Protein-is og boller

Sashimi og maki på Alex Sushi, samt The Avengers på kino med fineste gutten var perfekt feiring av bursdagen min.

Tidligere på dagen fikk vi også til en styrkeøkt, og jeg fikk lurt med pappa til å trene sammen med meg.

Gårsdagens økt på skuldre og bein;

Sidehev m/hantler
Benpress
Omvendt pecs
Benspark
Sittende lårcurl
Facepulls
Kabelroing

Lårcurl på ball

.
Nok en alternativ måte å få i seg proteiner på;

Protein-is

Visp sjokoladeprotein (velg smak og type selv) med litt melk til den blir kremete – sett i fryser og rør rundt med jevne mellomrom.

Proteinboller

Denne oppskriften – med kesam og syltetøy på.

(..alt dette er tatt med gammel kameralinse)

.
Nyt denne solskinnsdagen videre!

18 tanker om “Protein-is og boller

  1. avatarMariann

    Høres ut som en koselig bursdag! Og hva dame/jente angår: Jeg skal ALDRI bli dame, jeg! :p
    Sitter av en eller annen grunn alltid igjen med vann i munnen etter å ha lest her inne.. 😆

  2. avatarMichelle

    Så kjekt at dere koste dere 😛 var filmen god?
    Liker de alternative måtene dine å få i proteinene på, skikkelig godbiter :mrgreen: ha en strålende søndag videre

  3. avatarMarita

    Så kjempegodt ut! (Selv om bildene er blitt tatt med gammel kameralinse 😉 )

    Tusen takk for bloggen din forresten – den er en inspirasjon på mange måter! 🙂

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Mariann: Nei, enten jente eller kvinne!
    Godt å høre 😀

    @Michelle: Filmen var veldig bra! Takk i like måte 😀

    @Marita: Viktig å få med det så dere ikke ble skuffa over kvaliteten her 😀
    Så koselig, takk!

    @Frøken Mat: Den var bra, spesielt når Hulken fikk roid rage på Loke 😀

  5. avatarjeanett

    Den isen så god ut! Du Kristine, jeg blir så sinnsykt oppblåst og får kjempe vondt i magen når jeg har spist proteinvaflene dine og bollene, lurer på om det er kokosmelet som gjør det?

  6. avatarKristine Innleggsforfatter

    @jeanett: Det var rart.. Du kan jo alltids prøve å lage uten kokosmel og sjekke om det blir bedre, men jeg tror heller det er proteinpulveret eller sukrin/sukrinmelis som gjør det. Jeg reagerer ikke på det (blitt herdet tror jeg), men vet at mange gjør det.

  7. avatarChristina

    Det er veldig mye fiber i kokosmel. Jeg merker selv at mer enn 10g kokosmel i slengen gjør meg veldig oppblåst! Har ikke noen problemer med hverken proteinpulver eller sukrin 🙂

  8. avatarMalin

    Det høres ut som en perfekt bursdagsfeiring 🙂 Jeg lo så jeg grein da Hulken dengte løs på Loke. Men det er Iron Man som er min favoritt altså. Det er noe med Robert Downey Jr.. 🙄

    Håper dere har hatt like strålende vær som oss – her har vi hatt sommer og jeg er solbrent 😎

  9. avatarKristine

    Hei Kristine,
    Jeg fikk et svar av deg for en stund siden 🙂 Du sa så fint at et kaloriunderskudd er det som skal til for å gå ned i fettprosent. Så nå har jeg begynt å veie maten min, og regne kalorier. Og jaggu har ikke resultatene begynt å vise seg allerede, har lært at jeg kan få masse sunn mat for få kalorier. Og god mat i tillegg. Veldig greit å se hvor mye man faktisk har fått i seg tidligere ved å ikke regne kalorier! Og av en eller annen grunn funker dette kjempebra for meg:) Vet du hvor mye fettprosent det er «normalt» å ha når man stiller til konkurranse? Jeg tenker å jobbe mot en sunnere kropp, og selvfølgelig ha mer fettprosent enn det. Men er bare nysgjerrig 🙂 Ser det er utrolig mye som skal til, og lange perioder med trening. Så regner med det er et ekstremt lavt tall! Jeg har ganske høy fettprosent nå, men lurer på hvor jeg skal stille meg for å ha en «sunn» fettprosent. Tror kanskje jeg har et litt forvridd syn på hva som er normalt!

  10. avatarNina

    Du er en kjøkkenhelt, Kristine 😀 Keep it up!

    Så et spørsmål… Jeg sliter med å få kontakt me rumpemusklene mine. Har vært å trent nå, og prøvd å få det til å svi i rumpa, både med stang, manualer, kettlebells og div apparater, men det ender som regel opp med at jeg blir gele i låra i stedet :-/ Noen tips?

    Det skal nevnes at jeg har litt skeiv ryggrad og derfor blir muskulaturen min litt skeiv, men det dr*ter jeg i, for styrketrening er gøy 😀
    Tusen takk for motivasjon 🙂 🙂

  11. avatarKristine Innleggsforfatter

    @anetteee: Thank you!! 😀

    @Lovelyliller.com – Helse, livvstil og sunne oppskrifter: Bollene var best! Isen gikk altfor fort ned *glupsk* 😀

    @Christina: Aha, kanskje det er det – jeg merker ikke noe til det (heldigvis) 🙂

    @Malin: Haha, det var det beste altså – ikke ofte jeg ler høyt på kino. Jeg liker også R.D jr. best!
    Jeg er ikke solbrent.. men så har jeg ikke like fin veranda som deg heller!

    @Kristine: Hei! Så bra at du har funnet ut av det 🙂 Jeg tror ikke fokuset skal være så lav fettprosent som nærmer seg utøvere, det skjer nemlig noe både fysisk og psykisk som man bør holde seg unna. Konkurranseform går vel fra 10-12% og nedover til svært, svært lavt.

    @Nina: Takk for det! :mrgreen:
    Jeg vet ikke hvilke øvelser du pleier å kjøre, men jeg kjenner det også som oftest best i lårene. Om du går litt ned på vektene så synes i hvert fall jeg at det er lettere å kjenne riktig teknikk på gluteus/stumpen. Fokuset på å stramme både på vei opp og ned (snakker da om knebøy og strakmark). Benpress liker jeg også. Jeg har hørt at glute bridge er en fin øvelse, men har ikke fått testet den enda – prøvd den?

  12. avatarMia

    Hei Kristine! Ser at du ofte har en vegetarisk dag i uka. Har du noen gang tenkt på det å bli vegetarianer? Hva tenker du om vegetabilsk protein i et vegetarisk/vegansk kosthold? En annen ting jeg lurer på: Du fokuserer jo på styrketrening med vekter. Jeg har trent litt pilates, og lurer på hva du mener om en slik form for trening uten vekter? Kan man bli sterkere selv om man kun bruker sin egen kropp som vekt, eller mener du at det er nytteløst?

    Titter innom bloggen din hver dag – her er det masse inspirasjon å hente!:D

  13. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Mia: Jeg har vurdert det – ja, men har kommet frem til at jeg er for glad i blant annet fisk og karbonadedeig. Karbonadedeigen kunne jeg ha byttet ut med quorn (selv om det er fryktelig dyrt i lengden), men fisk blir vanskelig. For å ikke snakke om egg!
    Vegetabilsk protein er bra og man klarer seg fint med dette, jeg velger imidlertid å ha det i tillegg.

    Jeg har aldri prøvd pilates, men generelt sett vil all trening som ikke innebærer fremgang i vekter ha en naturlig stopp. Du kan bli sterkere, men kanskje mer i form av smidighet, myk og en sterk kjernemuskulatur. Ønsker du å forme kroppen din ytterligere må nok mer enn kroppsvekt til.

    Tusen takk for det!

  14. avatarxristobal

    Hvordan klarte du å få melken kremete? Jeg vispet og vispet, men kremete ble det aldri. Litt skummete ble det riktignok, så jeg satt det nå i frysreen og prøvde allikevel, jeg. Brukte helmelk. Sikker på du ikke brukte fløte? 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *