Greske kjøttboller og pakke!

Litt trenings- og matprat i dag og, i tillegg til rygg og sponsorpakke.
Det viktigste først, nemlig mat!

Greske kjøttboller med spinat og parmesan

Dette ER så godt! Du må bare lage deg kjøttboller i løpet av denne uka, du kommer til å elske disse.

Bland karbonadedeig med paprikapulver, chili, cummin, sennepspulver, pepper, salt, ingefær, hvitløk, kanel og kardemomme. Har du ikke alt dette så vit at de to viktigste er cummin og kanel.
En liten skvett med vann oppi og form til små kjøttboller som du steker på middels varme til gjennomstekte.

Tilsett litt hakkede tomater mot slutten og la det hele putre i et par minutter.
Tilbehør velger du selv, men både pasta og grønnsaker er godt til. Jeg valgte spinat, cherrytomater og mirakelpasta vendt i litt tandoorikrydder – jeg er ingen fan av spaghetti så det spiller liten rolle for meg.

Parmesan på toppen og nyt!

Tips: Lag en tzatziki eller pommes frites til

Jeg var hos kiropraktor i dag, og nå kom knekket nesten før han rakk å vrenge meg i to (overdrivelse). Det tok vi begge som et godt tegn.
Jeg har blitt 50% bedre på bare en dag, så jeg tror dette kommer til å gå over i løpet av neste uke.
Skrevet det før sier du? Det er i så fall fordi jeg må fortelle meg selv at det vil bli helt bra snart, både for humøret og motivasjonen sin skyld. Det er ikke så lett å gjøre seg klar for konkurranse når man ikke har trent tungt på tre uker, og føler at man ligger langt etter.. Man må hele tiden vurdere hva som er viktig og verdt anstrengelsene.

Dagens trening – rygg/bakside skuldre

Fremoverbøyd sidehev
En-arms kabelroing
Facepulls
Omvendt pecs

Joggetur på mølla;
Avstand: 7 km
Tid: 40 min

.
Jeg fikk en pakke fra sponsoren min x-life i dag, og venter i tillegg et par nye plagg fra høstkolleksjonen om ikke så lenge.
Ja jeg er heldig – jeg vet!

Jeg har allerede brukt opp en diger dunk med proteinpulver, så ny Troponin var på sin plass – med sjokoladesmak.

Litt sukrin og sukrinmelis til baking.

Og sist, men ikke minst: sports-bh og hoodie (i riktig farge som dere ser).

Skal prøve dette på og vise dere litt senere, samt gi dere en nærmere beskrivelse av hvordan bh’ene er å trene med. Det er noe jeg konsekvent har begynt å bruke de siste ukene nemlig, fant fort ut hvor viktig det er da jeg jogget de første gangene.. kremt.

I tillegg til riktige sko, tights, iphone-app, og (snart) løpesokker fra Nike så kan jeg jo nesten si at jeg tar dette seriøst :mrgreen:

19 tanker om “Greske kjøttboller og pakke!

  1. avatarAlicja

    Elsker den hoodien :mrgreen: Venter i spenning på hva du sier, åssen den er 🙂 Kan bare si at jeg har Craft bh lik den, men litt mere som vanlig bh i formen på baksiden og jeg er veldig fornøyd. Holder brystene ordentlig på plass og har en veldig god svett transporteringsevne 😀

    Bra å høre at det går bedre med ryggen 😀 Du er helt utrolig, stå på!!!

  2. avatarFineliner

    Så fint å høre at det går bedre med deg:) Er skikkelig spent på hvordan det vil gå på konkurransedagen! Du ser jo superflott ut allerede og det etter tilsynelatende minimale endringer i kostholdet.
    Mm..kjøttbollene skal jeg absolutt prøve en dag;)
    Hva synes du om det proteinpulveret med tanke på smak og hvordan magen tardet?
    Jeg har jo falt helt for Whey gourmed og de fra Healthsmart food inks. Sistnevnte er jo farlig gode, så har begynt å tvile på om de er SÅ sunne:P

  3. avatarLill Adriana

    Så bra du er litt bedre 🙂
    Ser ikke ut som om ryggen din har ligget i dvale da! Fiiiiin!
    Gøy med pakke. Tror du er den jeg kjenner som er oftest på posten 😀
    Gi lyd når du er klar for trening igjen.

    Fortsatt god bedring vakre deg. <3

  4. avatarCamilla

    Hei! Har lest bloggen din lenge, men første gang jeg legger igjen en kommentar. Du er herlig flott og sunn! Er helt nybegynner med styrketreningen, men skal jammen si jeg blir inspirert av deg! Herlig å titte innom! Takk! 🙂

  5. avatarNina

    Du trenger iallefall ikke bekymre deg for formen, du ser jo så bra ut! Må si jeg er imponert over fremgangen din på løpefronten! Den er så herlig den følelsen man før av å løpe (etter at man er ferdig, he he)

  6. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Alicja: Jeg gleder meg jeg og! Kan ikke akkurat gå med den på jobben, men den skal på i helgen (morgen).
    Trenings-bh’en ligger klar i bagen og skal testes ut senere i dag 😀
    Tusen takk!

    @Guro: Jaa, jeg er bortskjemt – både fra sponsor og meg selv som har kjøpt så mange nye treningsklær og sko 😀

    @Fineliner: Ingen store endringer i kostholdet nei, men en god del mindre 😐 Men, snart kan jeg spise masse igjen!
    Kjøttbollene MÅ du prøve Camilla, de er gode – og kanel er et must.
    Proteinpulveret har en veldig søtlig sjokoladesmak og passer godt til mitt forbruk. Min bedre halvdel bruker den i shakes og synes den er god der, jeg foretrekker som du kanskje vet pannekaker/bakst og liker den godt der.
    Ja, jeg har også den fra healthsmart og det hender jeg blander i litt – den er farlig god. Litt mer karb og fett enn vanlig proteinpulver bare 😉

    @Lene: Jeg lastet ned RunKeeper 🙂

    @Lill Adriana: Hente pakker/sende ut hefter = posten et par ganger hver uke :mrgreen:
    Sender deg melding!
    Tusen takk ♥ DU er vakker.

    @Lovelyliller.com: Akkurat det jeg trengte nå 😀 Gleder meg til å gå (ligge i sofaen) med den!

    @Camilla: Hei, så hyggelig at du legger igjen en kommentar! 😀
    Nybegynner i styrketrening er egentlig ganske deilig, for det er det første året man har mest fremgang – så pass på å gjøre ting riktig og nyt treningen og resultatene!

    @Nina: Jeg bekymrer meg litt.. jeg er et godt stykke unna konkurranseform, men jeg står på videre 🙂
    Enig, det er så deilig å ha gjennomført en joggerunde – lang som kort!

  7. avatarPia

    jeg lurer på en ting 😛 Skal heftene dine til slutt bli til en bok? jeg har hefte nr 1, men venter liksom på at du skal gi ut en bok, så jeg venter liksom med di to andre heftene 😛

  8. avatarHanne

    Haha..jeg har faktisk fundert over mangelen på sportsbh hos deg en god stund 😆 Jeg kan ikke trene uten noe som holder ting på plass, kremt..

    Herlig pakke, og så braaaa at ryggen kommer seg. Utålmodig eller ei, så vet vi jo at du kan dette med å «skynde deg sakte» etter flere omganger med diett, så jeg tror dette skal gå veldig bra 😀 Formen ser flott ut!

  9. avatarjeanette

    Godt og høre att du blir bedre:-))) Du er veldig heldige med sponsorpakken da,skikkelig goodiebag:-))lite tips også til sportsbh ,bestilte en fra victoria»secret ,den er også helt super..Så deg på elixia i dag du er en insprasjon til treningen min:-))

  10. avatarLK

    Hei Kristine:) jeg lurte på om du vet næringsinnholdet pr 20 – 30 g i fast 1 proteinet fra x life? står bare i 100 g. regner man ( sjokolade smak) 397 / 2 også trekker fra 20? eller er jeg helt på jordet:P Håper på svar:)stå på. Du ser fantastisk flott ut:)holder formen året rundt. imponerende:)

  11. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Cecilie Lykke: Ja det synes jeg du skal gjøre! Tror jeg skal lage meg kjøttboller igjen i morgen jeg 😀

    @Pia: Nei, det vil ikke bli en bok av de tre heftene. Om det noen gang skulle bli en bok så ville det ha blitt med mange nye oppskrifter 🙂

    @Kristin: Ikke sant!! 😀
    Bra du likte de!

    @Hanne: Det har hendt, men stort sett har det blitt med vanlig push-up bh 😯 Jeg fikk gnagesår av spilene her om dagen! Aldri mer, sports-bh ftw her i gården.
    Takk – jeg håper det!

    @jeanette: Jeg er veldig heldig, føler meg som en liten unge som har bursdag når jeg får slike pakker.
    Victorias secret har så mye fint! Elsker Pink-serien 😀
    Åh! Neste gang får du si hei da 😳

    @LK: Om det er 397 kcal per 100g, så blir det:
    20g = 397/5 (100/20=5) = 79,4
    30g = 397/3,33 (100/30=3,33) = 119,2

    Takk for det! Det skal sies at det skiller 10 kg mellom konkurranseform og vanlig årsform 🙂

  12. avatarjeanette

    Ja det skal jeg gjøre,føler jo att man kjenner deg da man følger deg på bloggen hver dag:-))

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *