Baconsurret svin med røstipoteter og guacamole

Jeg er nå inne på tredje døgn uten noe særlig søvn, og det bar dagens trening preg av – rask gange ble slapp gange. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke får sove, men regner med at kroppen faller om i søvn ganske snart.
Det ble i hvert fall 50 min slapp gange m/stigning på mølla.

I dag var det mammadag, og jeg serverte god middag og dessert til verdens beste mamma.

Baconsurret svin med røstipoteter og guacamole

Svinefilet surres i bacon og stekes i panne først for en sprø stekeskorpe, deretter i en ildfast form i ovnen på 200 grader i ca 20 min.

Røstipoteter (eller hash browns) lages ved å raspe poteter og klemme ut all saft/væske. Finhakk løk og bland i potetene, ha i salt, pepper og eventuelt litt parmesan. Bre utover i en panne og stek på middels varme, de kan være vanskelige å snu så skjær gjerne i fire biter før du snur. Ca 10-15 min på hver side.

Guacamole lagde jeg ved å blande sammen en avokado med litt majones, salt og pepper.

.
Og til dessert ble det;

Mango- og jordbærtrifli

En lagvis nytelse bestående av mango, skyr, jordbær og havregryncrunch.

Havregryncrunch lagde jeg ved å blande havregryn og en liten neve med knuste honningputer, kjøpt på iherb;


Og helt til slutt litt sukrin og kanel på toppen.

En veldig smakfull 2-retters – gøy å være kreativ og ikke minst lage mat til flere enn seg selv! :grin:

17 tanker om “Baconsurret svin med røstipoteter og guacamole

  1. avatarIna

    Matkreativiteten din bærer i alle fall ikke preg av lite søvn! Her var det mye digg gitt! Håper søvnen din snart kommer tilbake 🙂

  2. avatarHanne

    Herlig middag! Jeg hadde også guacamole til min i dag, riktignok litt annerledes enn din.
    Håper du får sove snart!

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Ina: Takk! Det skal fryktelig mye til før det går utover gleden av å lage og spiser mat :mrgreen:

    @Hanne: Ja, jeg hadde vel mer guacamajones 😆
    Takk, satser på at denne natta blir bra!

  4. avatarElise

    Åh, jeg hadde helt glemt hvor godt røsti er – takk for påminnelsen! 😉 Nå vet i alle fall jeg hva jeg skal ha til middag på lørdag..!

  5. avatarVilde

    Åå, det er så ekkelt å ikke få sove, og å ikke skjønne hvorfor! Håper det snur snart da. Søvn er jo viktig for at kroppen skal kunne ta til seg både trening og ernæring! 🙂

    Også, så maten kjempe god ut! 🙂

  6. avatarMelvi

    Du som deler så mange fantastiske oppskrifter, nå skal du få min beste guacamole. Jeg lover, den er FANTASTISK: Avocado(er) (selvfølgelig), en god dæsj sweet&sour-saus, en stor slant lime eller sitronsaft, finhakket hvitløk, salt, pepper og noen dråper tabasco. La den stå litt i kjøleskapet slik at smakene setter seg. Den er sterk, søt og syrlig, og myemye bedre enn guacamolene som har meieriprodukter i seg.
    Og dette var forresten min første kommentar her også, selv om jeg har lest bloggen din lenge. Stå på, du er toppen 🙂

  7. avatarKristin

    mmmmmm.. maten din ser alltid fantastisk ut! men et spørsmål.. når du steker røstien.. steker du i noe fett, eller tørr teflonpanne? 🙂

  8. avatarLinda

    Din mat ser alltid sååå god ut!

    Jag undrar om du skulle vilja/har tid att maila lite med mig om träning och kost. Vill komma igång och eventuellt kunna tävla i fitness och jag har noll koll.

    Skulle vara stort att få hjälp och tips från dig!

    / Linda i Sverige

  9. avatarKristine

    @Vilde: Ja, det er utrolig viktig – for alt egentlig. Det var litt bedre i natt, heldigvis! Takk! 🙂

    @itstraining- trening og kosthold: Det var uvant å spise poteter slik, men veldig godt 🙂

    @Melvi: Takk for første kommentar og guacamoletips, likte at det første du skrev til meg handlet om mat! 😀 Jeg er ikke superfan av avokado, derfor prøvde jeg å kamuflere den som dressing.

    @Vibeke: Så enkelt og godt! De fleste spiser dette ofte fra før, gøy å presentere det litt annerledes bare 🙂

    @Kristin: Disse må stekes i fett, jeg brukte olje 🙂

    @Linda: Takk! 😀
    Om det gjelder tävling så rekommenderar jeg at du tar kontakt med et team/klubb, treningsprog. tar jeg en liten sum for, dietter setter jeg som regel ikke opp. Er det ellers noen spørsmål eller ønske om generelle tips så skriv gjerne til meg: kristine@kriweb.no

  10. avatarBea

    Du er sååå flink!!! Har du prøvd tarte cherry for bedre søvn? Pga øresus sliter jeg med søvnen eller dvs å sovne. En time før jeg legger meg drikker jeg et glass med tarte cherry og sovner lett som bare det 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *