Laks med brokkoliris og banansoft-is

Dagens middagstips til dere er laks!
Jeg glemmer nesten å spise fisk minst en gang i uka, fy skamme seg. Er dere flinke til det?

Laks med kesam og brokkoliris

Stek laksefileter i panne på middels varme – jeg liker å ha et lokk over for å beholde de ekstra saftige.

Rasp en brokkoli med et rivjern og stek i panne med litt olje, jeg hadde i tillegg litt soyasaus over til slutt.
En klatt med kesam til og du har en nydelig, rask middagsrett.

Til dessert ble det banansoft-is

Dere har sikkert sett denne før – fryste bananbiter vispes sammen med sjokoladeprotein, sukrinmelis og litt kakao. Jeg bruker min elskede KitchenAid til dette.

Dagens trening ble en rask økt på skuldre;
30 min rask gange på mølla
Skulderpress
En-arms hantelro
Stående sidehev
Foroverbøyd sidehev


Det er fortsatt salg på denne toppen forresten.

Ellers har det vært Madagaskar3 på kino med tantebarna og nå er det sofakos og filmkveld ♥


15 tanker om “Laks med brokkoliris og banansoft-is

  1. avatarElise B

    Nå sitter jeg å nyter din protein-sjokoladeis også;-) nammmm! Hehe.. Ellers har jeg vært ute på en morgentur i dag i regnværet.. Bløt sa du!? Men deilig etterpå da!:-) så til spørsmålet ditt: jeg spiser fisk omtrent hver dag jeg faktisk. Jeg er så glad i makrell i tomat.. 😛 Så d blir veldig ofte det på mine lavkaro-brødskiver til fokost 😛 spiser fisk til middag ett par ganger i uken også så da må d bli bra 😀 hehe.. Håper du har hatt en fin helg:-)
    Å så får du ha en God Ferie:-D
    Klems <3

  2. avatarLisbeth

    Fisk må til, men middag har det blitt dårligere med i disse travle tider… makrell og tunfisk får duge som omega 3 inntak 😎

    Toppen passet deg utrolig bra! 😀

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Elise B: Så flink som ikke lar deg stoppe av litt regn 😎
    Der sa du noe, jeg glemmer ofte laks og diverse som pålegg – annet enn tunfisk, som jeg spiser ofte. Takk for påminnelsen!
    Tusen takk ♥

    @Lisbeth: Det duger jo i massevis!
    Takk søte deg 😀

    @Lovelyliller.com: Kan ikke være flink til alt, hele tiden 🙂

  4. avatarMichelle

    det så utrolig godt ut! å raspe brokolien har jeg aldri tenkt på før. Sikkert mye bedre 😛 takk for tipset, skal prøves snart!! håper du hadde en fin helg <3

  5. avatarSiri

    Hei! Leste i arkivet ditt og fant sjokoladelapper. Står bare egg, proteinpulvet og melk, hvor mye skal man ha av hver? Tåler ikke melk, tror du soyamelk blir like bra? 🙂

  6. avatarLK

    Hei Kristine:) du er en solstråle uten like:) nyter å titte innom blggen din daglig:) stor fan av bloggen din:) du er så fantastisk flott. og prøver stadig ut rettene dine:) så godt og sunt:) jeg lurte på om du handler inn karbonadedeigen din i sverige? og om du vet om et sted hvor de selger en med mindre enn 10% fett?:) det er ganske mye. har hørt det hjelper å steke også skylle. hva er din mening om dette?:) håper på svar.

  7. avatarJay

    Jeg spiser ikke så mye fisk akkurat… Men nå som jeg har beseiret cottage cheesen, skal jeg nok klare å lure i meg litt fisk innimellom også 😉

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Michelle: De fleste bruker blomkål, men jeg liker bedre brokkoli så jeg tenkte hvorfor ikke – ble veldig godt! 😀

    @Siri: Soyamelk funker sikkert helt fint 🙂
    Jeg brukte ikke nøyaktige mål, men 3 egg, ca 2 scoops med proteinpulver og så melk til du får riktig røre-konsistens.

    @Gunnhild: Det er godt! Jeg bruker det mest i baking ja, drikker aldri shakes 🙂

    @LK: Å så hyggelig, takk ♥
    Jeg kjøper ikke karbonadedeig i Sverige nei, orker ikke det styret med å vanne osv. Kjøper heller coop-karbonadedeig her hjemme 🙂

    @Elise B: 😀

    @Jay: Det tror jeg du klarer – lett! Prøv deg på en cottage cheese- og tunfiskrøre 😉

  9. avatarJay

    Tunsfisk?? Det er min ekrefiende/verste skrekk nr. 1 😮 Tror jeg begynner med noe litt mer safe som laks 😉 …noe jeg faktisk liker, men ikke kommer på å lage 🙂

  10. avatarCaroline

    Hei 🙂 liker bloggen din kjempegodt, dumt at du sliter med ryggen. Har faktisk det samme problemet for tiden 🙁 er så dumt når energien og motivasjonen er der, men kroppen ikke samarbeider! Får håpe du blir bedre snart…

    Hvor får jeg kjøpt den sjokoladesausen? Rekner med den er sunnere enn de vanlige?

  11. avatarMalene :)

    Hva er forholdet på banansoft-isen? Jeg søkte men fant ikke oppdskriften på bloggen 🙂 Det så kjempegodt ut ! 😀

  12. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Jay: Laks er jo mer næringsrikt, så go for it! 😀

    @Caroline: Håper du også blir bedre snart!
    Det er faktisk bare kakao, sukrinmelis og litt vann 🙂

    @Malene 🙂: Jeg bare blander og smaker til jeg 😀 Ca en banan, 1 scoop sjokoladeprotein, 1 toppet ts kakao, 2-3 ss vann – og sukrinmelis til det er søtt nok.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *