Dobbel trening og snacks

Etter at det verste regnet hadde gitt seg dro jeg på meg den nyinnkjøpte iphone-holderen rundt armen, skrudde på RunKeeper-app’n, tredde capsen nedover hodet og la ut på en liten joggetur.

Jeg har vært spent på hvor lang den nye runden jeg tok på lørdag egentlig er, og jeg kunne konstatere følgende;
Tid brukt: 44 min 27 sek
Avstand: 8,3 km

Veldig fornøyd med det, selv om jeg høres ut som et chi-chi-choo lokomotiv (eventuelt en fødende) mot slutten.

Et par tips til mellommåltid/snacks;

Melon- og jordbærspyd

Variér med frukt du finner i butikken, prøv gjerne helt nye kombinasjoner.

Jeg synes det er best å blande syrlig og søt frukt/bær.

Grønnsaker med dip

Igjen, her kan du variere med det du måtte ønske. Enklest er det om du finner de du kan skjære til og faktisk dyppe med.


Dippen er mager kesam blandet med litt tomatpuré, dill, salt og pepper.

Dagens styrkeøkten middels økt med 10-12 reps
Knebøy – 60 kg
Strakmark  – 60 kg
Arnoldpress – 12 kg
Triceps pushdown – 35 kg
Nedtrekk smalt grep – 45 kg
Facepulls – 50 kg

Nå er dagens største og beste måltid, middag inntatt – og dessert venter!  Vi nyter ferien til tross for litt mangel på sol, i morgen går turen til nabolandet.

Ha en fin mandag videre!

15 tanker om “Dobbel trening og snacks

  1. avatarMalin

    Du er helt rå Kristine 😯 Stokkavannet er 8,2 km og jeg har som mål å klare det på under 50 min… 🙄 Kanskje på tide å dra fram joggeskoene, hehe

    Mmm, jordbær er min absolutte favoritt!

  2. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Malin: Takk!!
    Men.. og jeg hater å undergrave min prestasjon her, det skal sies at jeg har en ganske lang, slak nedoverbakke på runden. Tipper den er rundt 1 km.

    Jordbær og melon (grønn cantaloupe har jeg funnet ut) er favoritter. Men jeg liker bringebærsyltetøy bedre enn jordbær 🙄

  3. avatarErica

    Har ikke mye kondisjon noe å si på styrken?..
    Kan du lage et innlegg om tips til frokost :)?

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Kristin: Takk for det! 🙂

    @Erica: Om man vil trene begge deler på samme økt så bør man først og fremst bruke energien på styrketrening. Jeg jogget tidlig på dagen og trente styrke senere på ettermiddagen, greit med begge deler til hver sin tid innimellom 🙂
    Jeg har lagt ut noen lunsjtips tidligere her (kan like gjerne spises til frokost):
    http://www.kriweb.no/2011/10/25/tips-til-lunsj/

    @Lovelyliller.com: Glemmer aldri den! 😀

    @Fineliner: NESTE GANG ER DET DIN TUR 😀 Jeg har sånne dager innimellom jeg og, senest på fredag.
    Jeg løper inn mot Søndre Ås og bak kirkegården til Kolbotn, nedover mot slalåmbakken og nesten ned til Gjersjøen – smetter inn i skogen til høyre (Trolldalen), bort til Quality Hotell – deretter Shell – og så hjem.

  5. avatarJay

    Hehe, synes å huske at du sa du ikke kom til å satse på å løpe så mye mer enn 4.5km om gangen for litt siden 😉 Knall bra jobbet da!!

  6. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Charlotte: Det er fortsatt veldig tungt da.. men takk! 🙂

    @Fineliner: Jeg vet det er kjedelig å høre, men ta tiden til hjelp 🙂 ♥

    @Jay: Nei, det er fortsatt omkring 5 km jeg kommer til å jogge sånn innimellom, så får jeg slå til med denne runden en gang i uka om jeg orker 🙂
    Takk!

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Marie: Jeg er en søtmoms, så jeg holder en knapp på frukt – men begge deler er veldig gode, sunne alternativer ja 😀

    @Lisbeth: Takk! 😀 😀

    @Elise: Såå hyggelig! Tusen takk, håper du lager deg masse godt 🙂 ♥

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *