Bentrening og Omega 3

Nå har jeg prøvd disse i et par måneder, og jeg liker de begge som tilskudd innimellom.

Omega 3

– viktig for blodtrykket, ettersom omega-3-fettsyrer får blodårene til å slappe av
– demper betennelse i kroppen
– viktig for immunforsvaret og for vekst
– bedrer læreevnen, ettersom hjernen fungerer bedre

(Hentet fra Wikipedia)

Green Energy Burn 

– gir økt energi på trening
– demper søtsug
– gir kvalme om det tas på tom mage – ikke å anbefale

(Egen erfaring)

.
I dag trenger jeg imidlertid ikke ekstra omega 3, for dette sto på menyen;

Laks med kremet spinat

Laks stekes på middels varme, ha gjerne litt havsalt over.

Hakk opp spinat og rør sammen med mager kesam, litt majones, hvitløk, salt, pepper, dill og curry.

Enklere blir det ikke! Også så godt som det er!

Dagens bentrening;
Knebøy (70 kg)
Bulgarske utfall (14 kg’s hantler)
Benpress (150 kg)
Sittende lårcurl (55 kg)

Slitsomt, men godt nå etterpå :cool:

12 tanker om “Bentrening og Omega 3

  1. avatarHanne

    Sterke bein!!
    Husker nå å ha sett mye av denne retten på bloggen tidligere, men hadde jammen glemt den selv også. Det må nok spises laks igjen snart 😀

    Slike tilskudd er bra å ha. Omega 3 tar jeg hver dag, og slike små energibomber er godt å ha til de dagene det trengs litt ekstra påfyll… Jeg kan godt forstå at grønn te-tilskuddet må være vondt for magen om det ikke tas sammen med noe, jeg blir nemlig kvalm nok bare av vanlig grønn te på tom mage 🙄

  2. avataringrid

    Hvilket proteinpulver bruker du når du baker (eks. i proteinpannekaker)? Har brukt vanlig PF whey tech, men blir så fort sulten da.

  3. avatarHege

    Kjempe flott blogg 😉 Jeg har lest den i en stund og nå er jeg inne hver dag og sjekker om det er kommet noe nytt 😆 Forresten, paien var kjempe god!!! Bollene også og lefsene. Jeg har aldri brukt så mye tid på kjøkkenet og vært så inspirert til å lage mat som etter at jeg bebynte å lese bloggen din. Men edt jeg lurer på er, hvordan får dude markerte musklene som du har? Skal jeg fokusere mest på å spise mye og bygge muskler først, for så å trene kardio og få ned fettprosenten etterpå eller er en kombinasjon best? Jeg er relativt slank, men tynne armer 😛 Jeg har trent å maaaange år, men siden april 2012 har jeg virkelig trent styrke. Trener 5 ganger i uken, hovedsak styrke. Gleder meg til flere gode kjøkkenutfordringer og til å følge bloggen din! Du er vedlig inspirerende til å følge den gode veien til målene. Takk for hjepen 😀

  4. avatarKristine

    @Hanne: Takk! Kunne ønske det vistes bedre 😆
    Det er så lenge siden jeg har laget laks til middag – blir liksom litt nedtur når jeg har spist sushi. Men – stekt laks er godt altså, får frem fettet (er der smaken sitter) 😎

    Du er ikke den eneste 🙄

    @ingrid: Jeg bruker proteinpulver fra x-life;
    http://x-life.no/proteinpulver/C_72_1
    Men om du blir sulten igjen fort så har det mer å gjøre med at du spiser for lite, protein er protein uansett hvilket pulver 😉

    @Lisbeth: Takk!! Jeg føler meg nemlig som en skikkelig pingle 😆

    @christine: Ikke sant? Lakseporno 😎

    @Kristin: Takk! Jeg har en veldig fin kameralinse og da 🙂

    @Kristine: Æsj ja, snakk om å få motsatt effekt.
    Takk i like måte! 😀

  5. avatarLissi

    Aha, så det er derfor jeg har vært litt uggen i det siste.. Har nemlig tatt noen kapsler (grønn te) og har gjerne tatt de på tom mage -men trudde ikke jeg tålte de jeg, så jeg stoppet å ta de..

    Når det kommer til omega 3 så blir jeg så hinsides trøtt av det! Kjenner du noe til det Kristine? Forsøkte en periode nå etter et lengre opphold, men blei helt utmattet..(igjen) Sovnet omtrent før ungene på kvelden og hadde ikke særlig med overskudd. Akkurat det samme skjedde for noen år siden når jeg tok omega 3.. Kroppen min er litt smårar når det kommer til slike ting (piller og kapsler) så jeg får gjerne motsatt effekt enn hva det skal gi.. Kan nevnes at jeg en gang tok et tilskudd hvor produktet skulle være veldig oppkvikkende og det skulle ikke inntas etter kl 18 pga at man kunne få problemer med å sovne om kvelden. Dette produktet kunne jeg ta kl 22 og jeg sov som en stein 22.30 og har aldri sovet så godt som jeg gjorde da 😉 Rart??

  6. avatarMaria

    Hei Kristine.
    Først og fremst vil jeg bare si at bloggen din er kjempe fin! Hadde et spørsmål ang iHerb bestillinger. Flere sier det er gratis shipping for under 200kr. Når jeg skal bestille og betale, kommer det opp at jeg må velge Shipping Method, som da enten er DHL (som koster 35dollar) eller UPS (som koster 29dollar). Trodde det var gratis? Håper du har noen tips til hva jeg kan ha gjort feil eller noe 😉 Takker 🙂 .
    -Maria

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Lissi: Ikke ta de på tom mage om du blir dårlig nei 🙂
    Trøtthet av omega 3 kjenner jeg ikke til, kanskje det er noe annet som blir påvirket når du tar det. Mangel på magnesium? Mitt tips er uansett å ikke være avhengig av å ta piller eller tilskudd hver dag, kun når man føler behov. For min del blir det ofte mindre næringsrikt på lørdager.. kremt..så da er omega 3 fint å ta.
    Ikke rart, men spesielt 😀

    @Maria: Takk!
    Nei, det er ikke gratis frakt under 200 kr – kun moms- og tollfritt. Om frakten blir høyere enn $6 slik du beskriver så er det fordi pakken din veier for mye, da er det bedre at du deler det opp i to pakker og fyller på med noe litt lettere i hver av de 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *