Kanelwokede grønnsaker

Jeg hoppet glatt over vegetarrett i påsken, så jeg gjorde det godt igjen i dag med denne gode og ikke minst fargerike retten;

Kanelwokede grønnsaker med eple og chili

Du velger selv hva du vil ha i, men jeg brukte  kålrabi, gulrot, brokkoli, blomkål, paprika, eple og vannkastanjer.
For smaksetting hadde jeg i hvitløk, kanel, curry, og litt chili.

Dagens trening gikk veldig bra, og på menyen sto bein + skuldre;
Strakmark (50kgx12 – 60kgx8 – 65 kgx8 – 65kgx8)
Liggende sidehev (8kgx5 – 8kgx5 -6kgx8 – 6kgx8)
Liggende lårcurl (30kgx10x3)
Benspark (45kgx8x4)
Facepulls (55kgx8x3)
Benspark (180kg8x3)

Ikke helt på topp styrkemessig, men må si meg fornøyd med tanke på betennelse i ribbein over lengre tid nå – i dag kjente jeg ingenting til det.

Og dessert som vanlig;

En lass med varme proteinvafler

Kan hun ikke ha nøyaktige oppskrifter litt oftere? Beklager, men jeg elsker å lage på slump når jeg baker!
Jeg blandet sammen et helt egg, to eggehvitter, vaniljeproteinpulver, kokosmel, litt fiberhusk blandet ut i vann/melk, og kardemomme.

Håper dere har en fin kveld videre!

31 tanker om “Kanelwokede grønnsaker

  1. avatarLise

    Nam, nå fikk jeg lyst på vafler 🙂 Kan man lage disse uten proteinpulver? Har ikke fått skaffet meg det enda.. Kjekt at du legger ut treningsøkten med øvelser og antall kg 🙂 Flinka 🙂

  2. avatarLilly

    Likte veldig godt at du la ut bilder som viser hvordan du gjør øvelsene dine. Ikke alltid jeg vet hvordan man gjør alle 🙂

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Lise: Ja, men du bør helst ha noe annen tørrvare i tillegg til kokosmelet – mandelmel om du har? Eventuelt havregryn/havremel 🙂
    Jeg prøver å huske på det, takk!

    @Lilly: Så bra! Det er flere som har spurt om det, så jeg passer på å ta det med når jeg husker (og har tid) 🙂

    @Mira: Nei, blander det bare sammen – viktig å bevare bindingen i eggene 🙂

  4. avatarNikoline

    Hvor tykk lager du røren?
    Lagde en røre med ca samme ingredienser, men røren ble veldig tykk og fikk kun 2 vafler.

  5. avatarMichelle

    Det så veldig godt ut alt sammen Kristine! du er flink på kjøkkenet, det skal du ha :mrgreen: he en fin kveld videre
    klem <3

  6. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Nikoline: Ikke sånn veldig tykk, blir som vanlig vaffelrøre – men vær forsiktig med å bruke for mye vann, er man usikker så ta heller en slump med melk (for mye vann dreper eggets bindemiddel).

    @Michelle: Takk takk! Ha en fin kveld videre du og søta, klem

  7. avatarAnita

    Jeg bruker mel av quinoa, byggmel, havremel, maler sesamfrø, linfrø og solsikke. 4 egg ( trenger ikke hevemiddel da og en for masse «gratis» proteiner ) for smak kan en ha i vanilje yoghurt. av veske har jeg i kefir og kremfløte + litt melk event. soyamelk.

    Ingen her i huset som har oppdaget at det ikke er «ekte» vafler 🙂
    Lager pannekaker på samme måte men med tynnere røre…

    Alle korn og frø srtene over er rike på protein

  8. avatarLisbeth

    Hei Kristine <3
    Jeg rett og slett elsker bloggen din, den gir så mye inspirasjon til god og sunn mat =)
    Er litt frustrerende og se all den gode maten nå som det er 1 1/2 uke igjen på diett og konkurranse forbredelser, men klarer ikke og lå være og klikke meg inn på siden din heller :DDD

  9. avatarAnita

    @Kristine:

    @Kristine 🙂 om det bare er til meg og min samboer så bruker jeg proteinpulver men har ikke turt å bruke det til ungene 🙂 de får bli litt større først he he he….

    Bruker du alltid proteinpulveret QNT Metapure med div smak. Har ikke prøvd det og lurer på hvordan det er i forhold til Proteinfabrikken sitt om du kjenner til det….

  10. avatarMia

    Tør ikke prøve meg på denne kanel-på-middag-greien din enda! Men tar til gjengjeld kanel på alt av søtsaker for tiden, namnam=)
    Lagde forresten kokosbollene dine i dag – ble mer skumklumper med sjokolade siden jeg verken hadde kokos eller tid til å forme fine boller. Men duverden så gode de var!=)

  11. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Lisbeth: Hei! Tusen takk! Jeg kjenner til det, men dette er heldigvis snill matporno i forhold til hva du virkelig kan klikke deg inn på og sikle over :mrgreen: Masse lykke til videre!

    @Anita: Ah sånn å forstå, jeg hadde ikke hatt noen innsigelser mot å bruke det da det kun er proteiner i pulverform – men alt med måte selvfølgelig, mest pga søtningen.
    Så lenge de slipper unna mesteparten av hvetemel og sukker så er jo det bra 🙂
    Jeg bruker alltid Metapure sitt ja, har ikke prøvd noen andre typer enn det http://www.nordicnutrition.no selger.

    @Hanne: Yey! 😎

  12. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Mia: Men det er veldig godt altså, jeg lover! Det gir bare en ekstra spennende kryddersmak, mye av selve kanelsmaken slik man kjenner den blir liksom litt borte i all varmen 🙂
    Godt at skumklumpene smakte :mrgreen:

  13. avatarIngrid

    Hei! I dag fikk jeg heftene jeg bestilte og jeg gleder meg veldig til å prøve ut! Baking er så mye morsomere når det man baker faktisk kan spises med god samvittighet, og i tillegg blir så godt som det gjør av de oppskriftene du har 🙂

  14. avatarJosefine

    Syns det er bra at du har lagt ut bilder av øvelsene du gjør! Av og til er jeg lite kreativ (eller glemsk) at jeg bare gjør de samme øvelsene om igjen og om igjen.

  15. avatarSigne

    Hei du
    Prøvde meg på vaffelrøren din i kveld, men det ble totalt mislykket. Vet at det ikke er noe galt med vaffeljernet, men vaflene satte seg helt fast. når jeg åpnet jernet så det ut som 2 plater, men de satt bom fast. Virket som om det ikke var noe bindemiddel, men jeg har jo brukt egg. Hvordan får du det til? Jernet var selvsagt smurt på forhånd.

  16. avatarKristine

    @Ingrid: Så bra! Og helt enig, da kan det nytes på en helt vanlig hverdag 🙂

    @Martine: 😀 I vanlig helsekostbutikk

    @Josefine: Det var godt å høre! Prøver å huske på det innimellom.

    @Amalie Ve: Da skal jeg bli flinkere til det, tror ofte at navnet på øvelsene sier seg selv – men det er jo ikke alltid slik 🙂

  17. avatarKristine

    @Signe: Da har det nok blitt for mye fiberhusk og/eller vann – blir det litt for mye så mister eggene sin bindeevne. Prøv heller med litt melk neste gang, og kanskje tykkere røre.

  18. avatarAnne

    Det vil jeg lage! Er dette noe som kan brukes til andre måltider?
    Laget lefse din igår, namnam! Den er bare genial!

    Den røren du la ut, hvor mange vaffler får man av dette?Jeg har ikke vaffeljern så tenker jeg steker dem i pannekaken, men det går vel greit?:)

    Ha en flott dag videre!
    Veldig glad for at du legger ut øvelsene med bilder:D

    Klem fra meg!

  19. avatarAnja

    Jeg er helt enig ang å lage på slump når man lager sånn mat! Jeg gjør også det, og det er enklere enn man tror. Skulle det bli for lite av det ene eller det andre, så er det jo bare å tilsette mer. Og man blander det man kjenner til, og det man syns er godt. Akkurat i slike rører syns jeg det er viktigst med bindemiddelet (som da er egg), sånn at ikke hele lefsen/pannekaken/vaffelen smuldrer fra hverandre! Utenom det så er det bare å kjøre på :)) Etterhvert blir man jo litt mere dreven og blir bare flinkere å lage etter eget hode 🙂 Kanskje du kan nevne det på bloggen også, at det faktisk bare er å prøve seg frem? Ofte blir jo resultatet like bra fra den ene til den andre gangen (om ikke bedre! 😀 )

  20. avatarLinn L

    Liker at du skriver hvor tunge vekter du bruker på de forskjellige settene:) Gøy å sammenligne seg med superwoman no 1;) Hva er det tyngste du har trent med på strakmark? Jeg snuste litt på 75kg i vinter, men det skal ikke mange ukene med opphold til før man må ta av noen plater! Også er det grepsstyrken da.. Bruker du reimer? Ha en strålende dag videre:-)

  21. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Anne: Tenker du på woken? Det kan du fint ha som tilbehør til kjøtt om du ønsker, eller gjøre den ‘uvegetarisk’ ved å tilsette kylling, svin e.l.
    Det er bare å lage pannekaker og ja! Men bruk heller vann enn melk i røren 🙂
    Klem

    @Anja: Som om jeg skulle ha skrevet det selv! Jo oftere man gjør det på slump desto mer dreven blir man 🙂 Det er jo det som er gøy! Jeg skjønner at det kanskje er vanskelig på kaker, men pannekaker/vafler gjør seg nesten selv så lenge man er ‘snill’ med eggene.

    @Linn L: Godt å høre 🙂 Jeg har kjørt med 80 kg, aldri med reimer – bruker heller omvendt grep.
    Ha en flott dag du og!

  22. avatarGina

    Ah, vafler! Med eple og kanel..mmmm…

    Veldig greit at du skriver vektene du løfter også, inspirerende! Skjønt, så var det meg som var happy med å klare 100kg i benpress, da, må nok pushe litt mer, ja :mrgreen:

    Blir du forresten støl etter trening? Lurer litt på det, for blir veldig sjelden støl selv og er ikke i toppform, og har lest litteratur som hevder at stølhet både er/ ikke er innvirkende på fremgang..

    Toddbilde! 😛

  23. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Gina: Matporno! 😆
    Godt å høre, selv om jeg ikke føler at det er så mye å skrive hjem om i forhold til tidligere treninger.
    Jeg blir sjeldent støl, men det hender. Jeg er støl i dag etter beintreningen i går – men det har kanskje noe med at jeg innimellom gjerne lar det gå 2-3 dager mellom hver styrkeøkt 🙄
    Men du har helt rett – stølhet gir ikke noe indikasjon på om man trener riktig eller tungt nok.

    Jaa! Todd kommer i morgen! ♥

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *