En stor MILepæl

Jeg hadde ikke planlagt det, ei heller trodd at det var mulig for en som meg. Et hjertebarn som hverken klarte eller ville jogge mer enn noen få minutter av gangen for bare noen få uker siden.

Et ubetydelig steg for verden, et stort og viktig steg for meg. Ikke bare et steg – men en mil! En jævla mil!


Intetanende før trening, deretter bildebevis av 10 km. 

Jeg klarte ikke å jogge sammenhengende uten et par rask-gange-pauser, tiden er derfor heller ikke noe å skryte av (64,74 min), men jeg gjorde det.


Svett og glad!

Jeg fullførte i tillegg en styrkeøkt med følgende øvelser:
Markløft
Beinpress
Stående lårcurl
Chins m/ass
Militærpress
Flies m/hantler

Da skal jeg love dere at det smakte godt med mat da jeg kom hjem!

Ovnsbakt søtpaprika

Jeg lagde både en vegetarversjon, og en med kjøtt.


Med karbonadedeig stekt med hvitløk og masse krydder, kalkunbacon og parmesanost på toppen.


Quattro formaggi! Med 4 oster – philadelphiaost og cottage cheese blandet med litt dill, deretter lett-ost og parmesanost over.

Bakes i ovnen på 200 grader i 20 min.

Nå skal kvelden nytes videre med litt dessert!

42 tanker om “En stor MILepæl

  1. avatarCKL

    En mil er imponerende. Særlig på mølla. Viljen og tålmodigheten fikser det ofte dårligere enn kondisen for min del. Du er flink!!!

  2. avatarkristine

    Godt jobba! 😀
    Jeg er virkelig ingen mester på jogging, og husker jeg var såå stolt første gang jeg gjennomførte 4×4 intervaller, til tross for at det gikk i sneglefart hele veien! 😀

  3. avatarMalin

    Jeg synes en mil på 64 minutt er kjempe imponerende jeg 😀 Spesielt siden du ikke har jogget så mye tidligere. Hipp hurra!!!

    Også bøyer jeg meg i støvet (svetten..?) for at du jogger på mølle. Det er jo så inni granskauen kjedelig 🙄 😆

    Hvordan går det med Todd?

  4. avatarJulianne

    Så flink du er! Alltid gøy å løpe sin første mil! 😀 Fikk skikkelig lyst på fyllt paprika nå, tror det må bli middag en av de kommende dagene 🙂

  5. avatarMartha S

    Tenker det må føles helt fantastisk! =D Nyt følelsen! Må si du inspirerer meg mer for hver dag som går.

  6. avatarAnn Kathrin

    Hei!
    Så flink du er! Bare fortsett slik! 🙂
    Jeg var akkurat like interessert og glad i å jogge, til for en liten stund siden.. Så jeg skal og prøve meg på en mil.. En gang 😉 Lykke til videre!

  7. avatarFredrikke

    Hvor viktig mener du det er med kardio ift styrkeøktene osv? Hvor mue og intensitet og lengde? Vanskelig å finne en god balanse synes jeg. har stort ønske om å stille i fitness, men må nok søke hjelp ift diett og treningsprogram:s

  8. avatarKristin

    Å flinke deg!! Du skal være veldig stolt av deg selv og gi deg selv velfortjent klapp på skulderen! 🙂

  9. avatarTherese

    Gratulerer! Jeg er like motvillig til cardio selv men har faktisk tilbakelagt 7.5km selv i dag! På mølla klarer jeg ikke løpe en meter, så det foregår utendørs – fantastisk følelse å være ferdig!

    God onsdagskveld 🙂

  10. avatarTrine

    Kjempegrattis med en mil.. du fikk meg til å tenke nå 😉

    Men, hva er Chins m / ass?
    Er flere øvelser du gjør innimellom med en liten vri jeg ikke helt vet hva er… du må gjerne blogge om de og forresten, hehe. Ikke at jeg kommer på de andre akkurat nå 😆

  11. avatarMia

    Flinke deg! Første gang jeg løp en mil brukte jeg 1 time og 15 minutter, så du gjorde det langt bedre enn meg;) Stå på!

  12. avatarMartis

    Gratulerer med mila! 😀 64 min er da ikke så ille 🙂 Stå på, plutselig blir du hekta på å sette ny rekord hver gang 😉

  13. avatarAnna

    Om man gör saker utifrån sina egna förutsättningar och därigenom gör sitt bästa, ja det är då man blir en inspirationskälla för andra! <3

  14. avatarMarianne

    Gratulerer 😀 _Deilig å løpe! Du må ikke løpe bort musklene dine og den flotte kroppen din da !! 😉

  15. avatarChristina

    Gratulerer med vel gjennomført!! Jeg løp min første mil forrige sommer, trodde aldri det skulle gå.. 🙂

  16. avatarMichelle

    Gratulerer, herlig følelse :mrgreen: kjempe flink!!
    Går det bedre med Todd nå forresten??
    Ha en fin dag søte <3

  17. avatarKristine

    @CKL: Det var de to som hjalp meg og, takk for det!

    @Lovelyliller.com: Aw ♥ Takk!!

    @Åse: Takk 😀

    @Kathrin: Tusind tak!

    @Tonje @ The Pink Phone: Så bra da! Lykke til videre 🙂

    @kristine: Tid eller gjennomføring spiller jo egentlig ingen rolle, bare det at man klarer å fullføre noe man trodde var svært lite sannsynlig (nesten umulig) er så deilig! 🙂

    @Malin: Hurra! Jeg hadde heldigvis tv’er foran meg, men det ble kjedelig ja.. det blir ikke en fast dag i uka for å si det sånn!
    Todd er seg selv igjen! 😀

    @Julianne: Takk! Du, det var ufattelig godt – søtpaprika er så mye bedre enn vanlig, i hvert fall ovnsbakt 🙂

  18. avatarKristine

    @Martha S: Jeg ble faktisk så glad at jeg ble rørt til tårer 😳
    Takk!

    @marlen: Tusen takk! :grin.

    @Hanne: Takk! Du det så nok ikke så sprekt ut, og jeg sleit innimellom, men I did it 🙂

    @Aud-Karin Hay: 😀

    @Ann Kathrin: Takk! Jeg er helt sikker på at du klarer det om du bestemmer deg for det, en gang 😉

    @Fredrikke: Styrkeøktene er helt klart viktigst, sammen med et fornuftig kosthold. Kardio må nesten tilpasses det som passer deg og hva du liker og har mulighet til. Jeg har alt fra 2-4 økter i uka, og varierer mellom gåtur, rask gange til jogging og sykling.

    @Lene: Tusen takk ♥

  19. avatarKristine

    @Kristin: *klapp klapp* Tusen takk!

    @Therese: Grattis! Så deilig – i hvert fall etterpå 😉
    Jeg foretrekker også å jogge ute, og i retrospekt fatter jeg ikke at jeg orket så lenge på mølla (og godt er det).

    @Trine: Takk!
    M/ass er med assistanse 🙂 Enten med tærne på en benk, eller knærne oppå en plate i apparat. Du kan også bruke strikk som hjelp/ass over en stang. Jeg klarer nemlig ikke chins alene (enda)!

    @Mia: Åh tusen takk! Jeg hadde vært like glad om jeg hadde brukt 75 minutter 😀

    @Alicja: Takk! Todd har det helt strålende, proppen er ute av systemet 😀

    @Martis: Takk for det!
    Veel, det gjenstår å se :mrgreen:

    @jeanette: Tusen takk! 😀

    @Anna: Godt skrevet, er så enig ♥

    @Stine M. Sørensen: Takk for det! 😀
    Skal titte innom bloggen din!

    @Tone: Takk! 🙂

    @Marianne: Takk! Ingen fare for det! Jeg blir nok aldri noen ivrig løper, har hverken lysten eller forutsetningene – men det er gøy å gå utenfor komfortsonen innimellom 😀

    @Christina: Takk, det samme til deg!

    @Cecilie Lykke: Takk søta!

    @Karoline: Takk, gratulerer til deg og! Det er kjempedeilig ja 😀

    @Fitness Vibeke: Takk! ♥
    Haha, ja – bortsett fra at jeg tror dette var en engangsforeteelse. Jeg er en slow-jogger med smertegrense på 30 min 🙄

    @Michelle: Takk!
    Todd er frisk igjen, heldigvis! ♥
    Ha en flott dag du og!

    @Victoria: Takk takk 😀

  20. avatarFineliner

    Så flink du har vært:) Stor klapp på skulderen til deg!
    Mat etter en heftig treningsøkt er SÅ DIGG!
    Håper du får en brakanes økt idag også 😉

  21. avatarChristine

    Jeg blir alltid så sulten av å besøke bloggen din. DE flotte matbildene og knall inspirasjon 🙂

    Det er utrolig flott i Jotunheimen. Jeg anbefaler virkelig å gå Besseggen den veien vi gikk. Vi unngikk alt av kø. Da vi kom til eggen møtte vi køkaoset, men det var ingen problem å gå forbi i det hele tatt 🙂 Bare beregn nok tid slik at du når siste ferje tilbake…

  22. avatarLinn

    Så flink du er! En mil er virkelig imponerende! 🙂

    Og middagen da, jummy!!! :mrgreen: *står ovnsbakt søt paprika i ovnen* GLEDE!!! 😉

  23. avatarKristine

    @Fineliner: Tuusen takk! ♥
    Mat og sofa var meget godt ja – men det er det jo alltid :mrgreen:
    Håper du får en god helg!

    @Christine: Takk for det!
    Ok, tusen takk for tips! Skal formidle det videre til mamma, så tar vi oss (forhåpentligvis snart) en tur 🙂

    @Linn: Takk!
    Var det ikke godt med bakt, fylt søt paprika? 😛

    @Jay: Tusen takk! *klem*

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *