Saftis og eplesorbet

Når det er stekende varmt ute er det godt å lage seg mellommåltider som både metter og avkjøler;

Proteinrik saftis

Whey Cooler blandet med vann og litt fun light, helles i isformer og deretter i fryseren.

Cottage cheese med eplesorbet

Skrell eplene (jeg brukte to) og skjær i tykke skiver. Ha i kjele med presset sitronsaft (valgfritt, men både godt og forhindrer at de blir brune), litt sukrin/stevia og vann. Sett på lokk, kok forsiktig til epleskivene er myke (ca 5 min).
Avkjøl og mos med stavmikser, frys i en halvtimes tid og rør/miks til en sorbetkonsistens.

Dagens styrkeøkt ble kort og lett, og var i stor grad lik denne økten;

Det ble disse øvelsene i dag;
Cable pullover

Skulderpress
Sidehev-fronthev
Liggende sidehev
En-arms hantelroing
Chins m/assistanse

Ikke hopp over trening selv om det er fint vær ute, kort den heller ned og bli mer effektiv når du er der – dropp de lange pausene mellom hvert sett, jeg har selv god erfaring med duracellkanin-økter så lenge teknikken er på plass.

Nyt kvelden videre!

21 tanker om “Saftis og eplesorbet

  1. avatarVilde Sofie

    Mmmm 🙂 Whey Cooler liker jeg faktisk, til forskjell fra de fleste andre saftgreier. I starten var det så som så, men mot slutten av boksen begynte den å vokse på meg. Bare synd den ble borte når jeg endelig likte den 😐 Kjøpe igjen, da 😉

    Du er rå, forresten! 😉

  2. avatarMarit

    Du er til stor inspirasjon. Gleder meg til hver dag, for å se på fristende mat og trening 🙂 har trent i mange år uten særlig fremgang – etter jeg oppdaget bloggen din, har «det» løsnet, og jeg ser fremgang uke for uke. Du virker som en fantastisk ærlig og jordnær jente- stå på 😉

  3. avatarLisbeth

    En kortere styrkeøkt og en litt mer cardio ute er jo en flott vri i dette sommerværet. 🙂 Så kan man kjøre litt ekstra på de dagene det er overskyet; for de kommer nok de også, dessverre.

  4. avatarMarita Baluba

    Hoppe over trening når det er fint vær? Skjønner ikke hva du snakker om.. 😳

    Whey Cooler i is – det har jeg ikke tenkt på, smart! Og de har vel gått ut av produksjon også, har de ikke? Har et par bokser fra i fjor.. for alt jeg vet har datoen gått ut på de, men tusen takk for istipset iallfall 🙂

    Og takk for videotitten – alltid inspirerende med videoer, kjekt å få litt øvingstips! 🙂

  5. avatarIna-kristin

    Må bare (endelig) legge inn en kommentar her. Jeg er en 16 år gammel jente som leser bloggen din hver gang pcn er framme. Du har vært en sinnsyk inspirasjon for meg, og har gjort mitt valg av kosthold UTROLIG mye lettere, selv om jeg fortsatt er i endringsfasen, og litt «usunn» mat er på planen enda. Jeg skulle VELDIG gjerne kunnet kontakte deg på noen måte og bare hamstre alt av kostholdstips etc. hos deg! klikk deg gjerne en tur innom bloggen min (hvor jeg forresten hadde et lite skryt-innlegg om deg for litt siden), og jeg ville vært sjeleglad! Ha en fantastisk dag videre, du finner meg forsåvidt også på facebook under facebooksiden til bloggen (cariad.blogg.no)!

    Må bare legge til at den isen er akkurat like god, bare litt mindre proteinrik, uten whey cooler 😉

  6. avatarAmalie Ve

    Åh, jeg er så glad i den rosa whey cooleren! Kjempegod i forhold til den med iste-smak. Skal lage mye is av den i sommer, mmm 😀

  7. avatarAud-Karin Hay

    Takk for tipset om isen. Har jo whey cooler stående men har ikke tenkt på det med å lage is av den. Så det skal jeg fikse i morgen 🙂
    Når det kommer til trening og fint vær, så synes jeg ikke det er noen unnskyldning for å ikke trene. Den eneste forskjellen er jo at man lettere kan ta cardio ute i finværet da 🙂

  8. avatarNina

    Heihei! Så mye godt du lager! Bare lurte på hvor mange kg du løfter i fronthev og sidehev? Du er en utrolig stor inspirasjon Kristine! Leser bloggen din hver dag!!:D ha en finfint dag!!

  9. avatarAnonym

    Kjempe mange fine øvelser! Helt enig, det er jo så mye bedre å ta på seg bikini eller lettere klær, når kroppen allerede har fått kjørt seg på gymmen 🙂

  10. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Lovelyliller.com – Helse, livvstil og sunne oppskrifter: Is er så avkjølende og godt i varmen 😀

    @Lene: Takk!

    @Vilde Sofie: Jeg og, men jeg er snart tom for det selv.
    Takk 😎

    @Marit: Så hyggelig, tusen takk!!

    @Lisbeth: Nettopp! Man kan i hvert fall få til en kort styrkeøkt i 20-25 min, så kan heller kardio være lek og moro ute i det fine været 😀

    @Michelle: Takk! :mrgreen:

    @Marita Baluba: Nei si det, for jeg har jo aldri gjort det selv 😳
    Jo jeg tror det, men da vet du i hvert fall hva du kan gjøre med restene – frys det ned! 😆

    @Ina-kristin: Man kan fint ha både sunn og usunn mat i planene, det har i hvert fall jeg 😀
    Tusen takk for fine ord! Jeg deler alt av kostholdstips her, men om det er noe spesielt kan du skrive til meg på : kristine@kriweb.no
    Joda, men det er ikke dumt å få i seg ekstra proteiner 🙂

    @Amalie Ve: Jeg og, den er best av de to 😀

    @Aud-Karin Hay: Genialt i denne varmen!
    Enig – tror det blir en gå- eller sykkeltur ute i morgen 😀

    @Nina: Hei, og takk!
    Det varierer veldig, som regel bruker jeg lettere vekter (5-6 kg) og konsentrerer meg om kontakt.

    @Rita: Tusen takk! ♥

    @Anonym: Oh yes, og med proteiner attpåtil er den ganske så smart 🙂

    @Zahra: Tihi, takk!

    @Anonym: Jeg gjør det mest for det psykiske, det føles godt etterpå! 😀

  11. avatarEirin

    Igår lærte du meg nye triks når jeg trener skuldre ved hjelp av videoen din 😉 idag ble de testet ut, en av øvelsene jeg ikke har sett før er den hvor du ligger på benken og løfter armen på siden. Den var blytung å ta! Kjempegøy! 😛 blir kjempeglad om du forsetter å legg ut slike videoer, å lærer meg nye triks 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *