Dagens trening, mat- og iherbtips

Da fikk jeg endelig gjennomført ukas første styrkeøkt!

Valget falt på overkropp i dag;

Arnoldpress
Nedtrekk omvendt grep
En-arms kabelro
Skulderpress
Facepulls
Omvendt pecs
+ uttøying

Jogging på mølla;
Avstand: 8 km
Tid: 43 min


Kul svetteeffekt? Toppen er egentlig bare én farge, og du finner den her

Jeg vurderte å jogge ute, litt regn er jo perfekt joggevær som dere vet, men det både tordnet og lynte så da var det uaktuelt.. noe må man jo være litt redd for.

Jeg har vist dere pizzaomelett før, her er den igjen;

Pisk sammen egg og stek de som bunn i panne først, altså en veldig tynn omelett. Skru ovnen på 220 grader.

Smør omeletten med litt ketchup og eventuell tomatpuré, ha på valgfri topping – jeg valgte en versjon med kalkunbacon i dag. Du kan også ha over skinke, tunfisk eller grønnsaker.
Ost og krydder over til slutt og sett deretter hele pannen inn i ovnen i 12-15 min.


Smaker godt med salt mat etter trening synes jeg!

Helt til slutt har jeg et lite iherb-tips. Både for å fylle opp handlekurven helt, man vil jo ha med det man kan innen vektgrensen – må få valuta for frakten vet dere! Og som pleie for såre løpeføtter;

Myke sokker! Disse er ultratynne, sitter med de på nå og det føles ikke i det hele tatt.

30 tanker om “Dagens trening, mat- og iherbtips

  1. avatarBeaG

    Den toppen har jeg også. Love it. Men jeg har ennå til gode å få den så svett! Må få opp intensiteten på treningsøktene mine skjønner jeg! 🙂

  2. avatarKatrine

    Hei!
    Et dumt spørsmål, men hva gjør du når du bestiller «miracle noodles» ifra Iherb? Eller bestiller du dette fra et annet sted? Pleier å bestille rundt 50 stk av gangen, og det blir så ekstremt dyrt med frakten ;p

  3. avatarKristin

    Pizzaomelett var en fantastisk god ide:-) Skal så prøves ut!
    Men et lite spørsmål, setter du hele stekepanna inn i ovnen? Eller har du en stekepanne med avtagbart håndtak? Hvis man ikke har det, vil du påstå at det er en umulig oppgave å få den tynne omeletten over på et stekepapir eller noe lignende?

    Hehe det ble litt mer enn ett spørsmål:)

  4. avatarninakne

    Du har så mange gode tips, Kristine 😀
    Jeg var i Sverige i helga, lette etter kalkunbacon, men fant det ikke 🙁 Hvilken butikk handler du på? Og ligger det sammen med vanlig bacon, ferskt eller fryst?

  5. avatarSilje

    Når jeg forsøker å bestille fra iherb står det at international airmail er «unavailable», er det slutt på billig frakt for godt? Hilsen tompengepung 😳 😳

  6. avatarOda

    Når jeg kun bestiller go lean frokostblanding, så blir det jo over vekta for frakt.. skjønner ikke hvordan det er så mange som kjøper så mye hver gang da :/

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @BeaG: Jeg blir alltid dritsvett, det er visst veldig forskjellig fra menneske til menneske og sier kun noe om hvor flink kroppen er til å avkjøle seg – ikke hvor «bra» man trener 🙂 Når det er sagt synes jeg faktisk det er godt å svette ut litt 😉

    @Katrine: 50?? 😯 Det er ikke så ofte jeg kjøper det, men bestiller 2 stk og fyller på med lettere varer slik at frakten fortsatt holder seg på $6 🙂

    @Kristin: Jeg setter hele inn i ovnen ja, kun fordi jeg synes det er enklere 🙂 Du kan godt velte ut omeletten på bakepapir og gjøre det på den måten.

    @ninakne: Hyggelig at du liker de! 😀
    Det er ikke frysevare nei, ligger i hyllen ved siden av det frosne baconet (på maximat).

    @Silje: Nei, da har du nok fylt opp kurven med for tunge varer – grensen på billigste frakt er 1,8 kg.
    Bestill heller flere pakker 🙂

    @Oda: Hvor mange frokostblandinger har du egentlig i kurven din da? 😀 Tror man fint kan kjøpe 3-4 stk med billig frakt. Grunnen til at mange bestiller så mye er fordi de deler det opp i flere pakker, fyller opp med andre ting som ikke veier like mye.

    @Mariann: Smøre føttene med en god krem og ta på de = luksus for trøtte føtter. Ja, viktig å fylle opp kvota! :mrgreen:

  8. avatarOda

    Jeg legger kun en pakke i handlekurven..:p Det blir mer enn det som står i parantes liksom. Som om den veier litt mer og at jeg må betale ekstra pga det. Eller er det bare meg som ikke skjønner så mye ? Hehe

  9. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Oda: Hm, jeg er ikke helt med.. Om det blir $6 mer enn i parantesen så er det fordi det er frakten 🙂 Man fyller gjerne opp handlekurven til rundt $30-$32 (under 200 kr) for da slipper man unna toll og mva – frakten er fortsatt den samme.

    @Silje Storheim: Jeg begynner å svette etter bare et par minutter 😀 Så lenge du gir det du klarer så betyr ikke svetting så mye.. vi er veldig forskjellige der!

  10. avatarElaine

    Jeg vil løpe!!! Haha. Krysser fingrene for at jeg kan få lov igjen veldig snart. 😀

    Tror jeg skal teste den vrien på omeletten i morgen! Kalkunbaconet befinner seg allerede i huset, så det passer jo perfekt.

    Kos deg resten av kvelden <3

  11. avatarvilde

    Heihei!
    Jeg vil bare si at jeg synes du har en veldig fin blogg, med masse gode oppskrifter og det som er!
    Jeg slet mye med spising og kropp ett par år, men er nå helt frisk. Nå er jeg kommet dit at jeg vil ha en sunn kropp med litt muskler og et balansert kosthold! Synes bloggen din er veldig til hjelp akkurat der! Stå på videre, synes du er super flink! 🙂
    klem

  12. avatarAstrid

    Hei 🙂
    Tenkte jeg skulle høre med deg, jeg har trent styrke siden feb. og kjørt fullkroppsprog. tre dager i uka + kondis ca tre ganger i uka. Men har hørt om splitt prog. og lurer på om det er noe for meg? Vil gjerne bygge muskler og er bitt av basillen 😉 Har du noen tips i såfall hvordan jeg skal sette det opp? Skal til veileder i ettermiddag 🙂
    Mvh
    Astrid

  13. avatarHanne

    Iherb er skummelt, da butikken frister til mange «unødvendige» kjøp; Jeg fikk med en prøveflaske på flytende L-Carnitin sist, og den smakte så digg at jeg nå vurderer å kjøpe tilskuddet bare for smakens skyld 🙄 😆

    Gleeeeeder meg til å se bildene. Moro at det ble i Drammen + Holmsbu 😀

  14. avatarchristine

    Å så digg med pizzaomelett! Du eg lurer på ein ting. Skal du berre stille i NM i år, eller tenker du å stille i andre konkurransar også ? 🙂

  15. avatarIrene

    Knall ryggøkt og pizzaomelett i magen.. du motiverer og inspirerer til å nå mine mål.. takk ♥

  16. avatarKristine

    @Elaine: Bacon er godt på det aller meste 😀 Kos deg!

    @Julianne: Ikke sant! Så bra at det smakte, kan jo ikke slå feil med omelettpizza (pizzaomelett?) 😀

    @vilde: Så hyggelig av deg, tusen takk! Fortsett med trening, og plukk gjerne opp tips her om sunn og variert mat som du liker! 🙂
    Klem

    @Astrid: Hei! Håper du fikk en god veiledningstime!
    Jeg ville ha gått over til en 2 eller 3-splitt, ja 🙂

    @Hanne: Sier du det? Haha.. men hva er det, hva er det godt for?
    Drammen og Holmsbu viste seg fra sine beste sider må jeg si, nydelig vær!

    @christine: Digg digg! 😀 Det blir bare NM på meg, rekker ikke Tr.heim.

    @Irene: Så bra ♥ Flink er du!

    @Cecilie Lykke: Og heldigvis for oss at vi er flinke til å spise mye og god mat :mrgreen:

    @miriam: Jeg brukte 3 egg – du bruker det antallet du vil selv, men bør ha minimum 2 for å dekke bunnen til en liten panne 🙂

  17. avatarHanne

    Det er en aminosyre som visstnok skal være gunstig for fettforbrenning. Har liten tro på det som tilskudd, men tenkte at en gratisprøve ikke kunne skade 😆

  18. Tilbaketråkk: Dagens måltider | Eat Play Love

  19. avatarAstrid

    Ja da fikk en god veiledning , men hvordan ville du delt opp treningen , hvis du gikk for en to splitt feks? Jeg trener stort sett 5-6 ganger i uka!
    Mvh
    Astrid

  20. avatarKristine

    @Hanne: Aha! Gratisprøver går man jo ikke glipp av 😀

    @Astrid: Skrev du ikke at du trente styrke 3 ganger i uka? 🙂 (En splitt legges opp etter styrkeøktene, ikke antall økter totalt med kondisjon og alt).
    Forslag til 3-splitt:
    Dag 1: Bein + skuldre
    Dag 2: Rygg + triceps
    Dag 3: Bryst + biceps

    Forslag til 2-splitt:
    Dag 1: Underkropp
    Dag 2: Overkropp

    Når du vil trene kondisjon velger du selv, ettersom når det passer.

    @Helene – Lagt ut workout boost treningsmusikk!: Ja! Og veldig god 😀

  21. avatarAstrid

    jupp det var det jeg sa,men var usikker på det med å splitte programmet, for det holder vell ikke å trene styrke to ganger i uka. Så derfor spurte jeg deg 😆 god helg
    Astrid

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *