Små lakseruller

Hei dere!

I dag måtte jeg lytte til knærne som skreik og ba om å få slippe denne galskapen man kaller jogging, så det ble to lengre gåturer istedet. En om morgenen, fordi det er så deilig å starte en solfylt feriedag på denne måten, og en senere på ettermiddagen – hvorav jeg sneik inn to øvelser på skuldre og. Det er stort sett det eneste jeg klarer å trene – ryggen er nemlig litt sår og øm fortsatt.

Det er så dumt at jogging er såpass belastende for føtter, knær og hofter – det er det for meg i hvert fall, selv etter så kort tid. Jeg håper selvfølgelig at det bare er fordi jeg er en rookie, men jeg mistenker at jeg må holde joggeturene til 1-2 ganger i uka.

Her ser dere forresten shortsen litt bedre;

Og det er fortsatt salg på toppen.

Ett av gårsdagens måltider ble en slags tapastallerken;

Skinkeruller med ost og gressløk, egg, bacon, makrell i tomat og lakseruller.

Jeg lagde lefsa, smurte den med philadelphiaost, la på røkelaks og strødde litt dill over – rullet sammen et voilá!

Nå lukter det nydelig grillmat her – håper dere får en strålende helg! :grin:

22 tanker om “Små lakseruller

  1. avatarkatjuska

    you always look so fit 🙂 nice shorts. Just hope the weather is nice to use them outside too 🙂

  2. avatarMalin

    Lekre farger på outfitten altså 😀 Også så brun du er!!

    Du gjør det smart med å ikke ta helt av med løpingen. Føtter, knær og hofter trenger å venne seg til belastningen, slik at du slipper belastningsskader. Jeg fikk jo betennelse i akillessen… Ikkje kjekt 🙁 Også vil jeg anbefale deg å variere underlaget. Der bør jeg faktisk høre på mitt eget råd…

    Dine lakseruller var nok litt sunnere enn de jeg lagte i går, men de smakte hvertfall veldig godt, hehe
    Goood helg!!

  3. avatarLisa

    Hadde ikke du beinhinnebetennelse? Syns jeg leste det en gang. Har den forsvunnet siden du klarer å jogge så ofte?

  4. avatarJay

    Aå leit da… Håper at ryggen din blir bedre snart, og at knærne ikke skaper formye krøll for joggingen 🙂 Gleder meg til jeg er sprek nok til å bare kunne springe avgårde. Det ser så utrolig befriende ut 🙂

  5. avatarElise B

    Shortsen var kuuul på deg altsåå!! Å så er den Rosa!! ELSKER ROOOSA <3 Hehe..
    Denne må jeg kjøpe meg:-)

    Vært på en 1 1/2 timers tur i det fine været jeg også i dag:-D Godt å kjenne at man blir skikkelig svett i varmen;-) Herliig! Håper været kan holde seg sånn fremover nå.. Tviler på d:-( Men uansett vær skal helgen min tilbringes i godt selskap med mine nærmeste venner og
    Min Kjære <3 samt masse gooood mat 😀 hihi..

    Ha en flotters helg Kristine 😀

  6. avatarkettleBente

    De lakserullene så utrolig gode ut! Må prøves.

    Kostholdet har vært helt på styr i sommer, gleder meg til hverdagen begynner igjen faktisk og man får litt mer kontroll på hva som skjer på kjøkkenet.

    Er også nysgjerrig på når du skal stille igjen…. 🙄

  7. avatarMichelle

    du også altså? Jeg måtte stå over løpingen i dag og heller ta fram sykkelen pga det samme problemet!! Er så kjedelig! For det er ingen bedre følelse jeg får etter en god løpetur hvor jeg virkelig har tatt meg skikkelig ut!! 😆 jaja, har lært at det er bedre å holde seg til kun 2 ganger (maks 3) med løping i uken, enn å løpe for mye så man til slutt må kutte ut all løping!! 🙄
    Må også komentere de lakserullene, ser virkelig delicious ut :mrgreen:

  8. avatarAnja

    Prøv Ruccula med lakserullene, HEEELT fantastisk digg 😉 Og har du ikke laks, så er ruccula fantastisk i rullen aleine med philadelphia også :))

  9. avatarAndrea

    Må ha vært perfekt tur-vær i går, for jeg også endte opp med to lange gåturer! Jeg begynte såvidt med litt jogging i våres, garantert fordi jeg fikk beskjed av legen om at jeg ikke måtte jogge pga hofteleddsdysplasi. Haha, da fristet det jo bare mer enn noen gang,, er det ikke alltid sånn?
    😆 Men jogger kortere strekker, og kun på skogbunn/grusvei. Men er jo herlig å bare gå fort også 🙂

    Ååh, det var lurt å bruke lefsene til det, jeg pleier å bruke speltlomper til laks og Philadelphia, men det der så jo mye bedre (og sunnere!) ut!
    Foresten genialt til matpakke om du skal på tur; lomper/lefser med laks 😉

  10. avatarGuro

    Så flink du er som trener mye selv om du har ferie 🙂
    Og når det gjelder løping/joggingen, så anbefales det vel også bare noen få ganger,2/3 turer i uken i første omgang, sånn at beina og senene skal bli vant med belastningen. Før du begynner å løpe litt mer etterhvert 😉

  11. avatarcathrine

    Nam, så utrolig godt ut 🙂 Liker bloggen din og alle de fine oppskriftene du deler :))
    Du ser forresten utrolig bra ut *misunnelig*
    God sommer 😀

  12. avatarJay

    Et lite praktisk spørsmål; hvis du inntar en protein&karbo shake rett etter trening, når kan du/bør du spise etter det igjen? 🙂

  13. avatarKatarina tvillingmamm

    Så fin du är :0) Jag klarar inte heller av att löpa mer än två ggr per vecka. Det är iofs ok vill ju orka träna benen med ;0) Man vill ju vara lite bootylicius right 😛

    Ha en fin kväll vidare!
    Klem

  14. avatarKristine Innleggsforfatter

    @katjuska: Thanks sweety! Well actually no, it’s been raining non-stop the whole day.. Hope the weather is better in Finland!

    @Malin: Jeg får heldigvis løpt litt i skogen, men 2/3 er på asfalt – spørs om jeg ikke må komme meg litt lengre unna hjemmet og jogge mer i ulendt terreng.
    Det viktigste er at de smaker godt – laks er laks 😀

    @Lisa: Jeg har hatt noen problemer med det ja, men det har kun vært i korte perioder – og faktisk mer av rask gange enn jogging. Smertefull massasje funker for min del, og ellers hvile om det knyter seg altfor mye foran på leggene.

    @Madelen: Ja det skal jeg 🙂

    @Jay: Takk, det håper jeg og. Jeg har alltid misunt de som jogger av gårde uten store problemer, det ser så deilig ut – og nå er jeg nesten der selv 🙂 Alt er virkelig mulig!

    @Elise B: Skikkelig ROSA og, dyp og fin farge! 😀
    Tusen takk for det, håper du også får en fantastisk helg med dine kjære – og ikke minst masse god mat!

    @kettleBente: Ja, disse må du prøve! Det er alltid godt å ha en viss oversikt over matinntaket, man føler seg som oftest litt bedre (og sunnere) da.
    Jeg stiller i NM til høsten 🙂

    @Lovelyliller.com: De var kjempegode! Tusen takk ♥

    @Kristine: Det må du gjøre 😀 Riktig god helg!

  15. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Michelle: Åh så kjedelig da.. blir det fint vær de nærmeste dagene får jeg dra frem sykkelen jeg og 🙂 Ha en fortsatt fin lørdag!

    @Anja: Ruccola glemmer jeg faktisk helt å kjøpe, sikkert fordi jeg alltid synes det er så mye sand i dem som jeg ikke får skylt ordentlig av 😆
    Takk for tipset!

    @Hilde: Ja, men har kun prøvd de den ene gangen (på bane). Tror jeg skal teste de ut på beintrening fremover, de egner seg godt (best?) til det 🙂

    @Andrea: Jo absolutt, det er som å veive et rødt flagg foran øynene mine i hvert fall. «Å jasså sier du det, vel det skal jeg motbevise!» 😀
    Jeg liker også å gå (raskt) ute, hadde en lang morgentur i går på en time som gjorde godt.
    Speltlomper er litt mer lettvint men.. begge deler er godt! 🙂

    @Guro: Nå har jeg jo masse ekstra tid til å trene, er så deilig å være ute når det er fint vær 🙂
    1-2 ganger i uka holder sikkert det, så lenge jeg får jogget en tur i uka uten vondt er jeg fornøyd.

    @cathrine: Tusen takk, så koselig! 😀
    Ha en fin sommer du og!

    @Jay: Når du er sulten og vil spise igjen 😀

    @Lisbeth: Jeg får la kroppen venne seg til – og ikke minst like disse endringene :mrgreen:
    God helg søte deg!

    @Katarina tvillingmamm: Det har du helt rett i, man må jo ha tid til begge deler. Booty kommer alltid først! 😉
    Ha en fin kveld, klem

  16. avatarAnnema

    Jeg har hatt samme problem med min kropp og har funnet it at jeg ikke kan løpe på asfalt om jeg vil holde leggene i sjakk. Løper til nøds på grusvei, men aller helst i skogen. Det er også mye morsommere, og man kan gjøreyeer ut av løpeturen! Hoppe over stammer, fra sten til sten/rot til rot, klarte i bratt terreng og leke seg gjennom som en hinderløype. Moro! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *