Ananas- og rekesalat


Godt krydret karbonadedeig med tomatsaus og parmesan sammen med en frisk salat var en perfekt kombinasjon.

Og i dag har jeg to desserter;

Risengrynsgrøtpå en måte


Cottage cheese, mager kesam, stevia vanilje, rosiner, kanel og sukrin

Og en fylt rull med cottage cheese og syltetøy




Lefsen min kan brukes til så mangt!

.
Ah det er så godt med sol! Sitte med balkongdøra oppe og høre fuglene kvitre, le av Todd som sitter med vikingører og har mest lyst til å kverke dem.

Nå skal jeg jobbe litt med prosjektet mitt – ha en fantastisk onsdag videre!

18 tanker om “Ananas- og rekesalat

  1. avatarHanne

    Middagen så kjempegod ut, ananas er så godt! (hadde nok droppet rekekomboen selv, men 😆 )
    Herlig at du nyter sola, lykke til med (det spennende) prosjektet 😀

  2. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Hanne: Jeg var litt skeptisk selv, men jeg måtte jo prøve – har blitt så frigjort i matveien vettu :mrgreen: Det var godt, men ananasen var best.
    Skulle så gjerne ha sagt litt, men jeg må nesten vite om det blir noe av så jeg ikke skryter på meg ting.

  3. avatarMonica

    Hvor mye vekt har du på di forskjellige øvelsene du kjører?Og hvilke øvelser kjører du?

  4. avatarJessica

    Ha en bra onsdag kväll du oxå! Du får kolla in mina «småtjejer» på FB 🙂 Kram

  5. avatarJessica

    Skulle oxå skriva, att Todd är jättefin. Jag och min sambo har två små tjejer som oxå sprider så mkt härlig glädje 😀

  6. avatarKristine Innleggsforfatter

    @itstraining- trening og kosthold: Maten og Todd ja? :mrgreen:

    @Monica: Det er mye enklere om det er noen spesifikke øvelser du lurer på, for eksempel til ben eller rygg. Jeg kjører ganske mange øvelser, og forskjellig nesten hver gang 😉

    @Jessica: Takk for det! Todd er virkelig en fin pus ja ♥
    Det var dine og!!

  7. avatarVilde

    Ah, jeg vil også ha sol og vår 😀 Her i Trondheim er det bare regn og stusselig… Men jeg har kjøpt tre nye typer te, så jeg tror jeg skal overleve 😉

    Ha en nydelig kveld, da!

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    Jeg ventet egentlig at noen skulle kommentere at Todd lignet på moren sin her – anyone? :mrgreen:

    @Vilde: Huff da.. dere er tydeligvis like heldige som de på vestlandet. Sola skinner alltid på Kolbotn – du må komme ned hit igjen!
    Ha en flott kveld du og 😀

  9. avatarBirgitte

    Hei kristine!

    Jeg er en stor fan, og leser bloggen din mer eller mindre hver dag. Jeg bor for øyeblikket i Australia, men prøver å finne tilsvarende de sunne matvarene, og baker etter dine oppskrifter. Det eneste jeg ikke finner noe lignende er kesam/skyr, så lurte på om du hadde noen tips til noe jeg kan bruke i stedet ? 🙂

  10. avatarMalin

    Åh, Todd er jo prikk lik moren sin – litt store øyne og skeptiske øre. Happy? :mrgreen:

    Jeg har ofte salat med reker til lunsj (drømmekantine, just sayin 😎 ) og det er ekstra godt med ananas oppi. Noe med komboen søtt og salt som passer så godt sammen 🙂

  11. avatarOlivia

    Hei 😛 Jeg vil bare si at du har inspirert meg sånn! Før spiste jeg sjokolade hver dag, ofte en 200 gr plate med melkesjokolade på rappen 😐 Nå har jeg kuttet ned til maks to ganger i uken, og da i mindre porsjoner. Har også bestilt alt jeg trenger av de produktene du bruker i de deilige oppskriftene dine! Du er så flink, og du fikk meg til å ville trene for første gang i mitt liv for å bli sunn, ikke for å bli tynnest mulig!
    Det jeg uansett lurer på er at jeg nå har trent i gjennomsnitt en gang i uken og spist sunnere i noen uker, men jeg går bare opp i vekt? Er det normalt? Nå har jeg trappet opp treningsprogrammet mitt til 3 ganger i uken, og har planer om å holde på det, samt å gå lange turer de dagene jeg ikke trener. Vil jeg da gå ned i vekt eller fortsette å gå opp? Jeg bryr meg ikke om selve tallet på vekten, men jeg vil på en måte ha en indikasjon på om jeg gjør det riktig. Spiser generelt mer nå, men det er proteinrikt og med lite kalorier. Overstiger sjelden 1600 kcal om dagen. Målet mitt utenom å få en bedre helse, er å bli strammere i fisken. Er 1.70 og veier nå etter vektoppgang de siste ukene 63 kg. Håper du kan hjelpe meg med å si hva jeg eventuelt gjør galt 🙂 Takk for at du fortsetter å være en sånn fantastisk inspirasjon!

  12. avatarKristine Innleggsforfatter

    @lovelyliller.com – GIVEAWAY NÅ: Jeg og, i dag igjen 😀

    @Birgitte: Yoghurt eller melk? Eller syltetøy, frukt, fruktkjuice – et eller annet som er med på å gjøre baksten saftig 🙂

    @Malin: Takk! :mrgreen:
    Synes også salt/søtt-komboen er veldig god.

    @Olivia: Først av alt, gratulerer så mye med en sunnere og bedre livsstil! Det må jo føles utrolig godt 🙂 Ikke bruk vekt, bruk heller speilet – føles kroppen sprekere? Du skriver ikke hvor lenge du har holdt på, men om du kun spiser 1600 kcal om dagen (også fredag og lørdag) så skal du etter en tid gå ned i vekt.

    @Malin: Aw, takk!

    @Detsunnereliv: Takk! Det synes jeg og – som du sikkert skjønner 😀

    @Michelle: Takk 😳 ♥

    @Trine: Jeg og, har som regel syltetøy sammen med skyr/kesam og – digg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *