Pakke, protein og PB!

Jeg tror det kun går et par uker mellom hver gang jeg får hentelapp i posten, og det er hovedsaklig kjøp fra iherb.
Dette var noe av det jeg hentet i går, for det er liksom 2-3 hentelapper hver gang..

Nøtter;

Atkinsbarer;

Nam! (Spesielt Peanut Butter Cups’a)

Ellers får jeg en del spørsmål om proteinpulver;
Er det nødvendig? Hvor mye bruker jeg? Hvilket er bra?

I mine øyne er det ikke nødvendig, det er det ingen kosttilskudd som er. Jeg bruker så og si ingenting fast, faktisk. Jeg får i meg det jeg trenger via kostholdet, og foretrekker å både spise og drikke det kroppen skal ha. Når det er sagt så ser jeg fordelen med noe av det, så det er et good (ikke need)-to-have.

Jeg bruker som sagt ikke proteinpulver hver dag, hverken i shakes, grøt eller noe annet.
Sånn generelt så bruker jeg det gjennomsnittlig maks en gang i uka, og da enten i pannekaker, vafler, bakst eller som strø over en skyr- og kesamblanding som vist under;


Jeg bruker som regel dette med smak av søt sjokolade.

Alt i alt var det sånn den sunne baksten oppsto – jeg så fordelen med proteinpulver innimellom, men ville ikke bare drikke det fordi jeg måtte.
Jeg ville nyte det. Livsnyter kalles det vel, en kreativ sådan :grin:


Sjokoladeproteinmuffins

Og jo, må skryte av en ny PB i dag!

Jeg vet ikke om det hadde noe med været å gjøre, men jeg har jo lenge tenkt at joggeturer er forbeholdt de dagene det er sol og fint vær. Nå har jeg imidlertid funnet ut at duskregn er helt perfekt! Dette har ikke dere joggere fortalt meg!

Det var så deilig å jogge i dag, eller.. det er aldri deilig-deilig, men det var så mye bedre enn på varme solskinnsdager. Frisk luft, mye mindre folk, og avkjølende duskregn på en varm og svett kropp.

Det ble etterhvert et slit, og jeg måtte gå i noen sekunder opp den siste oppoverbakken – men det ble allikevel en ny rekord;

Den forrige var på 53,58 min.

Da er vel dette bildet på sin plass – hoppende glad!

Nå skal jeg faktisk bake – altfor lenge siden sist!

26 tanker om “Pakke, protein og PB!

  1. avatarMia

    Du er så flink! Jeg slet skikkelig med å komme under timen da jeg begynte å løpe, du er naturtalent:)
    Den muffinsglasuren så herrrrlig ut altså<3

  2. avatarHanna Cornelia Ledder

    Du er bare så herlig! :mrgreen: hehe… helt enig, duskeregn er noe av det beste å løpe i! :mrgreen:

  3. avatarkarina hafnor

    Min favorittid å jogge er før sola er stått opp. Det er i grunn årsaka til at eg ikkje joggar om sumaren, med mindre eg vaknar før klokka sju. Det beste er om det er opplett når eg byrjar å jogge, men duskregnar i det eg er omlag halvvegs i mila mi. Einaste ulempen her i Oslo er at i marka her eg bur ved Årvoll er det ganske bratte stigningar i løypa. Heime på vestlandet var liksom alt litt meir flatt i skogen…

    Kor joggar du?

  4. avatarSiri

    Er så glad du skrev akkurat dette akkurat i dag – jeg hadde samme følelsen på min joggetur idag, så deilig ute i duskregnet 🙂

  5. avatarFineliner

    Å jogge i puske regn og gråere vær gir en annen følelse enn å renne bort igjennom km på km i solskinn. Er friskere, roligere rundt en og annerledes lukter:) Og så føles det enda bedre å komme hjem å ta seg en god dusj! Eller, det gjør det etter en svett økt i solen også 😛
    Flink har du vært idag, uansett:)

  6. avatarjeanette m

    Hei jeg bestilte på iherb for 6 uker siden..sendte mail og fikk beskjed om at det kunne ta opp til seks uker pga toll… du bestiller ofte der pleier det ta så lang tid hver gang?? litt usikker på om jeg tørr bestille mer når pengene er trukket og ingen hentelapp 🙂 må også bare si at du ser så flott ut 🙂 og det inspirerer..god helg

  7. avatarGuro

    Jommen sa jeg naturtalent, da! Blir ganske så sjalu, når du er så flink med alt du prøver deg på av aktiviteter 😎

  8. avatarElaine

    Kan ikke få sag det nok – jeg digger deg! 😆

    Jeg bruker proteinpulveret i grøt da det har forblitt frokosten min etter vektoppgangen var over. Så på den måten bruker jeg det 5 dager i uken. (Pleier å lage noe annet lørdag og søndag). Men det er kun i det måltidet, eventuelt i noe pannekaker/annen bakst en dag eller to dersom jeg får lyst på det. Har aldri erstattet noe andre type måltider med proteinpulver – ei heller når jeg var på mitt sykeste! Slå den. Om jeg drakk en shake så hadde jeg ALLTID noe ved siden av. 😛

    Slik jeg tenker så kan jeg gjerne koke meg et egg og ha ved siden av grøten hvis det er absolutt det som må til for å bevise at jeg ikke skal være ortorektisk. Men så lenge jeg ikke misbruker det pulveret på noe vis og klarer å spise «alt» annet i tillegg, så krysser jeg fingrene for at alle parter forstår og blir enige på mandag. Jeg vil jo selvsagt få i meg det jeg trenger gjennom vanlig kost (og det føler jeg at jeg gjør nå).

    Tusen takk igjen for at vi har en så flott og gjennomtenkt person som deg i trening og kostholdsverden! 🙂

  9. avatarJay

    Gratulerer med ny pb!! Det virker helt herlig å kunne løpe i duskregn 🙂 Hamstrer en del nøtter fra iherb selv, og det er alltid like gøy når de pakkene kommer! kan godt være jeg forsøker meg på de peanut buttercup sjokkisene en gang også, evt de med kokos 🙂

  10. avatarMichelle

    Jeg er veldig enig med deg.. har man et skikkelig sunt og variert kosthold så trenger man ikke piller og pulver. Men igjen så bruker jeg det likt som deg i baking etc.. noen ganger som en shake om jeg har utrolig dårlig tid på jobb eller noe.. Men må si denne godbiten på bildet her så jo ut som å være den perfekte måten å få i seg litt ekstra proteiner på! Yummi!!! :mrgreen:
    Og nydelig bilde av deg på slutten der!! Du utstråler ren positivitet, energi og godhet <3

  11. avatarTonje

    Hva erstatter du protein pulver med til etter treningsmåltid?tips til noe lettopptaklig proteinkilder?:)

  12. avatarHelen

    Hei Kristine 😉

    har skrevet til deg før, elsker bloggen din og du er en stor inspo 😉
    Jeg trener mye med vekter, syns det er kjempe gøy og føler meg veldig bra når jeg gjør det. Jeg passer også på å trene kondisjon så jeg får den rette balansen.
    Jeg har blitt mye flinkere med kostholdet mitt, passer på hva jeg spiser og blitt mer kreativ på kjøkkenet(bruker mange av oppskriftene her på bloggen og digger dem alle sammen 😀 )
    Men greia er at jeg føler jeg burde vært mer markert/sett mer trent ut enn det jeg gjør, siden jeg trener en god del og spiser bra. Jeg har hatt fremgang, det vet jeg for jeg ser det selv og fått høre det også. Men føler jeg skulle hatt litt mer gevinst. Jeg føler meg super om dagen, så egentlig er det gevinst nok, men likevel, har du noen tips? 😉 setter veldig pris på det. 🙂

  13. avatarVibeke

    Åh, Atkinser er farlig godt. Mmm. Herlig hoppebilde av deg da! Motiverende at du forbedrer deg såpass hele tiden. Hvertfall det at du på en måte motbeviser det folk sier om at du heller må trene intervaller sammen med styrke. Du løper jo mila som en kondisjons-mosjonist, men har fysikken til en styrketrener. Kult!

  14. avatarHanne

    Jeg får helt noia av maltitolsmaken, så atkins funka ikke for meg 🙁 det samme gjelder visst sucralose (selv om jeg likte det før), mange typer proteinpulver og barer har gått rett i søpla pga ettersmaken :/
    Det er litt av et tempo du jogger i! Jeg er imponert! – og ja, regnvær er de beste løpeværet 😀
    Fortsatt god helg!

  15. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Mia: Jeg begynner å skjønne at jeg er litt flink, blir så stolt hver gang jeg leser slike ting – så tusen takk! 🙂

    @Hanna Cornelia Ledder: Tihi :mrgreen: Plutselig håper jeg på duskregn fremover! Eller kanskje ikke.. 😀

    @Cecilie Lykke: Tusen takk!!

    @karina hafnor: Nå har ikke denne sommeren vært så altfor varm synes jeg, så i ferien jogget jeg i 8-9 tiden og det var helt greit. Men enig, duskregn og overskyet vær er helt klart best.
    Jeg jogger i nærområdet her (Oslo Sør) og har funnet en ok rute som er relativ flat, men det er litt for mye asfalt synes jeg.

    @christine: Ja kanskje det! 😀

    @Siri: Ah så deilig da, to sjeler samme tanke 🙂

    @Fineliner: Akkurat den følelsen jeg satt igjen med, en friskere tur! Frisk luft som gjorde pusten bedre, og dermed en helt annen opplevelse 🙂
    Takk i like måte!

    @Julianne: Takk for det! De er veldige gode 😉 @jeanette m: Ja, det tar som regel 4-6 uker – men om man bestiller under kr 200 så slipper man toll+mva. Den kommer alltid frem til slutt! 🙂
    Og tusen takk forresten! Håper du har hatt en bra helg!

    @Guro: Haha, takk! Jeg er sta, tror det er derfor. Når det er sagt så er det et par ting jeg har prøvd som jeg hverken likte eller var flink til i sin tid – håndball blant annet.

    @Ai.: Jeg har smakt de før, og de er gode ja! Men bedre enn bounty, neei..

    @Karoline: Ja, virkelig! Takk 😀

    @Åse: Enig! :mrgreen:

  16. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Silje Storheim: Tusen takk! 🙂

    @Elaine: Aw, takk! 😀
    Innerst inne vet man hvorfor man tar de valgene man gjør, og om de føles riktig. Så lenge du vet at du gjør det som er best for deg selv og kroppen din, og at den er frisk og rask, så er det det viktigste.
    Så koselig å lese, takk ♥

    @Lovelyliller.com: Pakker er gøy! 😀

    @Jay: Takk for det!
    Åh denne nøtteblandingen til venstre var spesielt god! Og peanut butter cups’a må du prøve, de er best – selv om det selvfølgelig kommer an på om du liker peanøttsmør eller kokos best 😉

    @Linn Cesilie Tovås: Spiser de på diett jeg :mrgreen: Da har du noe å glede deg til da! Masse lykke til i Norway Open!

    @Michelle:
    Hvorfor ikke gjøre alt man spiser til en fest, sånn tenker jeg 😆 Men enig, noen ganger er de lettvinte løsningene helt ok. Det hender jeg tar bcaa innimellom og.
    Tusen takk ♥

    @Tonje: Jeg spiser skyr/kesam eller cc med frukt/nøtter. Eller egg/omelett med ost og skinke 🙂

    @Helen: Hei!
    Ja det er virkelig gevinsten – å føle seg super! Fantastisk 😀
    Du tenker sikkert på at du vil at musklene skal være noe mer markerte, og da må du litt ned i fett% (uten at jeg vet hvordan du ser ut nå). For å gjøre det må du ligge i et lite underskudd fremover, enkel teori men ganske tøft i praksis.
    Mitt tips er å spise 2-300 kcal under ditt daglige behov og se hvordan det går seg til (som regel er det rundt 1700-1900 kcal).

    @Vibeke: Jeg elsker å motbevise ting! 😀
    Jeg har også lest flere steder at muskuløse mennesker ikke klarer/bør løpe eller jogge, og ikke minst har jeg fortalt meg selv at jeg ikke klarer pga pust og hjertefeil. PØH! sier jeg bare :mrgreen:

    @Hanne: De med kokos er jeg faktisk enig i, ettersmaken er ikke heelt ok. Peanut butter cups derimot, de er gode!
    Tuusen takk 😎 😎
    Ha en fortsatt fin dag!

    @Maria: Tihi, takk!
    Jeg er ikke så nøye på å spise umiddelbart etterpå, noen ganger gjør jeg det – mens andre ganger venter jeg både en time eller to. Det som går igjen da er skyr/kesam/cc med frukt, bær eller nøtter. Egg, omelett, ost, skinke, salat osv.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *