Duracellkaninen her

Jeg skal ikke klage, bare konstatere at jeg løper rundt som en forskremt kanin.
Det er jo fint å ha så mye å gjøre at man ikke vet hvor man skal starte, og det man vanligvis kjenner inn og ut blir plutselig helt gresk. Pust med magen, fokusér og ta en ting av gangen.
Selv en vei på tusen mil starter med ett skritt! Og denne veien har jeg dessuten hatt lyst til å gå lenge.

Dagens aktivitet:

Joggetur:
Avstand: 10 km
Tid: 52,55 min

Gåtur i sola:
Avstand: 7,8 km
Tid: 80 min

Styrke på skuldre:

Skulderpress
Liggende sidehev
Sittende sidehev+fronthev og ned
Militærpress
Omvendt pecs
Cable pullover
+ litt tøy og stretch

Etter dette slo duracellkaninen inn og jeg fikk fikset et par hundre ting føltes det som. Det som er trist er at jeg ikke rakk poseringstrening med jentene på Team Gympartner :sad:
Håper dere hadde det fint, og at jeg får sett dere en siste gang før konkurranse!
.
Dagens middagstips:
Spaghetti og kjøttsaus

Med fersk basilikum og parmesan over

Og selvfølgelig dessert;
Sjokolade- og mandelcrunch

Skyr blandet med sukkerfri sjokolade, kamut puffs og mandelcrunch

.

Det jeg synes var litt søtt på forrige innlegg var at dere – til tross for at jeg prøvde å fremstå som litt mindre råsa – fokuserte på buksa jeg hadde på :mrgreen: (Skolissene er for øvrig røde..)

Det er denne, er den ikke fin?


For øvrig en veldig komfortabel trenings-BH fra Craft, finnes i både svart og hvit. NB! De er ganske små i str.

Nå må kaninen løpe videre – ha en fin kveld!

25 tanker om “Duracellkaninen her

  1. avatarLine Margrethe

    DIGGER bloggen din!! 🙂 Du er helt herlig, og en stoor inspo for meg :)) Har lest bloggen din ett halvt år nå, men det er første gang jeg kommenterer..shame on me..

    Gleder meg til å følge deg videre mot konkuransen, trening, mat, kjærlighet og alt du måtte ta deg til 😉
    LYKKE TIL!!

    Absolutt digggggger dine rååsa klær også 😉 heelt rå denne buksa!! MeWaaant!

    Lørdagsklemmer:)

  2. avatarFineliner

    Så sporty du er, hehe! Du ser kjempene flott ut! Dumt spm, men må man ned i en bestemt lav fettprosent for å kunne stille? Har du godt ned mye de siste månedene? GOD HELG:-D

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Jeanette: Takk! Nesten så jeg begynner å like det :mrgreen:
    Håper du får en fin helg videre!

    @Amalie Ve: Jaa 😀 Den er superdigg!

    @Lovelyliller.com: Jo takk for det! 😀

    @Line Margrethe: Åh takk!! Hyggelig med kommentar, og bedre sent enn aldri – i hvert fall en så fin en 😀
    Ha en nydelig kveld videre, klem

    @Fineliner: Takk takk 😀
    Ja, fett% må ganske langt ned – og det er en tøff prosess. Jeg har gått ned ca 5 kg de siste to månedene.
    God helg til deg og!

  4. avatarHanne

    Hva slags spennende «helt greske» saker er det du holder på med da? :mrgreen:
    Jeg prøvde den buksa i dag, men du ser hakket bedre ut i den enn meg, kremt. Trenger mer rumpe!!

  5. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Hanne: Tipper jeg kan rope det ut om en måneds tid 😀
    Jeg vil også ha mer rumpe! Tipper du så bra ut i den jeg Hanne 😎

    @Camilla: Takk 🙂 Str S

  6. avatarLill Adriana

    Er det tilfeldig at Duracellkaninen er råsa også? 🙂
    Jeg ville bestille buksen, og merkelig nok er de utsolgt av S i rosa.. 😐

    Duracell nå, også kan du være Slow Lorry etterpå 😉
    Hold batteriene i litt til nå.. <3

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Lill Adriana: Helt tilfeldig! 😆
    Nei, de skal ha den inne? De var utsolgt frem til 27.aug bare. Du må skaffe deg den så vi kan være like på hyttetur!
    Det skal jeg, lader de i natt også er det på’n igjen i morgen 🙂

  8. avatarSofie

    Hei:-)

    Må først få takke for en kjempefin og inspirerende blogg. Jeg er egentlig ikke noen stor bloggleser, men det var før jeg oppdaget bloggen din i en mildt sagt lite kreativ matperiode. Du er virkelig flink på kjøkkenet, og du har inspirert meg til å begynne noe jeg aldri har gjort før- å bake! Tenk at noe kan være godt og sundt, og enkelt å lage samtidig;)

    Siden jeg er student, med det vanlige litt beskjedne budsjettet, så lurte jeg på om du kanskje kunne laget et «student»-innlegg en gang? For eksempel med forslag til enkle men næringsrike lunsjer å ha med til en lang dag på skolen, og litt billigere sunn mat. Endel av oppskriftene jeg har prøvd meg på har jo krevet et visst arbeid og at man har endel kjøkkenapparater tilgjengelig. Dette er jo bare en idé, selv om jeg egentlig ikke synes man kan be om mer fra en så flott blogg:)

    Ha en fin dag videre, jeg gleder meg til masse fin inspirasjon framover:)

  9. avatarMichelle

    Er deilig å ha mye på agendaen om man kan krysse av alt når dagen er omme, da føler man seg så produktiv 😛 Håper du fikk gjort alt du skulle! 😉 Når er det du skal stille? når er konkurransen? Usikker på om du har nevnt tid 🙂 Blir kjempe spennende! Jeg heier på deg :mrgreen:
    Ha en fin søndag videre frøken råååsa <3

  10. avatarTina

    Hei Kristine!
    Jeg lurer på en ting.. Hvordan lager man pisket krem på sunnest mulig måte? 🙂
    Håper du svarer. 🙂

    Tina

  11. avatarOda

    Hei Kristine! Vil først bare si at jeg er innom bloggen din hver dag og får kjempemasse gode tips til både trening og kosthold. Det har vært en lang periode nå hvor begge disse dessverre har blitt nedprioritert til fordel for skole og arbeid. Jeg lurte på om du kunne skrive (eller har skrevet?) et innlegg for oss som vil begynne på scratch igjen med maten og treningen. Forslag til treningsprogram med forklaring (evt video) av hvordan øvelsene utføres (er feks ikke alle som vet hva en Arnold-press er :p) RIKTIG. Og hva som er viktig å huske på med tanke på antall sett, antall rep, tyngde, hvor mange muskelgrupper per økt osv. Når det gjelder maten hadde jeg satt pris på noen tips til hvordan man enkelt kan gjøre noen grep for å få maten sunnere uten å nødvendigvis legge inn en bestilling på flere tusen kr på iHerb. Og hva slags matvarer du ser på som nødvendig å ha i skapet om man skal kunne følge de fleste oppskriftene du legger ut her på bloggen. Ellers vil jeg si at jeg syns du er et meget sunt forbilde som fokuserer på riktig kosthold og inntak av matvarer, framfor alskens kosttilskudd og sponsorprodukter som mange av de andre fitnessbloggerne gjør. Keep up the good work!! 🙂 Mvh Oda

  12. avatarGunnhild

    Hei! Jeg må bare si jeg er mektig imponert av alt du får til!!! Virkelig en inspirasjon…
    Jeg forsøker å legge om kostholdet, eller å få kontroll på det, kan man vel heller si… Lurte på om du har noen generele tips? Jeg vil gjerne ned i vekt, og da fettprosent…. Har akkurat kommet i gang med tunge styrkeøkter igjen, og går som en kråke.. Apetitten er desverre litt ute og kjøre, og føler meg konstat sulten!

    Har også vurdert legge om til periodisk faste, men det passer litt dårlig i den perioden jeg er i nå, men lange labdager (der man ikke kan spise fra 10 – 16)… Klart, man få som oftest presset inn en lunsj på 15-20 min, men er litt usikker på hvordan kroppen vil reagere de første dagene, og om jeg kommer til å greie gjennomføre lab på tom mage!
    Sånn, dette ble langt….

    Gleder meg til å følge deg videre, og ikke minst på vei på scenen!
    LYKKE TIL 😀

  13. avatarVegard

    Kristine, hvorfor så djevelsk mye kardio? 10 km løpeturer??? Er ikke dette oppskriften på å miste muskelmasse? Trodde lite kardio + vekter + mat = success?

    Forvirret jeg nå.

  14. avatarKristine

    @Sofie: Om du skal investere i en smart og billig kjøkkendings så kan jeg anbefale stavmikser – de finner du billig på biltema eller clas ohlson 🙂 Da kan du mose deg frem til fiskekaker, burgere, grønnsaksburger, grønnsaksmoser, supper, sorbet osv.
    Billige proteinkilder finner du her:
    http://fitnessbloggen.no/pristest-proteiner/

    Ellers pleier jeg å anbefale både first price sine produkter, samt http://www.iherb.com – billig bakeprodukter!

    @Michelle: Tusen takk, holder på med dette stresset frem til helgen igjen.. puh.
    NM er 6.okt 🙂

    @christine: Ja, men det kan faktisk bli for mye av det gode kjenner jeg 😀

    @Tina: Sunn – mener du da minst mulig fett? Tror det er soyakrem, ellers må man nok opp i kategori fløte for å få krem.

    @Oda: Jeg har skrevet veldig mange artikler om dette, men oppsummerer alltid med at man må gjøre det som passer en best. Altså, det spiller ikke noe rolle om du tar 6 eller 8 repetisjoner så lenge du får kontakt, trener tungt og får fremgang. Hva de forskjellige øvelsene heter eller ser ut finner du ganske lett på google.no (jeg kan ikke legge ut alle her, det er maaange forskjellige øvelser) 🙂
    Om du er i tvil om hvordan de utføres ville jeg først ha tenkt over hvilken muskelgruppe den faktisk er ment til, altså hvor skal man faktisk kjenne det – eventuelt spørre noen på gymmet om å vise deg.

    Mine må-ha-matvarer:
    Karbonadedeig
    Hakkede tomater
    Poteter
    Masse krydder – all slags!
    Hvitløk
    Mager kesam
    Skyr
    Kylling eller svin innimellom
    Laks
    Grønnsaker (spesielt spinat, brokkoli og tomat)
    Ost
    Parmesan
    Spaghetti
    EGG
    Frukt og bær

    Proteinpulver er dyrt som en engangssum, men den er billig i lengden fordi den er så drøy. Bakevarer er faktisk billig på iherb.com – yacon, kokosmel og stevia kommer man langt med.

    @Malene: Ja 😀

    @Gunnhild: Takk!!
    Mitt tips er rett og slett å lage maten din fra bunnen av. Hjemmelaget hamburger av karbonadedeig, dressing av kesam og fyll på tallerken med grønnsaker. Et lite søk her på bloggen og du har uendelig mange sunne middager og desserter – så jeg skal ikke begynne å liste de opp her 😀
    Det som ofte stanser vektnedgang er utskeielser i helgene, så hold søtt og alkohol i moderate mengder – man kan faktisk også ha en uke uten noe som helst.
    Periodisk faste er fint for de det allerede passer for, det er i mine øyne ikke noe vits i å tilpasse seg etter det – så er du usikker så lat du være, det skal være en naturlig måte å spise på.
    Tusen takk!^^

    @Vegard: Jeg jogger fordi jeg vil, rett og slett. Og et par slike runder i uka går helt fint, jeg har energien og lysten til det enda – heldigvis.
    Det er mange såkalte oppskrifter til en bodyfitnesskropp, og jeg tror ikke jeg har fulgt noen av de.

  15. avatarVegard

    Okei. Men for vanlig trente som er på diett er det vel kanskje lurt å begrense 10km til 1 ggr per uke, ellers kun rask gange? Gitt kaloriunderskudd og 3 styrkeøkter per uke (Leangains RPT training)?

  16. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Vegard: Jeg tror det handler mye om to ting:
    Genetiske forutsetninger – har du ikke genene ‘på din side’ og har jobbet deg opp en god del muskelmasse de siste årene så kan det være lurt å tenke seg ekstra godt om før man kjører mye kardio på kcalunderskudd, men det er ikke dermed sagt at man ikke skal/kan.
    Prøv selv før du tror på noe – mange lar være å spise eller trene på en bestemt måte takket være alle de såkalte reglene som noen har laget til alle. Det er ikke mange som jogger og styrketrener samtidig fordi ‘det er jo motsetninger og vil ødelegge for hverandre’, men jeg ville teste det ut nå (fortsatt på fastende mage) og etter to måneder har det gått veldig fint.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *