar eg på deg på NM, men då må du love meg å kome på ein saftig og ekte pestopizza etterpå.!!!!

    Godklem

  10. avatarLene

    Tusen takk for en FANTASTISK blogg! Ramlet innom her for noen uker siden, og er en fast følger siden! 🙂 Du inspirerer, og veldig flink kokk!

  11. avatarBenedicte

    Jeg har et spørsmål om en av dine tidligere oppskrifter: Sunne fastelavensboller. Der skal man ha 50 g mandelmel og 30 g fiberfin. Jeg har mandelallergi, går det f.eks ann å bruke 50 g bakepro i stedet for mandelmelet? Og 30 g fiberfin? Det er veldig fint å kunne bytte ut kokosmelet innimellom! 🙂

  12. avatarLisbeth

    Så herlig, for en form det har blitt på deg!
    Masse lykke til fra en liten løpejente, du er råå 😎

  13. avatarKristine

    @Lone Norås: Tusen takk ♥

    @Michelle: Veldig (altfor) mye å gjøre nå, men det er spennende og 🙂 Takk for det!

    @Lovelyliller.com: De spydene er veldig tunge/kraftige så de kan nok bære mye mat, synes de var veldig flotte 🙂

    @christine: Burger er alltid digg, kræsja eller ikke 😀

    @tanya rosvold: Takk! 🙂

    @Marte: Aw, tusen takk ♥
    Står på som aldri før!

    @jeanette: Takk for det! Desserten var nydelig, er så godt med forskjellige smaker 🙂

    @Irene: Takk i like måte ♥

  14. avatarKristine

    @Veronica: Huff da, håper du kommer deg raskt! Stakkars..
    Jeg har tatt røntgen, så heldigvis ingen prolaps på meg – «kun» en låsning som kommer og går.

    @Vilde Sofie: Puuuust.. Det er lett å glemme faktisk, i hvert fall med magen.
    Banan og sjokolade ja, dobbelt søtt vil alltid vinne.

    @Kristine: Takk snille, og masse lykke til i Bali!! ♥

    @Line Margrethe: Tusen takk! 😀

    @Mary: Takk! Uææ, grugleder meg.. 🙂

    @Chassi: Oi, det kommer an på hva du/dere liker best av svin, kylling, karbonadedeig eller fisk.. men et must er svinewok med banan og curry, og moussaka eller rotmosgrateng selvfølgelig.
    Tunfiskrøre er en vinner ved failure og/eller latskap :mrgreen:

    @Den lille østlendingen: Oi, spennende! Håper dette skal dokumenteres grundig?
    Jeg bruker som regel vita hjertego og parmesan, en salig blanding.
    Fluff lager jeg stort sett alltid med el-visp, tror prosessor vil gå dårlig..
    Puss och kram

  15. avatarKristine

    @Ann Helen: Takk 😳 😛

    @Karen: Det kan jeg egentlig ikke svare deg på, vet bare at det fungerer veldig bra for min del 😀 Jeg har de beste treningsøktene mine på fastende mage.
    Jeg spiser litt av hvert hver dag, altså ingen spesiell retning eller lchf. Den ene dagen spiser jeg mindre karbo, mens dagen etter blir det mer (stort sett i helgene). Proteinmengden prøver jeg å holde høy hver dag.

    @Bolla: *puffer på motivasjonspipa*
    Oi – gratulerer så mye! Jeg kjenner at jeg nesten ble litt stolt av deg nå 😀 Men er du sånn som jeg var, litt redd for å plutselig sitte i en «voksen» stilling og bli oppdaget at man ikke kan så mye som man burde? 😆
    Neida, dette kommer til å gå strålende – det er jeg sikker på. That’s how we good girls roll. Klem

    @Frøken Mat: Ja, ikke sant? Jeg har til og med sovet litt bedre med dem :mrgreen:

    @Kristin: Ja! Nå hadde jeg faktisk turt det, haha.
    Jeg er definitivt med på pestopizza, nam!
    Stor klem

    @Anne-Line: Bare hyggelig! 😀

    @Lene: Åh – tusen takk!!

    @Hænni: De små der!? :mrgreen: Strakmark og lårcurl baby.

    @Benedicte: Ja, men da blir det nok veldig tørt. Tror en 50/50-løsning med bakepro og kokosmel er best 🙂

    @Ingrid: Takk! Haha, lille stumpen 😳

    @Lisbeth: Tusen takk lille, søte løpejenta. Hadde ikke du blogg forresten?

  16. avatarSynne

    Det sies at kun 15-20 av tagatosen blir tatt opp som energi i tarmen. vil det si at av de 45 gram tagatose sjokoladen består, vil bare 15-20 gram telle som energi eller karbohydrater for kroppen vår?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *