Gi labb

Etter jobb og et møte som gjorde meg veldig glad (jeg lover å fortelle dere med tiden – selv om det blir en stund til), så møtte jeg fineste Lill A for nok en joggerunde på Bislett Stadion.
Jeg vet – jeg jogger, og jeg liker det!
Det går ikke raskt unna, men vi løper en halvtime i strekk og det er faktisk et stort klapp på skulderen for min del.

I dag jogget jeg imidlertid med noe jeg aldri trodde jeg kom til å ha på bena. Jeg har takket nei et par ganger før jeg ga etter og ba om å få de mørke og anonyme. Enkelte ting vil jeg ikke ha i råsa.

Dere vet den følelsen av å komme på fest og være den eneste som har pyntet seg. Eller nei – å dra på karneval og oppdage at man er den eneste som har kledd seg ut..
Jeg følte det litt sånn.


Helt riktig, det er disse.

Disse har gått som en farsott på mange blogger, og jeg synes de ser like teite ut hver gang.. men hvordan var de egentlig å trene med?

De var faktisk overraskende gode, som i behagelige – nå skal det sies at det var på bane. Det kan godt være at følelsen er annerledes ute på asfalt eller i skogen, det gjenstår å se om jeg tør å teste ut.


Jeg likte de aller best da vi kjørte trappeintervaller, da blir foten bøyd veldig lett og man får virkelig tråkket fra seg og brukt midten/fremre del av foten på en god måte.

Så om du tør så finner du flere typer her.

Som min kjære mor sa; «Haha se Todd, nå har mammaen din også labber!»

Veldig morsomt. Katter har dessuten poter – ha!

.
Dere er vel litt sultne og?

Her er dagens middagstips;

Krydrete kjøttboller i gryte

Form små kjøttboller av karbonadedeig blandet med egg og krydder: chili, cummin, curry, kanel og pepper. Stek de på middels varme i litt olje.

Ha i en boks med hakkede tomater, et hvitløksfedd, samt paprika – jeg valgte både rød, grønn og gul. La det putre i noen minutter og nyt.
Et godt tilbehør ved siden av dette er for øvrig tzatziki;

Ellers fristet jeg noen av dere med muffins på instagram i går;

Og oppskrift må fortsatt vente litt, jeg skal nemlig prøve pilates for første gang i kveld og må hive meg rundt.

Ha en fortsatt fin onsdag!

30 tanker om “Gi labb

  1. avatarIngvild

    Ja, de ser ikke så fin ut de skoene. Men kan forestille meg at de er god å trene i.
    Så kjekt å prøve ut pilates da, er jo noe helt annet enn det du pleier å trene:)

  2. avatarKristin

    Jeg liker å tenke om meg selv at jeg ikke er så forfengelig, men….. (som deg) så er jeg ytterst skeptisk til utseende på det der fottøyet, haha !! 😯 😆

    Men, leser jo at alle stiller seg veldig positiv etter å ha testet de ut 🙂 Ser for meg at de må være ypperlig til styrketreningsøvelser som f.eks. knebøy og markløft. Med en gammel akillesskade er tanken som streifer meg at det kanskje kan bli veldig «hardt» for anklene uten den dempingen som vanlige løpesko gir på asfaltdekke? Sikkert gode i skogen og mer mykt underlag da 🙂

  3. avatarEmily

    Haha, frøken , nå må du glede deg til i morgen! 😆

    Løp 4×4 opp fjellet her i går med fivefingers og klarer nesten ikke å gå i dag for er så støl i leggene, hehe!

    Men ja, fivefingers er ganske så elsk, og skikkelig kule 🙂

  4. avatarTina

    Fivefingers er utrolig behagelige!! Jeg har ikke brukt dem så mye til løping, men har gått tur i skogen med dem og trener alltid styrke med dem – føler de gir meg god «kontakt», særlig under knebøy og markløft. Nå står den berømte lefsa di i ovnen her – endelig, etter å ha fulgt bloggen din så lenge har jeg omsider fått somlet meg til å bake den. Gleder meg! :mrgreen:

  5. avatarMalin

    Jeg synes det skoene ser skikkelig ekle ut. Tær…æsj 😯
    Når det er sagt, så har jeg lest en del om forfot/barfotløping og mtp alle plager jeg har hatt etter at jeg begynnte å løpe så vurderer jeg å legge om løpsteget. Men, som de andre over her – du kommer garantert til å være støl i leggene i morgen :mrgreen:

    De er nok ypperlig å bruke til styrketreningen. Det er ett par der jeg trener som bruker slike. Med rare blikk fra meg 😎

  6. avatarHanne

    Så sprek og vågal du er for tida 😀
    Lurte på om det var slike sko du løp med da jeg så trappebildet tidligere i dag. Moro at så mange liker de, da må det jo ha noe for seg. Egentlig er det vel litt rart at sko ikke har 5 tær? Eller? :mrgreen:
    Setter virkelig ikke pris på at du ikke deler muffinsoppskriften NÅ 😯 😆

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Lovelyliller.com – Helse, livvstil og sunne oppskrifter: Ja, vil gjerne fortelle NÅ 😀
    Ja.. skal eventuelt opplyse (les: klage) om det i morgen.

    @Ingvild: Jeg ble positivt overrasket!
    Ja, for første gang – alltid bra å prøve nye ting 🙂

    @Emily: Jeg kan høre den onde latteren helt hit! 😈
    Jeg kunne ønske jeg synes de var kule, det hadde gjort alt så mye lettere 😆

    @Ina-kristin: Åh så hyggelig – takk! Det er mitt eget ja 🙂

    @Malin: Jeg har tå-fobi, det sier jo litt om hva jeg synes om de. Det verste er egentlig sokkene!
    Men de var faktisk gode å trene i, følte meg lett og sprek 😎
    Jeg vil gjerne teste de ut på beintrening, men jeg vet ikke om jeg tør. Jeg VET at jeg kommer til å få noen blikk à la Malin :mrgreen:

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Hanne: Takk takk 😎
    Jeg tror absolutt de har noe for seg, men jeg tenker mest (for min egen del) der jeg ønsker bakkekontakt – som typ bentrening. Men tør jeg å spankulere inne på Elixia med de? Jeg får gjøre det en gang jeg trener med S, så kan jeg gjemme meg bak han.
    Lover at oppskriften kommer i morgen! Det er ikke akkurat noe veldig nytt, stikkord er egg og proteinpulver :mrgreen:

  9. avatarRakel

    Jeg bruker mine (rosa) 5fingers på elixia hver gang jeg trener. Geniale å trene bein med, får god kontakt med underlaget og økt muskelaktivering i glutealer.. Prøv;)

  10. avatarkari

    pilates er svært effektivt på min kropp :grin:. Blir spennende å høre hva du synes etter en stund.

  11. avatarBeate

    Åh! Jeg har superlyst på fivefingers!! 😀 Syntes også de var litt rar i begynnelsen, men nå synes jeg de ser fine ut. Skal kjøpe meg i London i sommer 🙂 Greit å spare litt penger.

  12. avatarchristine

    Vittig altså 🙂 Sikkert behagelig, men husk å bruke god tid på tilvenning av skoa, sånn at du ikkje får beinhinnebtennelse. Skreiv eit innlegg om barfotløping i dag tidleg faktisk 🙂 lykke til 🙂

  13. avatarHanne

    Regnet med det var noen den duren, ja, og jeg skal ærlig innrømme at jeg er mest nysgjerrig på glasuren. Har en del uker foran meg på «diett», så Kristines sunne fristelser blir nok gode å ha etterhvert 😀
    Du får labbe rundt i de skoene som om ingenting uvanlig har skjedd, selv om jeg skjønner at det kan bli vanskelig 😆 Å bruke sko som gir god bakkekontakt er uansett ikke noe å le av, så det er bare å kjøre på 😉

  14. avatarLina

    Gleder meg til å høre om nyheten 😉

    Og må jo nesten teste ut de «skoene», det ser ganske deilig ut 🙂

    Håper du har hatt en fin kveld!

  15. avatarCathrine

    Haha fantastisk 😀 Apoesko!! Jeg har så lyst å prøve sånne, må ha meg noen når restskatten er betalt da jeg har en toeretisk overbevisning om at dette er godt for beina mine 😉 Du får skrike ut om det viser seg at det er gode greier 😀

    stor klem på <3

  16. avatarHilde

    Jeg trener all styrketrening på bein med (rosa/sorte) FiveFingers på Elixia Carl Berner. Det er faktisk ikke så mye stirring, og de som vil stirre får bare gjøre det. Skoene er fantastiske å trene mark og knebøy med, man får virkelig godt grep.

  17. avatarMa S

    Heisann 🙂

    Har fått med meg at du av og til tar turen til Stavanger, og lurte på om du vet om hvor dem selger den her lavkalori vaniljesausen du bruker? Hvor kjøper du dem evt der du bor nå? Jeg vil lage skolebollene dine!! 😀

  18. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Rakel: Jeg kunne ønske jeg var like tøff!
    Jeg skal prøve de på beintrening, det har jeg bestemt meg for 😎

    @kari: Det var en tøff time, det brant godt i magen 😀
    Tror fortsatt styrke er viktigst, men supplerer gjerne med slike timer innimellom!

    @Camilla: De er helt normale i str, jeg bruker 38 og de passer perfekt.

    @Beate: Jeg synes fortsatt de ser rare ut, og det var noen kids som så litt ekstra på meg på Bislett – men de er overraskende gode å ha på, det må jeg si. Så heldig du er som skal dit!

    @christine: Ja, jeg får ta det gradvis – både med tanke på tilvenning fysisk og psykisk :mrgreen:

    @Kristine: Haha, godt vi er to. Synes vi skal tørre å teste de inne et sted og altså, på beintrening f.eks. Ta utfordringen? 😛

    @Hanne: Ostesjokokrem! 😀
    Jeg venner meg nok til de, men det var fryktelig uvant.. og jeg blir fortsatt lattermild når jeg ser de bildene av meg, men det viktigste er tross alt treningen – ikke utseendet 🙂

    @Benedicte: Hei! Litt forskjellig; enten på helsekost, funksjonell mat eller iherb.com

    @-BB: Dyrisk trening :mrgreen:

    @Lina: Gleder meg til å fortelle! 😉
    Håper du får en god helg!

    @Cathrine: Haha, visste at jeg kunne regne med deg!
    Jeg skal teste de litt mer, men so far so good altså. Litt øm i leggene i dag, men ikke ille. Det beste er at de var behagelige å ha på seg.
    Håper du har det bra ♥ Klem

    @Kristin: Hvordan gjør jeg det? Jeg heter @kriweb – søk meg opp! 😀

    @Ma S: Åh det vet jeg ikke dessverre, det er ikke mye proteinbakst som blir lagd når jeg er i Stavanger kan jeg love.. 😀
    Du har nok best mulighet på en av de større matbutikken – kanskje Helgø Meny?

  19. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Hilde: Det er jo bare nyhetens interesse, stirringen vil jo avta etterhvert som de blir vant til å se meg og labbene. Det er bare det første labbesteget man må ta :mrgreen:
    Hvis ikke får jeg ta turen til der du trener, i og med at du har banet vei der 🙂

  20. avatarHilde

    Ønsker egentlig ikke å reklamere så mye for Elixia CB ( 😉 ), men jeg vil påstå det er et av de beste senterne Elixia har. Alltid frisk, god luft og godt med plass. Selvsagt litt mer folk i prime-time, men nå er det mange som har tatt sommerferie 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *