Dobbel trening, trippel dessert

Jeg dro innom Elixia etter jobb og hadde en kort økt før jeg dro og hilste på en venninne og hennes to uker gamle lille verdensborger ♥

Økt 1;
Liggende sidehev
Arnoldpress
Nedtrekk bredt grep
Cable pullover
15 min rask gange

Og etter besøket ble det en økt til med en venninne. Planen var å kjøre henne hardt på bein (hoho), men fant fort ut at det er dumt når man ikke er vant til frivekter. Teknikk og muskelkontakt kommer alltid først.

Økt 2;
Strakmark
Benpress
Liggende lårcurl
Omvendt pecs
Kabelroing
Leg ext./Benspark

Og så disse dessertene – de er jo mye mer interessante?
Jeg kaller det dessert, men de er sunne og kan spises når som helst. Alle tre kan spises etter hverandre og, det vet jeg nemlig.

1.  Fruktfestgélé med skyr

Fun-light (fruktfest) + gelatin

2. Kremet CC med jordbær og sukrin

Cottage cheese, mager kesam og stevia vanilje

3. Lefser med smør, kanel og sukrin

Som egentlig skal kunne rulles, men er man litt treig blir den avkjølet og derfor ikke like smidig – men absolutt like god.
Oppskrift finner du her

16 tanker om “Dobbel trening, trippel dessert

  1. avatarGunnhild

    Mitt første møte med lefsa di idag ble slik den å! Hehe, bedre lykke neste gang 😀 Men FOR en mettende sak…… Love it!
    Ha en fortsatt fin onsdag 🙂

  2. avatarMia

    Hmm, dumt spørsmål, men blander man ublandet saft med smeltet gelatin? Eller blander man ut saft med vann også heller gelatinen i? Så veldig godt ut=)

  3. avatarKarine

    Bare elsker dessertene dine!! Har virkelig vist en godtegris som meg at man kan kose seg uten at det ødelegger kostholdet og trenigen!

  4. avatarAnonym

    Hei! Jeg studerer dans for tiden, men tenker fra og med høsten å starte for fullt med styrke. Vel, bruk av apparater og teknikk går fint, men det er noe jeg stadig lurer på. Pleier du å varme opp før du gjør styrke, og hvor lenge isåfall? Tar du kondis etter styrke eller går du rett på styrken, men har dager med kondistrening?

    Takk for svar, og bloggen din er utrolig inspirerende!

  5. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Gunnhild: Ja ja, det viktigste er at det smaker godt 😆

    @Rannveig: Ja, det er helt greit en sjelden gang 🙂
    Kalorifri gélé er jo hverdagskos! 😀

    @Mia: Jeg varmer opp veldig sterk saft (må være det for at det skal smake noe særlig av géléen), bløtlegger gelatinen og smelter den i saftblandingen.

    @Karine: Man kan få i både pose og sekk, og det på en vanlig hverdag 😀

    @Dina: Jeg tror det er ca 10 plater for 1 liter, jeg pleier å lage litt under halvparten av gangen.

    @Ingrid: Smelter gelatin i sterk blandet saft, settes deretter kjølig i et par timer.

    @Lovelyliller.com – Helse, livvstil og sunne oppskrifter: Det blir lenge til neste gang 😆 Takk!

    @Anonym: Nei, jeg pleier å ha et oppvarmingssett – altså 12-15 lette reps før jeg setter igang med tyngre vekter.
    Styrkedager for seg selv, og kondisjon på andre dager – synes det er best. Om man skal kjøre begge deler en dag så ville jeg ha startet med styrke og lagt energien i dette.
    Takk! 😀

  6. avatarLisa

    Min første kommentar på bloggen din, så må jo først og fremst si at du er inspirerende! Jeg liker den sunne, reflekterte holdningen din til kropp og mat! 🙂 Og så til spørsmålet; har du oversikt over næringsinnholdet i lefsene? De må jo snart prøves, lei av å bare sikle etter, men aldri prøve oppskriftene dine. 😉

  7. avatarHenrikke

    Jeg lagde meg lefser i dag 🙂 (Bor i Australia da så jeg måtte improvisere litt). Det ble en spiseskje med fullkornsmel, og litt lignende fiberhusk. I tillegg til madelmel da:) Det ble veldig godt 🙂

  8. avatarAnja Holt

    AHA! Dette er ett «lyst øyeblikk» for meg. 💡

    For min lefse ser alltid slik ut, fordi jeg avkjøler den! Nå skal jeg også få fine lefser! For jeg har blitt litt hekta på dem. Og gele har jeg nå ALLTID i skapet. Ingen skal komme her å si noe annet enn at man kan og bør kose seg litt når man vil. God dag ønskes!

  9. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Lisa: Tusen takk for første kommentar! 😀
    Lefsa er stort sett bare proteiner, ca 250 kcal.

    @Henrikke: Så bra! 😀

    @Michelle: Som musikk i mine ører 😀

    @Malin: Du skulle bare ha visst :mrgreen:
    Enig! Tror jeg skal ta opp det som et forslag 😆

    @Anja Holt: Haha – lightbulb-moment! Godt at du fant ut av det, og at du får rullet lefsa mens den enda er litt lunken.

    @Christine: Tusen takk for det! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *