Du kan hvis du vil

Jeg liker ikke å jogge eller løpe, i hvert fall ikke mer enn 60-metern. Mye av det henger sammen med at jeg ikke har orket, puls og kondisjon har stoppet meg og jeg har overbevist meg selv om at jeg ikke klarer – og derfor ikke liker.
I dag ble det jogging – om enn lett – rundt og rundt på Bislett, OG litt trappeløping til det dirret i beina. Og jeg likte det!
Takk for økten Lill A ♥

Det er lett å skylde på at jeg er hjertesyk, men jeg kan hvis jeg vil. Og i motsatt fall har jeg i hvert fall prøvd.
Det er ikke bra å gjemme seg bak unnskyldninger, selv om det ofte er behagelig i komfortsonen.

.
Et frisk etter-treningsmåltid;
Cottage cheese med blåbær og valnøtter

Har også i litt bringebærsyltetøy og sukrin
.
Dagens middagstips;
Torskenuggets med basilikumkrem og gulrøtter

Torsk paneres i egg, deretter i en blanding av lyst mandemel og revet parmesan. Krydres og stekes på middels varme i stekepanne til mandelmel og ost har laget en sprø skorpe. Gulrøtter skives og stekes med hvitløk. Serveres med hakket basilikum rørt med skyr naturell.
.
Dessert;
Kesamlapper

1 boks kesam blandet med to egg, 2 ts fiberhusk, et par ss vaniljeprotein og eventuelt litt stevia og kanel. NB:Pannen må smøres med fett før steking.

God mandag videre!

32 tanker om “Du kan hvis du vil

  1. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Sofie: Jeg forbinder det ofte med konkurranse, så det virker litt fjernt å snakke om det i en annen sammenheng enn det. Men ja, jeg spiser karbohydrater minst en gang i uka, som oftest lørdager, men ofte andre dager og.

  2. avatarTina

    Fikk lyst å lage lapper til kveldskos nå 🙂 Regner med at det er mager kesam du har brukt?

  3. avatarSofie

    Blir lørdagene er form for spisedag da?
    I form av godter fra vanlig butikk og slikt?
    Smågodt, sjokolade osv? eller?

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Tina: Da synes jeg du skal gjøre det!
    Ja, men både mager og vanlig kan brukes. Eventuelt cottage cheese eller skyr 🙂

    @Sofie: Ja 🙂

  5. avatarMalin

    Flink du er 😀
    Jeg har lurt hjernen med det samme som deg – kan ikke, så derfor liker jeg ikke 😆 Men jeg har lært meg å like jogging (kondisjonstrening generellt) og det er de øktene mestringsfølelsen har vært størst. Men sånn er det gjerne når man er nybegynner 😎

  6. avatarmartev

    åh det hørtes veldig kjent ut:P (så bra det ikke bare er meg)
    jeg har skylda på astma å at jeg ikke liker motbakker å gud vet hva:p
    i 2012 fant jeg ut at dette blir året jeg skal få meg kondis:P litt snodig når man egentli aldri har jogga, så både teknikk å pust har fått prøvd seg.
    fortsatt lang vei å gå såklart, men ligger i alle fall ikke på minus sida lenger:P
    Det er utenfor komfortsona vi utvikler oss;)

  7. avatarKristine

    Er det ikke fantastisk å kjenne på følelsen i ettertid over å ha gjennomført noe du eeegentlig ikke liker, men å kjenne at du faktisk liker det litt i etterkant allikevel? 🙂 Jeg skulle ønske jeg kjente det slik etter de to gangene jeg har vært med på spinning, men begge gangene har jeg fått bekreftet at jeg faktisk IKKE likte det LITT engang allikevel, haha 😆 Du er hvertfall flink, og jeg er ikke i tvil om at du klarer alt om du vil 😀

  8. avatarSofie

    Kan du ikke skrive et innlegg om oppkarbing, spisedag?
    Hvordan eventuelt du tenker rundt spisedag, unne seg noe osv? 🙂
    Får du mer energi til kommende uke, under trening når du har en spisedag i form av godter og det du måtte ønske?:)

    Gir det noe utslag på kroppen? Fett, vekt som går oppover eller noe?

  9. avatarMichelle

    Så flink du er Kristine!! ja, veldig sant man kan visst man vil!! Men er VELDIG lett å gjemme seg bak en ok unnskyldning! hehe
    spreking 😛

  10. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Malin: Takk! 😀
    Jeg er fortsatt ikke sikker på at det er en favorittsyssel, men det trenger det heller ikke å være. Mestringsfølelse er godt 😎

    @martev: Det er godt det er flere av oss 😀 Selv om man stiller svakere mtp kondisjon og pust grunnet hjerte- og/eller lungeproblemer så er det ikke dermed sagt at man ikke kan utvikle seg eller bli bedre!

    @Kristine: Jo, det er egentlig superdeilig – uansett hva resultatet av det er. Jeg har også vært med på spinning skjønner, du én gang – og det var første og siste gang :mrgreen: Men jeg har prøvd det! Kan jo ikke like alt heller 🙄

    @Hanne: Takk! 🙂
    Og disse lappene blir ikke i nærheten av tørre som kanskje mange proteinlapper blir – nam!

    @Lovelyliller.com – Helse, livvstil og sunne oppskrifter: Absolutt, må bare orke/tørre å prøve noen ganger 😀

    @Sofie: Oppkarbing er kun hensiktsmessig i forbindelse med konkurranse/sceneform.
    En spisedag i helgene kan være en motivasjon for mange til å holde hverdagen ellers sunn, mens andre ikke liker det – det er opp til hver enkelt. Jeg synes det er veldig godt å ha en slik dag innimellom fordi jeg er en søtmoms, så jeg fortsetter med det 🙂 Jeg får ikke mer energi av det – dessverre.
    Hverken fett/vekt går oppover så lenge man ikke overdriver spisedagen, eller lar det gå over styr flere dager etter hverandre.

    @Michelle: Det er veldig lett, og jeg gjør det ofte selv 😉 😀

  11. avatarAndrea

    Hvordan i ALLE dager stekte du disse lappene? Mine ville aldri bli stekt i det h e l e tall! Så nå står røra i ovnen, i håp om at den blir stekt der :p

  12. avatarLill Adriana

    Takk selv <3 det ble fort hyggelig å jogge 😉
    Vi gled rett inn der spør du meg 😎 jeg er glad du likte det.

    Og i trappene var du et naturtalent!

  13. avatarAnonym

    En stund siden eg har lagt igjen en kommentar er hos deg(er på jobbreise for øyeblikket). Popper bare innom for å si «well done» for bra utført joggeøkt, og maten så jo bare yummy ut (intet nytt der 🙂 )

    Gleder jeg meg til å komme hjem til Norge, og til normale matrutiner og min elskede havregrøt igjen :mrgreen:

  14. avatarLiv

    Hei! Fantastisk blogg 😉
    Utrolig flott og motiverende kvinne er du!

    Kan du føre opp en liten liste med de matvarene som er et «møst» for deg å ha i kjøle-/skapet i hverdagene? 🙂

    og en ting til – hvor mange dagers hvile har du mellom hver muskelgruppe? Jeg trener overkropp en dag og underkropp en annen dag, kanskje par-tre ganger uken.cardio 3 ganger uken. fremgangen er fin, spesiellt på overkropp, men klarer ikke bli skikkelig markert på ryggen… noen tips?

  15. avatarLiv

    Hei 😉

    Fantastisk blogg! 🙂

    Du jeg har et sp.mål til deg – hvodan har du klart å få den flotte ryggen din? hvor mange ganger i uka måtte du trene ryggen for å få til det? øvelser?

    :mrgreen:

  16. avatarKvardagskos

    Bra jobba! Det er SÅ deilig når ein gjer noko der ein pushar seg sjølv ut på ukjendt farvatn 🙂 Inspirerande matbilder, no blir det pannekaker til middag her 🙂

  17. avatarElla

    Heiiii!

    Først; elsker bloggen din! 🙂

    2nd: AMAGAD! Hvordan klarer du å steke kesamlappene dine så fine??? Må man bruke veldig svak varme eller hva er hemmeligheten? Jeg har prøvd flere ganger med 1 boks mager kesam, 2 egg og 1-2 ts fiberhusk. De bare koker og skiller seg på en måte, så må jeg bare kaste alt og resten av røra – hver gang! Er det proteinpulveret? Har du laget de uten proteinpulver og fått de så fine før? 😮

    Håper du svarer selv om det ble litt langt! Takk 🙂 😛

  18. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Andrea: Huff da, ble de stekt i ovnen? De stekes på middels varme, lenge og med fett i panna.

    @Lisbeth: Vi klarer alt vi vil 😎

    @Cecilie Lykke: Takk! Ja, har blitt mye flinkere til det og det føles godt.

    @Lill Adriana: Kanskje det bare var pga deg, så om jeg skulle finne på å jogge alene igjen så er det bare dritt 😀
    Vi ja, et par spreke friidrettsstjerner.
    Gleder meg til neste gang!

    @Tina: Godt at de smakte – bare hyggelig! 😀

    @Nora: Ja: kristine@kriweb.no

    @Anonym: Hyggelig at du stikker innom, tusen takk for det!
    Fortsatt god jobbreise og velkommen hjem til havregrøt og rutiner igjen snart 🙂

    @Liv: Hei, og takk!
    Den har fått mye trening opp igjennom årene, først 20 år med dansing og deretter 5 år med styrketrening 🙂
    Det viktigste er å kjenne riktig kontakt med ryggen når man trener, det er altfor lett å bruke armer/skuldre.

    @Kvardagskos: Det er i hvert fall veldig deilig etterpå! :mrgreen:
    Håper pannekakene smakte!

    @Ella: Heiii! Takk! 😀
    Jeg har alltid litt tørrvare i, så jeg har ikke prøvd uten det nei. Det er viktig å steke på middels varme, og med fett i panna sik at du får snudd de hele. Og om du har en nyere teflonstekepanne er også det et pluss, gjør alt mye enklere.
    Et tips er eventuelt å hive røra i ovnen – da slipper du å snu 😉

  19. avatarAndrea

    Ble for utolmodig.. Så tok røra ut av ovnen, hellte den i en skål og så på full guffe i mikroen ett minutt – ble som rømmegrøt :mrgreen: og så toppet jeg med blåbær og sukrinmelis 🙂

  20. avatarLena

    Hei!

    super blogg! 😀

    Jeg har et spørsmål til deg 😛 ; Hvordan klarer du å få nedre del av magen din så flat og fin!? er det pga kostholdet ditt, eller gjør du noen spesielle øvelser?
    selv har jeg veldig markerte muskler, spesielt øvre del av magen, men nedre del er bare en bul.. noen tips til hvordan jeg kan få denne flatere?

  21. avatarkattelsker

    hei!
    lenge siden vi har hørt fra sjarmerende todd. kan du skrive et eget innlegg om han snart?
    jeg har noen spørsmål; er du plaget med at todd jakter på mus og fugler? prøver han å ta byttet sitt med inn? hvordan kan en unngå at katten min jakter på dyr?

  22. avatarTrude

    Hei!

    Kan du skrive et innlegg om hvordan vi kan trene oss til en så flat og fin mage som du har? spesielle øvelser du gjør, eller er det kostholdet som er viktigst? er nok en del som lurer på hvordan du har klart å få spesielt nedre del av magen helt flat, det er vel der de fleste av oss sliter med å trene bort 😛

  23. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Andrea: Haha, så lenge det var godt så!

    @kattelsker: Så lenge siden er det da ikke :mrgreen:
    Her er han for en uke siden: http://www.kriweb.no/2012/06/05/svinebiff-og-ninjakatten/
    Todd jager bare insekter han!

    @Trude: For å få en flat mage så er kostholdet viktigst, det vil si at man må ligge i et lite kcalunderskudd til fett% har gått noe ned 🙂 For å få en totalt strammere kropp så er styrketrening i tillegg til sunt kostholdet et must – det er også tunge styrkeøvelser som styrker mage/coremuskulatur.

  24. avatarKatrine

    Hei!
    Jeg har aldri brukt proteinpulver og har det derfor ikke i hus. Kan jeg bruke noe annet i stedenfor?:) jeg tenker å begynne å bruke litt proteinpulver, men det finnes jo så mye forskjellig, og i oppskrifter står det gjerne bare vaniljeprotein. Vil det spille noen stor rolle hvilken type proteinpulver jeg bruker i oppskrifter som denne? 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *