Litt av hvert

Jeg kan jo starte med å vise frem en grønn drikke som gir deg det du trenger for å holde deg frisk og rask, denne drikker jeg et par ganger i uka;

Fra Vital Greens.

I tillegg til hvitløk da – den er helt suveren om man vil holde seg frisk. Jeg kan ikke huske sist jeg var forkjøla, tror det er nærmere to år siden nå.

I går spiste jeg for øvrig 5 grillede hvitløksfedd – hoho!

.
Dagens styrkeøkt var litt seig, så det ble litt diverse øvelser;

Strakmark
Benspark
Facepulls
Utfall i smith
Nedtrekk

.
Også litt mat da dere! Ingen god dag uten god mat.

Tacokrydret karbonadedeig med tilbehør

Karbonadedeig stekt med cummin, pepper, chili, paprikapulver og kanel + hvitløk og vanlig løk. Servert med spinat, rød og oransje paprika, cherrytomater og mager kesam.

Vaniljefluff etter trening – er vi ikke litt lei av fluffer..

Jeg lager den slik jeg alltid har gjort, av stivpiskede eggehvitter og vaniljeprotein + litt stevia vanilje. Kanel og sukrin over til slutt.

Og så avslutter jeg med mine fine små fjernadoptivkatter, Confusa og Tingeling..

..og minner om at det bare koster 50 kr i måneden å hjelpe en hjemløs katt.

Ha en fin mandag videre!

19 tanker om “Litt av hvert

  1. avatarLinn Spets

    Du er så flink, Kristine! Lager du hjemmelaget tacokrydder? Isåfall hvordan? Og tar du strakmark med litt bøy i knærne eller med helt strake bein? Og den vital greens-drikken, smaker den godt? 😀 Lurer på om jeg skal bestille, men er så var på smak/lukt.

  2. avatarAnita

    🙂 Så helt fortreffelig ut som vanlig. Den grønne drikken, er det hvetegress?
    Kjøpte meg juicer i dag ( Philips 1861) og har laget juice av alt jeg har i huset he he he… Har dyrket hvetegress og det smakte kjempegodt som juice, gullerot, eple og druer har også fått gjennomgå 🙂
    Ha en superfin kveld 🙂

  3. avatarMona

    Jeg har også fjernadoptert en pus derfra, lille Nutte Nes 🙂

    50,- er ikke mye penger for oss, men for en pus er det masse.

  4. avatarVilde Sofie

    Skjønner ikke at du klarer å drikke den grønne guffa der. Det smaker jo gress og kumøkk! 😉

    Jeg kommer forresten nedover til Oslo i morgen (hvis du ikke har sett det allerede) for å være hjemme med familien litt og dra på GP. Tenkte bare jeg skulle si fra, siden du sa jeg måtte gjøre det 😉 Ikke at jeg regner med at du har tid til meg (eller for den saks skyld at JEG har tid), men nå har jeg i alle fall sagt fra 🙂 Drar nordover igjen søndag morgen, så vet du det.

  5. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Linn Spets: Ja, jeg bruker bare cummin, paprikapulver, chili, salt, pepper og litt hot curry.
    Jeg kjører strakmark med strake ben – fordi jeg er relativt myk etter balletten og må det for å få den ordentlige strekken.
    Den smaker ikke fantastisk liksom, men helt grei – litt som lakris. 2 slurk så er den nede, er ikke ment å være en drink som skal nytes 🙂

    @Anita: Nei, det er et kosttilskudd bestående av ‘hundrevis’ av vitaminer og mineraler (fra Vital Greens).
    Jeg er ikke så glad i juicer og smoothies faktisk 🙂
    Ha en flott kveld du og!

    @Mona: Å så koselig! Det er nettopp det, og det har vi alle råd til ♥

    @Vilde Sofie: Lakris! Den smaker det – med godvilja til 🙂
    Det var hyggelig å høre! Kanskje vi sees på Elixia, eller Kolbotn torget bedre kjent som Kolben? :mrgreen:
    Jeg er på trening i morgen og onsdag etter jobb, og på torsdag er jeg der midt på dagen. Så vet du det – om du skulle ha tid til å pumpe litt.

  6. avatarMia

    Fjernadoptivkatter<3 du er så god tvers igjennom=)
    Tror jeg og må begynne å spise litt mer hvitløk, har vært forkjølet i snart en uke nå!

  7. avatarSamuel Mulder

    Jeg er veldig interessert i menneskelig atferd og etter å ha lest bloggen din jeg er nysgjerrig. Jeg lurte på om du har samme disiplin og motivasjon for andre ting enn kondisjon? Hva slags psykiske eller fysiske metoder bruker dere for å holde det gående?Og hvordan holder du deg selv motivert ?

    Samuel

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Mia: ♥
    Da oppfordrer jeg deg til å lage middag med hvitløk i dag 🙂

    @Cecilie Lykke: Alltid! 😀

    @Samuel Mulder: Jeg kan ikke svare for alle andre, men i mitt tilfelle har jeg pågangsmot, driv og motivasjon for ting jeg interesserer meg for – det være seg trening, helse, mat, jobb og mine kjære. Så ja, den disiplinen jeg har i forhold til trening har jeg også på andre områder i livet.
    Den psykiske metoden er vel at jeg tenker på trening som å pusse tenner, det er en god rutine som må være på plass for å holde seg frisk og rask. Jeg bruker ikke noe annet fysisk enn å få i meg god og næringsrik mat som gir meg energi.
    Jeg motiveres av den gode følelsen trening gir meg, både mestringsfølelse, styrke og endorfiner.

  9. avatarMichelle

    Du er søt og god Kristine, fjernadoptivkatt!! Det vil jeg også ha 😛 forresten, facepull, hva trener du når du gjør den? ha en strålende dag :mrgreen:

  10. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Marina: Nei, jeg kjøpte det i sin tid på netrition.com. Jeg synes ikke det får like god bindeevne som vanlige eggehvitter, så det blir nesten aldri brukt.

    @Michelle: Bare å skaffe seg, et klikk og 50 kr så har du det 🙂
    Facepull tar godt på bakside skuldre/øvre traps.

  11. avatarJay

    Jeg har ikke fjernadoptert noen pus, men jeg støtter dyrebskyttelsen med noen peng hver mnd og kunne ikke brukt de på noe bedre 🙂

    Digger forresten alle de fantastiske mattipsene dine!!

  12. avatarZahra

    Liker at du har bildekobling til de øvelsene du tar 😉 De fleste kan være kjente øvelser, man ikke alltid vet hva de heter.

  13. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Jay: Det varmer mitt dyrehjerte 😀
    Tusen takk!

    @Zahra: Så bra! Det er ikke alltid jeg husker det, men innimellom er bedre enn aldri 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *