To fluer i ett svett smekk!

Jeg fikk nemlig to nye PB i dag, på samme tur!

Startet dagen med en joggetur uten mål og mening egentlig, visste ikke helt om jeg skulle prøve å løpe litt fortere eller lengre enn sist – eller bare «kose» meg.

Etter å ha jogget ned til stranda så bestemte jeg meg først for å ta noen runder for å se hvordan kropp og pust reagerte, og da det gikk veldig fint ble det til at jeg jogget raskt til jeg oppnådde en mil – istedet for å tenke på at det skulle passe med at jeg var i nærheten av hjemme.


Gammel rekord fra forrige lørdag: 52,08 min

Det ble noen sekunders pause og et lite gledeshyl før jeg fortsatte – jeg måtte jo komme meg hjem, men det gikk ikke fort kan jeg love.

Det var uansett da PB nr 2 ble oppnådd, jeg jogget nemlig litt over 5 km til for å komme hjem – så nå har jeg jogget min lengste strekning hittil.

Totalt i dag:
Avstand: 15,1 km
Tid brukt: 1 time 18 min

Fikk også hentet noen pakker i dag, vår alles kjære iherb;

Sukkerfrie sukkertøy, deo, balsam og en ny flaske med yaconsirup

Deretter var det tid for en styrkeøkt;

Nedtrekk
Liggende sidehev
Ett-bens strakmark
Benspark
Omvendt pecs
En-arms kabelro
Pecs i maskin

Ryggen holdt fint!

Må bare vise dere den fine toppen min fra Better Bodies;

Blir aldri lei av rosa – dere er vel ikke det? Her finner du den.

Og nå går turen til la familia der jeg skal kokkelere moussaka;
Ha en fortsatt fin lørdag!

22 tanker om “To fluer i ett svett smekk!

  1. avatarKristin

    Gratulerer så masse med 2 ganger PB! 🙂 Det er intet mindre enn imponerende hvordan du klarer å kombinere tung styrketrening med de superbra løpeøktene 🙂

    Ha en fin lørdag og helg videre!

  2. avatarHanne

    Du er tydeligvis bygd for trening, du 😀 knallbra jobbet!
    (jeg er i grunnen ganske misunnelig også, kremt)
    Den toppen står på ønskelisten min allerede, rålekker 😀

  3. avatarchristine

    Du altså… det er kjempebra:) Du må ha skikkelig god løpsøkonomi:):) God helg til deg! Ps: karameliisert eple fra forige innleg..driiiitgodt!:)

  4. avatar*T*

    Hei søte deg.. Digger, digger deg! for tiden er du mitt forbilde nr 1!!! Leser bloggen din hver dag og prøver masse av oppskriftene dine. Bountykuler er blitt laget 3 ganger på 1 uke 😉 Og i kveld blir det moussaka 🙂 Nam nam, gleder oss 😉 Kos deg med familien og moussaka 🙂 Klemmer fra bergen

  5. avatarHeidi

    Moro med framgang 😉 Har du noen gode tips til meg og beintreningen min? Jeg har utrolig stor muskelforskjell i beina mine, hvorfor vet jeg ikke… Litt rar kanskje 🙄 Anyway.. Skal jeg kutte ut å trene det ene beinet en stund? Jeg har omtrent 4 cm forskjell rundt beina, og er MYE sterkere i det ene beinet. Er derfor veldig vanskelig å få kjørt knebøy o.l… Blir litt frustrert 👿 Setter stor pris på om du kunne kommet med noen tips! Du er jo superwomen 😉

  6. avatarGuro Eriksen

    Så flink du er! Et ordentlig naturtalent jo. I dag løp jeg 16km på 1t 28min, og jeg har liksom løpt leenge(…) Misunner deg det talentet altså, du får jo til det allermeste du 😉

  7. avatarKristine

    @Kristin: Tusen takk!
    Veldig godt å vite at selv muskuløse, hjertesyke kan løpe fra seg litt 😆
    Håper du hadde en fin helg!

    @Hanne: Takk – må passe på å trene når man kan og gidder!
    Du hadde elsket den toppen 😉

    @Cecilie Lykke: Takk takk! 🙂

    @christine: Ja, kanskje det! Jeg bare setter det på kontoen for stahet jeg da.. 😀
    Jaa.. tror jeg skal bake litt karamelleple i dag og gitt!

    @Lovelyliller.com: Håper du fikk masse godsaker! 🙂

    @Katrine: Takk for det! 😳

    @Tone: Takk, var litt stolt da jeg kom hjem 😀

    @*T*: Hei! Tuusen takk! Håper du hadde en bra helg, og at moussakaen falt i smak – det spiste vi og! Klem

    @Fineliner: Takk Camilla! Jeg bruker RunKeeper 😀

    @Maren: Det vet jeg ikke dessverre, står ikke 🙂

    @Victoria: Tvilsomt.. men takk for at du har troen! :mrgreen:

    @Mia: Takk! Ja, virkelig moro – man får liksom målt det på en helt annen måte enn styrke (som jeg for øvrig ikke har brydd med noe særlig om ang. PB).

    @Malin: 😎
    Nei, men jeg vil! Sier ifra når jeg har lært meg det.

    @Anniken Aronsen: Tuusen takk!!

    @Thea: Takk!
    RunKeeper 🙂

    @Heidi: Jeg er også litt sterkere på den ene siden pga flere år med dansing. Tror det er viktig å ikke fokusere så altfor mye på det, men heller kjøre som vanlig i knebøy og mark. Du kan alltids, i tilleggsøvelsene, kjøre ettbens. Som f.eks ett-bens benspark og ett-bens benpress, og kjøre noe tyngre på det ‘svake’ benet.
    🙂

    @Guro Eriksen: Tusen takk!
    Jeg synes det du løp er meget bra jeg! Jeg har jo disse skippertakene, gud vet når neste 15 km blir liksom 😀

  8. avatarJay

    Nom nom, tror kanskje det blir moussaka i kveld! Endog i gresk variant, ettersom jeg er på kreta nå 😉 Gratulerer med ny pb by the way!! Knall bra jobbet :p

  9. avatarSilje Storheim

    Jeg har kjøpt mitt første rosa plagg… Kan det være fordi jeg har blitt påvirket av deg og bloggen din? Jeg vet ikke…
    MEN! Hva heter jogge-app’en din?

  10. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Jay: Åh det hørtes helt fantastisk ut! Kos deg videre på Kreta, heldiggris! 😀

    @Jeanette: Jeg vet, elsker den!

    @Silje Storheim: Haha, nå ble jeg nesten litt stolt – alle burde eie minst ett rosa plagg! :mrgreen:
    RunKeeper!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *