Kjølig vår

Det ser ut som om det er så varmt og deilig når man titter ut, men brrr-så-kaldt!

Et lett mellommåltid mens man venter på varmen – Proteinrik salat


Grønnsaker med egg, tunfisk, og skinkeruller fylt med hvitløkskesam.

Og til middag – kjøttdeig og spaghetti med en vri

Kjøttdeigen er selvfølgelig karbonadedeig, og den er tilsatt hvitløk, en boks hakkede tomater og diverse krydder (du gjettet det, KANEL). Spaghettien er mirakelnudlene og det hele er toppet med ekte, fersk parmesan.

I dag har jeg fått fikset spesialdekket tilhørende min spesialsykkel som var flatt, det var visst et hull i det – heldigvis, så slapp jeg å virke så blond ved å ikke klare å pumpe luft i dekket selv. Nå gjelder det bare å klare å få på hjulet på sykkelen igjen – også er det ut på tur!

Verdens fineste kjæreste har bursdag i dag: Gratulerer med dagen ♥

Stian: Jeg er fortsatt i tjueårene, og jeg ble spurt om leg i dag.

18 tanker om “Kjølig vår

  1. avatarMaren

    Det var kaldt å gå til treninga i stad, men trene skulle jeg! 🙂

    Lurte på hvordan du tilbereder tunfisken, Kristine? Bare heller av vannet i boksen? Har aldri smakt det før, men tenkte jeg skulle prøve meg nå. Kjøpte tunfisk i vann, men så det fantes tunfisk i olje også, så vet ikke hvem som er best jeg? 🙂

  2. avatarMira

    Gratulerer til kjæresten! 🙂
    Så lurt det var å ha hvitløkskesam inni skinke og så rulle sammen, det skal jeg prøve neste gang jeg skal spise salat 🙂

  3. avatarMichelle

    Gratulerer med dagen til Stian, kose dere masse! perfekte «unnskyldningen» til å leke litt ekstra med godsaker på kjøkkenet :mrgreen:

  4. avatarMalin

    Hipp hurra for kjæresten 🙂
    Jeg er ikke så fornøyd med påskeværet til nå, men det er fint å sitte inne 😉

  5. avatarMartine

    Hvilken type tunfisk er best på smak?
    Gratulerer så masse med dagen til din kjære! Håper dere får en fin påske 🙂

  6. avatarCharlotte

    Hei!:)

    Gratulerer med kjæresten.
    Dette er litt utenfor dette innlegget, men nå har jeg prøvd to av oppskriftene dine med akkurat samme ingredienser, og jeg får det ikke til. Verken proteinbrødet eller lefsene dine. Du hadde vært god som gull dersom du kunne lagt ut steg for steg med hvordan du lager disse tingene. Har så innmari lyst til å få det til! 😳

  7. avatarAne

    Hvitløkskesamen din er definitivt en hit 🙂 Prøvde det i dag og elsket det!

    Når det gjelder trening, kan du forklare hvordan man gjør strakmark med riktig teknikk? Jeg har fått høre utallige versjoner og nå er jeg simpelthen forvirret!

    Min tidligere idrettsfar «forbyr» meg å ta strakmark og vi har endt opp i så mange heftige diskusjoner pga det. Nå kjenner jeg at jeg har kanskje overbelastet korsryggen og begynner å tvile på min egen teknikk og om det kanskje er strakmark som er «synderen».

    Tips og hjelp hadde vært fantastisk! 🙂

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Maren: Så flink du var da! Jeg måtte avbryte sykkelturen min pga sur vind 😐
    Vann eller olje er hipp som happ egentlig, heller det av og spiser det enten uten noe til – eller lager en slags røre og blander inn litt majones og kesam + eventuelt krydder, hvitløk, rødløk osv 🙂

    @Mira: Takk! 😀 Ja, det var veldig godt!

    @Cecilie Lykke: Takk! Enig, man kjenner jo at sola prøver å varme litt – men den iskalde vinden ødelegger alt.

    @Michelle: Takk! Får ikke vært sammen med han i dag (hulk), men ser han i morgen. Lagde bursdagsmuffins til han i går, viser dere i morgen tenker jeg 🙂

    @Malin: Hurra for at han er noen dager eldre enn meg og! :mrgreen: Innevær er egentlig helt greit, jeg og Todd soler oss innenfra.

    @Martine: Jeg smaker ikke forskjell, kjøper billigvarianten uansett hvor jeg handler 🙂
    Takk i like måte!

    @Charlotte: Så dumt da! Får du en mousselignende deig som denne?: http://www.kriweb.no/2011/10/02/lefser/
    Hvis ikke kan problemet være at du ikke får stivpisket eggehvittene skikkelig, eller ikke vender de forsiktig nok inn.

    @Ane: Enig, det er så godt!
    Husk at strakmark ikke er en ryggøvelse, den skal ta på bakside ben og rumpe – det er altså disse muskelgruppene som skal jobbe. Ryggen relativ strak, det samme med bena – men de kan godt ha en anelse knekk i knærne slik at du kommer langt nok ned og/eller avlaster korsryggen noe.
    Jeg kjører øvelsen i starten av denne videoen:
    http://vimeo.com/26206103

    @therese: Han er så fin ♥
    Tusen takk, i like måte!

    @Hanne: Takk – han skal gjøres stas på i morgen!
    Riktig god påske! Så lenge det er litt sol så er jeg fornøyd egentlig 🙂

  9. avatarKathrine

    Hvor får du kjøpt disse mirakelnudlene? Jeg er en stor pasta elsker så alt som kan sammenlignes med det, men som er litt bedre er gull verdt for meg 😉

  10. avatarstian

    Må bare benytte anledningen til å takke dere for bursdagshilsene! Ja jeg følger fortsatt med på bloggen hver dag for å følge den fine jenten min som jeg er så stolt av 🙂

  11. avatarAndrea

    Ane: Jeg satt og leste om forskjellen på rumenske markløft og strake markløft tidligere i dag faktisk.. Fant ut at det jeg har tatt og kalt strakmark, er rumenske markløft. Slik jeg forstod det, starter strakmark fra gulvet, du fører stangen lenger ut fra lårene når du går ned, og stangen føres nesten helt ned/helt ned til gulvet. Dette tar mer på ryggen, og er også mer belastende for ryggen. Rumenske markløft starter på toppen, slik Kristine gjør i videoen, du fører stangen langs beina, og du går ikke lenger ned enn at du kjenner det strekker godt på baksiden av lårene, vanligvis til rett under kneet. Denne varianten tar mer på rumpe og bakside lår 🙂 Kronglete forklart, men..
    Høres dette riktig ut, Kristine? Lett å blande, noe jeg tror mange gjør!

  12. avatarAne

    Tusen takk for svar! Vet at strakmark tar hovedsaklig på rumpe og bakside ben. Problemet er at jeg kanskje gjør den feil ved å ikke gå ned til høyden du gjør (90 grader?) og beholder en svai i ryggen samt har et lite knekk i bena. Dette er vel feil? Eller?

    Andrea: Tror jeg tar rumenske da:) Og går også bare ned til det strekker bak 🙂

  13. avatarKristine

    @Ane: Det høres nesten ut som du tar mer markløft, uten at jeg vet hvordan du kjører de strake – jeg ville ha koblet ut svaien i ryggen og latt bakside jobbe idet du fører stangen ned og opp. Du kan jo prøve å kjøre slik jeg gjør i videoen, jeg har i hvert fall unngått ryggvondt ved denne.

  14. avatarAne

    Nå vet jeg egentlig ikke hva jeg tar lenger, er så forvirret!

    Har sikkert alt for mye svai i ryggen og går ikke så langt ned. Må bare prøve å¨kjøre den slik som du gjør 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *