Bakside skuldre og kålrabigrateng

En litt slitsom dag i dag, kjenner at vond rygg og sår hals begynner å tære på, men heldigvis har jeg verdens beste gutt med meg. I tillegg til joggerunden jeg hadde i dag morges ble han med meg å gå til og fra gymmet – i tillegg til at vi gikk en kveldstur sammen ♥

Styrkeøkten gikk ikke sånn veldig bra, men det ble om ikke annet et par øvelser;
Sidehev
Arnoldpress
Triceps pushdown
Foroverbøyd sidehevsom dere ser under her

I tillegg ble det tøy og stretch for rygg/hofte.

Dagens middagstips;
Kålrabigrateng

1. Skjær en kålrabi i mindre biter og kok i 20 minutter

2. Stek kyllingkjøttdeig (her kan du også bruke karbonadedeig, kjøttdeig av svin, quorn eller bønner/kikerter) med hvitløk, paprikapulver, cummin, sennepspulver, oregano, ingefær, chili, salt og pepper. Tilsett en boks med hakkede tomater og la det putre til tykk og god konsistens.

3. Hell vannet av kålrabien og mos (med gaffel eller stavmikser) sammen med litt salt, pepper, philadelphiaost og cottage cheese – du kan også bruke melk/kesam/rømme.

Hell kjøttsausen i en ildfast form, smør kålrabimosen over og topp med masse ost. Inn i ovnen på 220 grader i 15-20 min.

Servér gjerne med en frisk og sommerlig salat med melon eller jordbær til.

I morgen skal jeg for øvrig prøve å få en time hos kiropraktor, vi reiser nemlig bort på tirsdag og da vil jeg være i tipp topp form.

Ha en fortsatt fin kveld dere!

Todd sier også hei

You may kiss my little paw 

15 tanker om “Bakside skuldre og kålrabigrateng

  1. avatarKristin

    Åh grateng er alltid en vinner!! Blir nok å finne på neste ukes meny hos meg 🙂

    Så snill kjæreste du har. Godt å bli tatt godt vare på når man ikke føler seg helt på topp.

    Sideheven så jo super ut, men det så litt kjedelig ut å stirre rett inn i benken, hehe 😛 😉

  2. avatarchristine

    DETTE skal eg lage i morgen 😀 Mulig eg slenger i ei potet eller to, siden eg løper så mykje og trenger karbo:) Gleder meg!!

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Henriette: Den var fantastisk god! Angret på at jeg ikke lagde dobbelt så mye :mrgreen:
    Takk – I need it!

    @Eva Britt: Jeg gjør stort sett alt jeg kan for å få en strekk i korsryggen, mye sittende/liggende med det ene benet over det andre. Har prøvd å stretche stående, men det beste for meg er å sitte har jeg funnet ut.
    Håper du finner noen gode stretcheøvelser, prøvd å google deg frem til noen?

    @Kristin: Grateng er alltid en vinner, helt enig!
    Jeg er så glad for at jeg har han ♥
    Haha, jeg synes faktisk det var litt ok – da kunne jeg lage så mange grimaser jeg bare ville 😎

    @christine: Jeg pleier å lage med potet og (rotmosgrateng), men hadde ikke – ellers hadde den garantert blitt med. Litt gulrot er også godt. Kos deg med middagen i morgen! 😀

  4. avatarElise B

    Ååå.. Den gratengen så god ut!:-) Den må jeg lage meg til uka:-) Kiropraktor er å anbefale ja, funker veldig på meg iværtfall:-) Har gått til kiropraktor både for bekkenet og nakken min. For ca 3 år siden fant jeg ut at bekkenem mitt var «skeivtstilt» slik at jeg fikk en feilbelasting på ryggen min. Etter noen behandlinger hos kiro + trening så har jeg nå vært frisk i over 2 år. Nå går jeg dit for å få løsna litt på nakken som har vært stiv å øm lenge. Og her er det fremgang:-)
    Håper du blir frisk å rask igjen før du skal reise:-D Herlig å ha en snill Kjærste da som gir deg pleie når du er syk <3 hihi
    MASSE GOD BEDRING TIL DEG KRISTINE 🙂

  5. avatarMarie

    Syntes du kunne vært min private kokk 🙂 Jeg har nesten aldri tid til å lage meg ordentlig mat .. Og den all den maten du lager ser så god ut!

  6. avatarFineliner

    Jeg merker jeg blir litt irritert på dine vegne av at ryggen ikke er som den skal være. Smerter setter alltid en demper på tilværelsen. Håper du får en time hos kiropraktoren idag slik at du føler deg bedre i morgen 🙂
    *God-bedring-klem*

  7. avatarElaine

    Håper det blir bedre i de kommende dagene. Trist å høre at du fortsatt ikke er 100%. 😕 Satser på at kiropraktoren eventuelt kan trå til med litt magi! 😉

    Maten så utrolig god ut btw. Jeg trenger jo egentlig ikke tenke over hva jeg skal lage når. Teknisk sett er det bare gå til kriweb.no så har man menyer for flere uker, hihi. *note to self* 😀

    Så forresten sushi bildet på instagram, og du fristet meg selvsagt igjen… Og jeg som nettopp hadde spist lunsj! 😆

  8. avatarMarte S

    Vil bare si at du ser så utrolig bra ut om dan Kristine! 🙂 Virkelig en inspirasjonskilde til lille meg som skulle ønske jeg ble like fit som deg en dag! Men det er bare å jobba på videre 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *