Har du lyst har du lov

I dag hadde jeg lyst på en såkalt oppkarbing.. jeg liker egentlig ikke å kalle det for det, for da høres det ut som om jeg aldri spiser det ellers.
Jeg hadde lyst til å fylle opp lagrene mine! Ja, det høres bedre ut.

Først en kort treningsøkt;
Ett-bens strakmark
Hantelroing
Bulgarske utfall
Facepulls
+ 30 min rask gange

Og hittil har maten bestått av:
2 pakker med lomper (det er jo faktisk en halvkilo) + 1 stort rundstykke med;
brunost
philadelphia melkesjokolade
syltetøy

Det blir i tillegg en vanlig middag, et par rundstykker til, og en pose med godt og blandet – eller noe i den duren.

Om dette er så veldig nødvendig når jeg klager over at jeg ligger litt etter skjema kan man jo spørre seg, men fra fredag og utover blir en av de travleste ukene i hele mitt liv tror jeg – det er knapt så jeg rekker å spise og sove, så dette er nok helt på sin plass. Hvem, hva, hvor kommer jeg selvfølgelig til å rope ut høyt med en gang jeg kan.

Uansett – i stedet for å dokumentere dette kan jeg heller gi dere et par nyttigere mattips;

Ost- og skinkeomelett

4 egg pisket med litt vann, deretter tilsatt kalkunskinke, lett-ost, salt, pepper og gressløk.

Bringebærgélé

Laget av gelatin og fun-light – med andre ord så velger du smaken helt selv!

Her er en jeg lagde med 3 forskjellige smaker;

Ha en fortsatt fin onsdag!

25 tanker om “Har du lyst har du lov

  1. avatarMaja Nordic

    Hver av oss har noen dagene som det – når man føler at må ha litt ‘oppkarbing’ 😉 Jeg har denne følelsen når er jeg syk + kroppen min treneger mer energi til å friske seg 😛
    Lykke til med travle dager!
    Klem!

  2. avatarkarina hafnor

    Å oppkarbe. For eit utruleg fint verb!
    Kor ofte gjer du det?

    Eg fekk forresten smaken på speltlomper for fyrste gong i sumar. Me har ikkje særskild til lomper på vestlandet, der går det mest i pølsebrød. Åh, kor godt det var saman med banan og nøttesmør. Kor farleg godt det var!

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @lars: Skyr blandet med litt stevia vanilje og sukrinmelis 🙂
    En av de små skyrene som allerede er søte passer også godt til.

    @Fineliner: Det føles i hvert fall veldig godt og riktig nå, blir helt trøtt og salig her jeg sitter 😀 Blir nok en treningsøkt full av ekstra energi i morgen!

    @Maja Nordic: Man får lytte til kroppen sin, når den virkelig vil ha litt ekstra så er det vår jobb å gi den det 😉
    Tusen takk! Ha en fortsatt fin dag, klem

    @karina hafnor: Ja, ikke sant! 😆
    Jeg har ikke noe fast opplegg, spiser vel litt mer karbohydrater 1-2 ganger i uka – men ikke som i dag, da går det mer i grønt, frukt, potet, pasta osv.
    Lomper er fantastisk godt, og man kan ha på ALT!

  4. avatarMichelle

    Spennende Kristine!! Gleder eg til å høre :mrgreen: ja, har man lyst så har man lov! 😉 For en mage du har, skikkelig motiverende 😛

  5. avatarLinn

    Hvor mye gelatin bruker du pr liter/ halv liter?
    😉 😉

    Lykke til de neste 5 ukene, du ser helt rå flott ut<3

  6. avatarKatten

    Herlig!

    Hvor mange kalorier ligger du på på diett?
    Og hvordan er energiprosentfordelingen?

    bare nysjerrig!

  7. avatarThea

    Hei 🙂 må bare spørre. Jeg trener mye styrketrening og har ikke mye fett på kroppen. Men hvis jeg har oppkarbingsdag så får jeg ikke noen blodårer som plotter frem. Er det fordi jeg har for høy fettprosent?

  8. avatarKristin

    Så flott mage! 🙂 Masse blodårer som titter frem der. Du har lagt ned en utrolig innsats med trening og kosthold 🙂

  9. avatarHilde

    ohooi,for en fin mage:D
    Maten du lager er fantastisk!! Men lurte litt på va du liker å drikke!? Tea? Kaffe? Kakao? Alkohol? Brus?osv..kanskje du kunna hatt et innlegg om det,ellerno’? 😀 noen tips til gode drikker for å varme en kropp mot kaldere tider 😉 hvis du har:)

  10. avatarOda

    Guud du er så flott Kristine 😆 Misunnelig på den magen din, altså! Min er en dvasken bolle 😥 , men så trener jeg ikke så hardt som deg da! Lykke til!

  11. avatarKristine

    @Michelle: Gleder meg til å fortelle dere 🙂
    Tusen takk!

    @Linn: Jeg bare følger det som står på gelatinpakken – mener at det er 10 plater per liter, så 5 per halvliter. Husk å lage saften ekstra sterk!
    Tusen, tusen takk!

    @Katten: Det aner jeg ikke, hverken teller eller veier! Jeg varierer hva jeg spiser hver eneste dag, men passer på at jeg ligger i et underskudd (med et ca overblikk i hodet).

    @Ekaterina: Det var meget godt! Jeg spiser fortsatt som vanlig ja, første måltid er etter trening.

    @Lovelyliller.com: Jaa, jeg var helt varm i natt og kjenner at det skal bli godt å få svettet ut litt senere i dag 😀

    @Ida T: Heia, heia! :mrgreen: Takk!!

    @Thea: Dette med fettprosent og synlige blodårer varierer veldig fra person til person, alt ettersom hvor man lagrer fett, gener osv.
    Noen har det synligere på armene, noen på magen, andre på bena.. noen ikke i det hele tatt 🙂

    @Irene: Takk!!

    @Ellen: Tusen takk 🙂

    @Kristin: Jeg jobber veldig hardt nå, til tross for at jeg prøver å legge opp alt etter livet og ikke omvendt 🙂

    @Lise: Takk for det! 🙂

    @Hilde: Hei! Jeg drikker stort sett kaffe, vann og fun-light saft – i den rekkefølgen 😀
    Pleier ofte å bytte ut kaffe på jobb med te når høst og vinter kommer, synes det smaker så godt da.
    (Alkohol aldri/sjeldent, brus enkelte ganger i helgene).

    @Oda: Nå er det jo konkurranse rett rundt hjørnet, derfor ser den ut som den gjør nå – er jo ikke sånn hele tiden. Men klart, man får ofte igjen for den jobben man legger i – også er det opptil hver enkelt å bestemme hvor viktig det er i livet sitt 🙂
    Takk!!

    @christine: TUSEN takk! ♥ 😳

  12. avatarHanne

    Det er nesten så man kan spille musikk på de blodårene der 😯 😀
    Jeg synes det høres svært fornuftig ut å fylle opp lagrene før en travel uke, både for kroppen og sinnet sin skyld. Du har ikke så dårlig tid at en (fornuftig!) oppkarbingsdag er det som avgjør utfallet. Gleder meg til å høre hva du har å fortelle, you’re such a tease 😆

  13. avatarKristine

    @Hanne: Det skal jeg ha, men mageruter har jeg ikke uansett hvor «liten» jeg blir! :mrgreen:
    Det var velbehøvd, gleder meg til å gi litt ekstra trykk på trening i dag 😈

    Jeg vil fortelle NÅ! 😆

  14. avatarThea

    Okei 🙂 tusen takk for svar. Du er så flink til å svare leserne dine, det må jeg bare si!

    Ønsker deg en fin torsdag 🙂

  15. avatarLene-Marie

    Du er virkelig en stor ispirasjon for meg! Er så godt å se at man ikke på død og liv MÅ spise ensformig og kjedelig når en er på konkurransediett! 🙂
    Gleder meg til det er min tur jeg nå 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *