Jeg gjør som jeg vil jeg :)

Morgenkardio?
Spise etter klokka?
Diettmat – telle og veie?
Treningsprogram?
Styrke, kardio – riktig rekkefølge? Riktig type?

Nei, nei og nei.. Og det er absolutt ikke fordi det er noe galt med dette over, det er bare ikke noe for meg!

Jeg vil ikke ha noen regler å følge – og i hvert fall ikke noen andres. Jeg vil ikke måtte gjøre noe som helst, det er da jeg får lyst til å gjøre det stikk motsatte – og som oftest har gjort. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke jobber hardt for noe, for det gjør jeg.

Jeg spiser og trener det jeg vil, når jeg vil – for det er da jeg har det bra! Jo mindre fokus, dess bedre.
Det er da jeg synes ting er morsomt, det er da jeg klarer å motivere og pushe meg selv, og det er da jeg får resultater.

Det krever litt prøving og feiling, og ikke minst at man stoler på at man kjenner seg selv best og vet hva som er bra. Det er på den måten jeg har klart å ha det som livsstil året rundt – det føles helt naturlig fordi jeg hverken har regler eller begrensninger, og derfor ikke savner noe.
Noen velger andre tilnærmingsmåter og fungerer best med regler og retningslinjer.. sånn er det bare, viktig å ha et åpent sinn for alt.

Når noen sier at jeg ikke kan gjøre noe, det er da jeg får motivasjon.
Det trenger ikke engang å være noen andre, for når sant skal sies er det som oftest jeg som sier det til meg selv. Jeg er min egen verste fiende, og jeg er helt sikker på at det gjelder for mange av dere og;
Ikke la deg stoppe, du klarer mer enn du tror!

Helt til slutt, dagens trening og middag:

– 1 times koseskravlejoggetur med Lill A (8,4 km)

– Indisk gryte

Karbonadedeig krydret med tandoori masala, curry, cummin, salt, pepper, kanel og kardemomme. Tilsatt litt tomatpuré, hakket rødløk, ternede tomater og strimlet, oransje paprika. Servert med en klatt skyr naturell og basilikum.


Ellers var jeg hos kiropraktor etter jobb og ryggen føles virkelig mye bedre, en uke til neste gang nå.

Ha en fortsatt fin kveld!

35 tanker om “Jeg gjør som jeg vil jeg :)

  1. avatarHenriette

    Du er fantastisk flink, og gir virkelig god motivasjon i en hektisk hverdag! Du ser utrolig bra ut:)

  2. avatarVilde Sofie

    Det er en av grunnene til at jeg liker deg, Kristine 🙂 (Jeg kan bli litt småkvalm av endel andre fitness-trening-mat-bloggere, men deg liker jeg 😉 )

  3. avatarMalin

    Det synes at du har det bra for tiden Kristine – du stråler 😀
    Må bare kommentere det du skrev om jogging i duskregn. Jeg har nemlig hatt mine beste økter i regn, litt sent på kvelden. Helt herlig!! Jeg motsier meg jo veldig iom at jeg helst vil ha sol hele tiden, og sier at det beste joggeværet er regn 😯 Jajaaa..

  4. avatarMari

    Fy søren for en flott dame du er, og for en fornuftig sjel oppi all «galskapen» – du er som et friskt pust og jeg digger deg! KLemM

  5. avatarIda T

    You are one of a kind! Om jeg får lov til å si det sjææl, så syntes jeg at denne er ganske passende til Dem :grin:» “If you always do what interests you, at least one person is pleased.” :mrgreen: Hihi. Heier på deg!

  6. avatarLena A. Olsen

    Fantastisk skrevet Kristine!

    Det er AKKURAT samme prinsippet jeg går etter 😉
    Dvs. Jeg trener relativt ofte og spiser strikst og nøyaktig, men dette er jo KUN fordi JEG selv ønsker det!
    Jeg opplever at jeg er MYE flinkere til å pushe meg til det ULTIMATE på denne måten, og ikke fordi alle andre forventer eller jeg FØLER jeg må prestere.
    Har jeg LYST til å skeie ut en kveld…Ja så gjør jeg NETTOPP det, fordi jeg har ikke noe problem med å hente meg inn som normalt dagen etter. Sålenge dette med trening og kosthold er noe JEG helt og holdent har valgt selv, å det har gitt meg enorme resultater.
    Har vel å merke tatt en slanke operasjon , skal ikke stikke det under en stol, men der står man jo i høy fare for å miste muskelmassen, så jeg vil ikke si at jeg har kjøpt meg fit, for det har nemlig kosta blod, svette og tårer..
    Første prosjektet mitt var «SLANK MEG FLAT» der det handlet om alt for lite mat, og enda mindre styrketrening.. Det dreide seg bare om riskaker, pepsimax og kondisjonstrening. (mista 52 kg) på ett år så det funka jo, men ikke på en sunn måte tror jeg.
    Nå har jeg lest din blogg å bestemte meg da for å starte opp neste prosjekt «BUILD LIKE A BADASS» Her dreier det seg om muskelvekst,styrketrening og mye mat som er riktig balansert i forhold til proteiner, sunt fett, og karbo! (Som jeg har lært her på din flotte blogg!)
    Jeg har langt igjen enda, men jeg hadde ikke vært i nærheten av der jeg er i dag om det ikke var for deg Kristine!
    Du skal ha evig takk for at du fikk meg til å innse at «Strong is the new skinny». Før jeg leste bloggen din trodde jeg nemlig å bli tynn, skranten og skrøpelig som var det jeg strebet etter. (Mindfucked med andre ord.)
    Nå takket være deg vet jeg at det handler om å se sunn og veltrent ut, og jeg har ALDRI følt meg bedre både psykisk og fysisk 😀
    Kan ikke få takket deg nok !
    Tuuuuusen takk du har gjort min hverdag ENORMT mye mere lærerik og interesant med dine innlegg <3

    Mvh
    Lena A. Olsen

  7. avatarLinn Jeanette

    Hei søte deg!! Takk for ett supert innlegg!!! Er så godt å kese slike ord fra deg <3 Dier så utrolig flink! og du bør være stolt av deg selv og alt du gjør og bud skapet du sender 🙂 Er så lei av å høre om dette fokuset overalt og se bilder om hvordan man skal se ut og ikke se ut. Spis sånn,ikke spis sånn osv… er viktig å selv finne sin egen oppskrift og finne hva som passer for seg selv.Alle er forskjellige(heldigvis. Men det er utrolig vanskelig å finne den oppskriften,det krever god tålmodighet! 🙂 Men takket være flotte forbilder som deg,så gjør det veien lettere å gå <3 Stoooor klem

  8. avatarLill Adriana

    Man lever bare et liv! Kjedelig å leve det etter andre. Du er flink til å leve på Kristines måte 🙂 det er befriende med slike som deg. 🙂

  9. avatarkk

    Du er så klok, inspirerende og virker som en fantastisk person! Takk for at du bringer litt fornuft inn i «fitnessgalskapen».

  10. avatarJay

    Jeg digger at du gjør din egen greie!! Det gjør deg om mulig til en enda større inspirasjon for andre 🙂

    «Det er på den måten jeg har klart å ha det som livsstil året rundt – det føles helt naturlig fordi jeg hverken har regler eller begrensninger, og derfor ikke savner noe.»

    Kunne heller ikke vært mer enig med deg i dette utsagnet!! Har man noe som er forbudt blir dette bare en automatisk ‘must have’ alikevel 🙂

  11. avatarmarie

    Veldig inspirerende og ikke minst lettende å lese at du har et så utrolig sunt og avslappet forhold til trening og mat SAMTIDIG som du er på diett og skal stille i BF! Det står det respekt av 😀

  12. avatarFineliner

    Så enig med deg og jeg merker det har vært en glede å trene de siste 5-6 månedene etter at jeg faktisk begynte å være mer bevisst på hva jeg synes er gøy og greit:)
    At du skriver dette, gir ordene bare mer makt ettersom du har vunnet NM og litt av hvert:)

  13. avatarHeidi

    Hei hei 😉 Det virker så «lett» alt du gjør. Virker som du har et mer liv på veien mot scenen enn andre.. Du ser utrolig bra ut, og jeg skal heie på deg 🙂

  14. avatarCarina Nilsen

    Hei Kristine,

    Tenkte jeg måtte skrive en kommentar, jeg har lest bloggen din i to-tre år nå og aldri kommentert 😳 Jeg bor i England og har i det siste begynt å blitt mer inspirert til å trene. Jeg er bare 25 år men har fått diagnosen lavt stoffskifte og struma, så vekta begynte å skyte oppover uten at jeg kunne gjøre mye ved det.. Men nå har jeg begynt med vegg klatring, boot camp og sykkling og følger ofte med bloggen din for inspirerende mat ideer og den positive og avslappende måten du både trener og ærnerer deg på. 🙂

    Jeg har forandret på matvanene, og liker ikke å si at jeg er på verken diett eller slankekur, jeg har endret livsstil til det bedre slik at jeg kan bli sunnere og samtidig bli kvitt den ekstra vekten som kom med sykdom.

    Siden jeg trener ganske hardt med klatring og boot camp nå fikk jeg høre av treneren at jeg ville få best resultater av å begynne med protein pulver? Jeg har aldri helt skjønt dette med pulver og piller og styrer helst unna men siden du bruker det er det en ting jeg burde tenke på om jeg vil gå ned i vekt og bli litt mer muskuløs?

    Stå på som du gjør Kristine, du har en flott blogg og personlighet som skinner gjennom når jeg leser innleggene dine 😀

    xx

  15. avatarMaja Nordic

    What a great note ❗ (Today I will use english to express my thoughts better, my norwegian isn’t so good yet to do that;)

    However, I do think that to incporoporate this in your life (or maybe to say it better: not to have so many rules and restrictions) you have to know yourself, your needs and body requires. If not, many would be letting themselves to be lenient..
    And I truly envy you that kind of approach! I hope that sometime in the future I could also have the same one. Unfortunately courrently I have to work with my healthy approrach to many things connected with food and fitness due to my ‘bumpy’ past.

    As you probably noticed, I am reading your blog for some time and I find you and your approach really inspiring. I wish you all th best with your fitness goals Kristine 🙂

  16. avatarCamilla

    Det er derfor jeg synes det er så motiverende å lese bloggen din, du inspirerer!! 🙂 Vet du har slitt en del med smerter i bekkenet ditt i det siste. Jeg sliter med akkurat det samme, kjenne en slags iling langt der inne, og da spesielt når jeg står på en fot(skal kle på meg). Jeg trener en del tung styrke på bein, og lurer på om du har gjort deg noen erfaringer/ fått tips på øvelser jeg bør holde meg unna? Og hva er grunnen til at disse smertene oppstår? 😉

  17. avatarSiri

    Så enig med deg i det 😀 Fins altfor mange som tror det kun fins en «oppskrift» for å komme i form. Du er helt rå! Lykke til videre med diett og konkurranse 😉 Ps. formen din ser kanon ut

  18. avatarKristine

    @Henriette: Tusen takk for det!

    @Vilde Sofie: Vi – noen få av oss – er egentlig en liten gjeng med matglade lathanser som vet å tilpasse oss best mulig 😀

    @Malin: Jeg har aldri hatt det bedre!
    Ikke sant?? Det er nesten så jeg synes det er greit at det er meldt litt småregn i dagene fremover 😯 Galskap.. men, de gale har det godt.

    @Mari: Tusen takk! Og i like måte 😉 Klem

    @Linda: Takk, klem tilbake!

    @Ida T: Haha, good one – er det ikke det som er viktigst og da 😀

    @Lena A. Olsen: Gratulerer så mye, og fortsett med å gjøre det du trives best med og som gir deg både fremgang og motivasjon!
    Jeg liker fasen din med ‘build like a badass’ :mrgreen:
    Tusen, tusen takk!

    @Hanne: Takk! 😀

    @Linn Jeanette: For min del funker det faktisk med gjør mer, tenk mindre – tror det er så viktig å la ting skje naturlig. Klart, man skal og må jobbe hardt for enkelte mål – men man kan jo fint gjøre det så behagelig og enklest mulig for seg selv på veien slik at man fortsetter selv etter at målet er nådd 🙂
    Takk!! Klem

  19. avatarKristine

    @Lovelyliller.com: Kan jo ikke bli bedre 😎

    @Cathrine: Hele poenget med dette livet må jo nettopp være å gjøre det best mulig ja, hindringer får vi nok av om vi ikke så skal sette de opp selv 😀 ♥

    @Lill Adriana: Takk, og jeg er glad du er en del av livet mitt 🙂

    @kk: ♥ Takk for det!

    @Silje Storheim: Takk 😀 😀

    @Jay: Nettopp! Vi er en gjeng med småunger fortsatt, det vi ikke kan få vil vi ha og omvendt :mrgreen:

    @Henriette: Takk tilbake!!

  20. avatarKristine

    @marie: Kommer sikkert til å stresse litt de neste ukene, men det blir fortsatt lagt opp slik at jeg takler og trives med det 🙂
    Takk!

    @Fineliner: Det er så viktig å trives med det man gjør, så slipper man å glede seg til noe er ferdig eller over – det er jo ikke sånn det skal være.
    Så bra at du gjør det du synes er gøy, fortsett med det 😀

    @Heidi: Takk for det! Lett er det nok ikke, mange tøffe dager innimellom – men det er ikke fordi jeg ikke trives med treningen og kostholdet mitt i hvertt fall 🙂

    @Julianne: 😳 Takk!

    @Kristine B.Vinje: Godt å høre! Både alder og erfaring gjør at man (forhåpentligvis) blir tryggere på seg selv 🙂

    @Carina Nilsen: Hei! Proteinpulver er ikke noe must nei, jeg bruker det hovedsaklig bare når jeg lager meg vafler eller kaker :mrgreen:
    Jeg er derimot flink til å spise (mye) mat, og det er ofte proteinrikt – om man i tillegg trener fornuftig (både tungt og med hvile) så klarer man seg fint. Når det er sagt så er proteinpulver smart å ha liggende til de dagene der alt går i ett eller man ikke får i seg så mye proteiner, jeg ville nok ikke ha vært det foruten.

    @Maja Nordic: That’s absolutely true – you can be too ‘good’ to yourself not realizing that it actually begins to have the opposite effect (too much food, too much time on the couch etc) in the end. It’s all about this balanse i write so much about, finding the perfect way to nourish both needs and wants.
    When it all comes to it, if you truly feel healthy and happy it will start to effect your choices – you just have to take the first steps, and not let it overshadow the rest of your life.
    Tusen takk!!^^

    @Kristine Mowmow – vinn sukrin+: ..! ♥ 😀

    @Camilla: Huff, stakkars deg! Min teori er at bekkenet mitt ble skeivt etter en periode med tyngre knebøy og strakmark, ofte begge øvelser på samme dag. I tillegg til at jeg har en veldig svai i korsryggen fra før så skulle det ikke så mye til at noe skjedde baki (inni?) der. Jeg ble bedre av behandling hos kiropraktor, og hyppig bruk av ispose når jeg kjente at jeg hadde vondt (hevelsen er vond). Dessuten hadde jeg så og si styrkefri i tre uker.. mye gåturer og jogging istedet.
    God bedring!

    @Siri: Jeg tror ofte mye av dette blir litt ‘hypet’ opp, en slags trend som man tror man må følge for å få resultater.
    Tusen takk! 😀

  21. avatarLinn Jeanette

    Tusen takk for svar 🙂 ja det har du helt rett i 🙂 man trenger ikke å gjøre det vanskeligere enn det det er 🙂 takk for kloke ord 🙂 de skal jeg ta med meg på veien 🙂 klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *